Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nietypowo falujące obroty Renault Scenic

25 Jan 2011 18:25 10625 10
  • Level 16  
    Witam.
    Na początku proszę moderatorów o nie usuwanie mojego postu kolejny raz, bo sprawa nie zakończona - przeczytałem masę postów na tym i innym forum nie znalazłem odpowiedzi - mechanicy też.
    Od jakiegoś czasu mam problem z w/w autem silnik K7M 1,6E 66kW przebieg 120tys auto ma założoną instalacje gazową BRC,
    Problemem są falujące wolne obroty - zdarza się to raz na jakiś czas, aczkolwiek od jakiś 6 mies coraz częściej.
    Bywało, że zgaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wysprzęgleniu (silnik jeszcze nie zagrzany pracuje na benzynie).
    Jednak po regulacji zaworów zauważyłem, że dzieje się to tylko na dobrze rozgrzanym silniku zaraz po odpaleniu auta na benzynie.
    Chwilę stoi twardo na obrotach, po czym spada stopniowo aż do 0, zatrzęsie autem, przygasają światła po czym z powrotem wraca na swoje obroty 750.
    Całe wahanie trwa w granicy 3-4s i silnik słychać po prostu jakby któryś z cylindrów nie palił.
    Po podgazowaniu i przełączeniu na gaz obroty stoją idealnie.
    Niecały tydzień temu auto zostało podpięte pod komputer (niestety nie przy mnie) nie wykazało żadnych błędów i nic podejrzanego co dało by jednoznaczny wynik.
    W aucie niedawno wymienione obie cewki zapłonowe firmy Beru, kable tez Beru klasa F, świece, silnik krokowy, rozebrana i dokładnie wyczyszczona została także przepustnica.
    Sprawdzone węże podciśnieniowe, wyregulowane zawory, sprawdzone ciśnienie sprężania wyczyszczone styki wszystkich podzespołów elektrycznych sinika.
    Nie ma się zbytnio czego czepić przynajmniej z mechanicznej części silnika - silnik nie bierze prawie nic oleju przynajmniej niezauważalnie na wskaźniku, płynu chłodniczego, nic - silnik suchy bez wycieków.
    Proszę o jakieś sugestie bo zaczyna mnie to coraz bardziej irytować.
  • Level 17  
    Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny układ doprowadzenia powietrza i dlatego problemy z obrotami.
    Powodzenia
  • Level 16  
    Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic :
    przy instalacji gazowej montowany jest emulator sondy lambda - podaje ona idealny wykres do silnika benzynowego czy w przypadku jesli byłaby uszkodzona sonda lambda czy silnik będzie pracował poprawnie na gazie ? jesli tak to jak może się zachowywać na bęzynie przy takim uszkodzeniu ?
  • Level 11  
    Przy uszkodzonej sondzie lambda komputer powinien wykazywać błędy. Sprawdziłbym pompę/filtr paliwa. Jakiej generacji instalacja gazowa ?
  • Level 42  
    Na gazie , obroty "stoją " idealnie. Co kolego z zasilaniem w paliwo ,/benzyna/ - cisnienie ,filtr itp - sprawdzane ?
  • Level 23  
    Witam

    Który rocznik tej reni ????

    K7M - stare rozwiązanie ..

    pozdrawiam
  • Level 16  
    witam serdecznie - jest to zwykła instalacja brc II generacji ma 2 lata dokładny model to chyba samba z emulatorem lambdy. jak mogę sprawdzić pompę ?
  • Level 11  
    Po pierwsze sprawdź filtr paliwa.
    Pompę trzeba byłoby sprawdzić jakie podaje ciśnienie.
    Przy II generacji faktycznie źle działająca sonda może nie mieć wpływu na zasilanie gazem.
  • Level 11  
    kakiszon18 poradziłeś sobie z tą usterką samochodu? pytam bo mam podobną usterke.
  • Level 13  
    witajcie, co do usterki miałem dokładnie taki sam problem w 19ce ta sama zdaje się instalacja gazowa, pomogła wymiana silnika krokowego, a sprawdziłem wszystkie elementy - szczelność na lewe powietrze, kopułkę, palec, kolektor itp... może tu tkwi przyczyna?
  • Level 16  
    Witam co do silnika krokowego to był wymieniony pierwszy. W sumie narazie na regulacji zaworów się skończyło .. sprawa trochę odstawiona w kąt - poprostu tak mnie to zaczęło wkurzać, że kupiłem nowe auto a to zostawiłem rodzicom ...