Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nietypowo falujące obroty Renault Scenic

kakiszon18 25 Sty 2011 18:25 9467 10
  • #1 25 Sty 2011 18:25
    kakiszon18
    Poziom 16  

    Witam.
    Na początku proszę moderatorów o nie usuwanie mojego postu kolejny raz, bo sprawa nie zakończona - przeczytałem masę postów na tym i innym forum nie znalazłem odpowiedzi - mechanicy też.
    Od jakiegoś czasu mam problem z w/w autem silnik K7M 1,6E 66kW przebieg 120tys auto ma założoną instalacje gazową BRC,
    Problemem są falujące wolne obroty - zdarza się to raz na jakiś czas, aczkolwiek od jakiś 6 mies coraz częściej.
    Bywało, że zgaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wysprzęgleniu (silnik jeszcze nie zagrzany pracuje na benzynie).
    Jednak po regulacji zaworów zauważyłem, że dzieje się to tylko na dobrze rozgrzanym silniku zaraz po odpaleniu auta na benzynie.
    Chwilę stoi twardo na obrotach, po czym spada stopniowo aż do 0, zatrzęsie autem, przygasają światła po czym z powrotem wraca na swoje obroty 750.
    Całe wahanie trwa w granicy 3-4s i silnik słychać po prostu jakby któryś z cylindrów nie palił.
    Po podgazowaniu i przełączeniu na gaz obroty stoją idealnie.
    Niecały tydzień temu auto zostało podpięte pod komputer (niestety nie przy mnie) nie wykazało żadnych błędów i nic podejrzanego co dało by jednoznaczny wynik.
    W aucie niedawno wymienione obie cewki zapłonowe firmy Beru, kable tez Beru klasa F, świece, silnik krokowy, rozebrana i dokładnie wyczyszczona została także przepustnica.
    Sprawdzone węże podciśnieniowe, wyregulowane zawory, sprawdzone ciśnienie sprężania wyczyszczone styki wszystkich podzespołów elektrycznych sinika.
    Nie ma się zbytnio czego czepić przynajmniej z mechanicznej części silnika - silnik nie bierze prawie nic oleju przynajmniej niezauważalnie na wskaźniku, płynu chłodniczego, nic - silnik suchy bez wycieków.
    Proszę o jakieś sugestie bo zaczyna mnie to coraz bardziej irytować.

    0 10
  • #2 26 Sty 2011 10:02
    mozdzmar
    Poziom 17  

    Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny układ doprowadzenia powietrza i dlatego problemy z obrotami.
    Powodzenia

    0
  • #3 26 Sty 2011 15:40
    kakiszon18
    Poziom 16  

    Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic :
    przy instalacji gazowej montowany jest emulator sondy lambda - podaje ona idealny wykres do silnika benzynowego czy w przypadku jesli byłaby uszkodzona sonda lambda czy silnik będzie pracował poprawnie na gazie ? jesli tak to jak może się zachowywać na bęzynie przy takim uszkodzeniu ?

    0
  • #4 02 Lut 2011 08:08
    iborkim
    Poziom 11  

    Przy uszkodzonej sondzie lambda komputer powinien wykazywać błędy. Sprawdziłbym pompę/filtr paliwa. Jakiej generacji instalacja gazowa ?

    0
  • #5 02 Lut 2011 09:19
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na gazie , obroty "stoją " idealnie. Co kolego z zasilaniem w paliwo ,/benzyna/ - cisnienie ,filtr itp - sprawdzane ?

    0
  • #6 02 Lut 2011 10:42
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    Który rocznik tej reni ????

    K7M - stare rozwiązanie ..

    pozdrawiam

    0
  • #7 02 Lut 2011 15:49
    kakiszon18
    Poziom 16  

    witam serdecznie - jest to zwykła instalacja brc II generacji ma 2 lata dokładny model to chyba samba z emulatorem lambdy. jak mogę sprawdzić pompę ?

    0
  • #8 04 Lut 2011 07:57
    iborkim
    Poziom 11  

    Po pierwsze sprawdź filtr paliwa.
    Pompę trzeba byłoby sprawdzić jakie podaje ciśnienie.
    Przy II generacji faktycznie źle działająca sonda może nie mieć wpływu na zasilanie gazem.

    0
  • #9 20 Lut 2011 17:27
    leszek67
    Poziom 10  

    kakiszon18 poradziłeś sobie z tą usterką samochodu? pytam bo mam podobną usterke.

    0
  • #10 20 Lut 2011 19:33
    krywoj
    Poziom 13  

    witajcie, co do usterki miałem dokładnie taki sam problem w 19ce ta sama zdaje się instalacja gazowa, pomogła wymiana silnika krokowego, a sprawdziłem wszystkie elementy - szczelność na lewe powietrze, kopułkę, palec, kolektor itp... może tu tkwi przyczyna?

    0
  • #11 11 Mar 2011 17:49
    kakiszon18
    Poziom 16  

    Witam co do silnika krokowego to był wymieniony pierwszy. W sumie narazie na regulacji zaworów się skończyło .. sprawa trochę odstawiona w kąt - poprostu tak mnie to zaczęło wkurzać, że kupiłem nowe auto a to zostawiłem rodzicom ...

    0