Witam:) Mam problem z webasto.
Samochód: Mitshubishi Galant Elegance 2001', Webasto: Thermo Top Z/C BW50 montowane w aucie u dilera, nie samodzielnie.
Webasto cały czas działało elegancko, ale ostatni coraz częściej miało problemy z włączeniem sie... aż w końcu przestało. Załącza się ,słychać przewietrzanie komory przez 2 min i nic...
Podłączyłem poprzez kabel VAG do żółtego kabla diagnostycznego webasto przy bezpiecznikach, program ThermoTest 2.11.
Na początku próbowałem zrobić start diagnoze. Webasto startuje, przeiwetrzanie na maksa.. ale wyskakiwał komunikat (niestety zapomniałęm zrobić foto) o błędzie bzwiązanym z burned.. jak się klikało ok to sugestie sprawdzenia zasilań, masy, kabli i td...
W końcu po paru próbach udało się...
Pojawiły się błędy:
FAULT 9803 -flame was detectet prior to combustion
9821 combustion air fan interuption i jeszce raz 9803.
Foto poniżej:
Niestety pomimo skasowania błędów próba uruchomienia Webasto ze sterownika w samochodzie dała taki sam efekt.
Zostało wyczyszczona komora spalania i to sitko do paliwa
Znowu podłączenie i te same błędy. Zostały skasowane. puszczona diagnoza. Webasto nie odpaliło, ale mogłem robić test komponentów - wszystkie były ok. Jedynie na wykresie Glow plug dochodziło do 28%
Tu widok parametrów Webasto w czasie diagnozy:
Próbowałem diagnozy, a webasto cały czas się nie odpaliło.
W końcu zrobiłem tak: 60 sec. działania p[pompki paliwa, i na zmianę glow plug test i combustio test. Wtedy glow plug dochodziło do 32-33%. W pewnym momencie dałem diagnozę i webasto odpaliło się, ale z rurki wydechowej sypały się iskry i pachniało naftą/świeczką, wiec podejrzewam że zabita byłą komora i się wypalało. Po tym Webeasto trochę pochodziło, było ok...
Wymieniłem jeszcze przekaźnik do dmuchawy, bo miał uszkodzone styki i czasem się nie załączała.
Pojeździłem tydzień, webasto działało lepiej niż wcześniej... Jednak nagle znów odmówiło posłuszeństwa.
Teraz odpaliłem test, i znów błąd 9803. Diagnoza nie chce siewykonać, a opcja control on włączona nie umożliwia kontroli nad webasto
Zachodzę w głowę, o co chodzi?
Napięcie na Webasto po uruchomieniu to 11.5 V, tam w webasto widzę opcję minimalnego ustawione na 10.5V... Kable sprawdzone miernikiem, masy wszystkie zasilania i bezpieczniki też, napięcie na aku, w pełni naładowany...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
MaCkBeTh
Samochód: Mitshubishi Galant Elegance 2001', Webasto: Thermo Top Z/C BW50 montowane w aucie u dilera, nie samodzielnie.
Webasto cały czas działało elegancko, ale ostatni coraz częściej miało problemy z włączeniem sie... aż w końcu przestało. Załącza się ,słychać przewietrzanie komory przez 2 min i nic...
Podłączyłem poprzez kabel VAG do żółtego kabla diagnostycznego webasto przy bezpiecznikach, program ThermoTest 2.11.
Na początku próbowałem zrobić start diagnoze. Webasto startuje, przeiwetrzanie na maksa.. ale wyskakiwał komunikat (niestety zapomniałęm zrobić foto) o błędzie bzwiązanym z burned.. jak się klikało ok to sugestie sprawdzenia zasilań, masy, kabli i td...
W końcu po paru próbach udało się...
Pojawiły się błędy:
FAULT 9803 -flame was detectet prior to combustion
9821 combustion air fan interuption i jeszce raz 9803.
Foto poniżej:

Niestety pomimo skasowania błędów próba uruchomienia Webasto ze sterownika w samochodzie dała taki sam efekt.
Zostało wyczyszczona komora spalania i to sitko do paliwa
Znowu podłączenie i te same błędy. Zostały skasowane. puszczona diagnoza. Webasto nie odpaliło, ale mogłem robić test komponentów - wszystkie były ok. Jedynie na wykresie Glow plug dochodziło do 28%
Tu widok parametrów Webasto w czasie diagnozy:

Próbowałem diagnozy, a webasto cały czas się nie odpaliło.
W końcu zrobiłem tak: 60 sec. działania p[pompki paliwa, i na zmianę glow plug test i combustio test. Wtedy glow plug dochodziło do 32-33%. W pewnym momencie dałem diagnozę i webasto odpaliło się, ale z rurki wydechowej sypały się iskry i pachniało naftą/świeczką, wiec podejrzewam że zabita byłą komora i się wypalało. Po tym Webeasto trochę pochodziło, było ok...
Wymieniłem jeszcze przekaźnik do dmuchawy, bo miał uszkodzone styki i czasem się nie załączała.
Pojeździłem tydzień, webasto działało lepiej niż wcześniej... Jednak nagle znów odmówiło posłuszeństwa.
Teraz odpaliłem test, i znów błąd 9803. Diagnoza nie chce siewykonać, a opcja control on włączona nie umożliwia kontroli nad webasto
Zachodzę w głowę, o co chodzi?
Napięcie na Webasto po uruchomieniu to 11.5 V, tam w webasto widzę opcję minimalnego ustawione na 10.5V... Kable sprawdzone miernikiem, masy wszystkie zasilania i bezpieczniki też, napięcie na aku, w pełni naładowany...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
MaCkBeTh