Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsu Galant 01' Webasto ThermoTOP Z/C BW50 nie działa+fault

25 Jan 2011 19:22 2957 4
  • Level 12  
    Witam:) Mam problem z webasto.

    Samochód: Mitshubishi Galant Elegance 2001', Webasto: Thermo Top Z/C BW50 montowane w aucie u dilera, nie samodzielnie.

    Webasto cały czas działało elegancko, ale ostatni coraz częściej miało problemy z włączeniem sie... aż w końcu przestało. Załącza się ,słychać przewietrzanie komory przez 2 min i nic...

    Podłączyłem poprzez kabel VAG do żółtego kabla diagnostycznego webasto przy bezpiecznikach, program ThermoTest 2.11.
    Na początku próbowałem zrobić start diagnoze. Webasto startuje, przeiwetrzanie na maksa.. ale wyskakiwał komunikat (niestety zapomniałęm zrobić foto) o błędzie bzwiązanym z burned.. jak się klikało ok to sugestie sprawdzenia zasilań, masy, kabli i td...
    W końcu po paru próbach udało się...
    Pojawiły się błędy:

    FAULT 9803 -flame was detectet prior to combustion
    9821 combustion air fan interuption i jeszce raz 9803.
    Foto poniżej:
    Mitsu Galant 01' Webasto ThermoTOP Z/C BW50 nie działa+fault

    Niestety pomimo skasowania błędów próba uruchomienia Webasto ze sterownika w samochodzie dała taki sam efekt.
    Zostało wyczyszczona komora spalania i to sitko do paliwa

    Znowu podłączenie i te same błędy. Zostały skasowane. puszczona diagnoza. Webasto nie odpaliło, ale mogłem robić test komponentów - wszystkie były ok. Jedynie na wykresie Glow plug dochodziło do 28%


    Tu widok parametrów Webasto w czasie diagnozy:

    Mitsu Galant 01' Webasto ThermoTOP Z/C BW50 nie działa+fault

    Próbowałem diagnozy, a webasto cały czas się nie odpaliło.
    W końcu zrobiłem tak: 60 sec. działania p[pompki paliwa, i na zmianę glow plug test i combustio test. Wtedy glow plug dochodziło do 32-33%. W pewnym momencie dałem diagnozę i webasto odpaliło się, ale z rurki wydechowej sypały się iskry i pachniało naftą/świeczką, wiec podejrzewam że zabita byłą komora i się wypalało. Po tym Webeasto trochę pochodziło, było ok...

    Wymieniłem jeszcze przekaźnik do dmuchawy, bo miał uszkodzone styki i czasem się nie załączała.
    Pojeździłem tydzień, webasto działało lepiej niż wcześniej... Jednak nagle znów odmówiło posłuszeństwa.
    Teraz odpaliłem test, i znów błąd 9803. Diagnoza nie chce siewykonać, a opcja control on włączona nie umożliwia kontroli nad webasto

    Zachodzę w głowę, o co chodzi?
    Napięcie na Webasto po uruchomieniu to 11.5 V, tam w webasto widzę opcję minimalnego ustawione na 10.5V... Kable sprawdzone miernikiem, masy wszystkie zasilania i bezpieczniki też, napięcie na aku, w pełni naładowany...


    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
    MaCkBeTh
  • Level 17  
    uszkodzony kolek zarowy . wsadz na krotko czyli sama wtyczke i sprobuj uruchomic piec ( widze ze posiadasz diagnoze WTT ) jezeli dalej kontrolka FD bedzie sie swieci na czerwono tzn ze kasete masz rypnieta i kaseta ciagle widzi plomiec w piecy pomimo ze piec nie odpalil .... twoj blad jest zadko spotykany oznacza wykrycie plomienia przed startem dmuchawy powietrza 80% powoduje uszkodzony kolek zarowy . pozdro ....
  • Level 12  
    Próbowałem na krótko, piec odpala... teraz jeszcze raz tym sposobem poprzez program przepalałem go... i zatankowałem inne paliwo (poprzednio lukoil). Wszystko co się dało wyczyściłem, i webasto od tygodnia codziennie rano bez problemu działa:)
    Ale jak znowu się pojawi problem, to pewnie ten sam... co to może jeszcze być?
  • Level 17  
    kaseta lub kolek ..... jedyne dwa elementy ....
  • Level 12  
    Wymieniona została świeca żarowa a całe Webasto zostało rozebrane i wyczyszczone z nagaru i osadów.. Zaczęło działać, bez problemów ale... nagle sterownik odmówił komunikacji.. przetestowałem go, skasowałem błędy.. odłączyłem komputer, podjechałem do garażu i znowu chciałem sobie sprawdzić parametry a tu nic, nie można się połączyć, kable sprawny, komp też. pomimo resetowania webasto bezpiecznikiem dalej nie udało się skomunikować:(