Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świece żarowe w Audi B4 1.9 TDI '94

17 Paź 2004 16:01 16493 32
  • Poziom 12  
    Mam takie pytanie. Czy w w/w samochodzie świece żarowe są włączane dopiero poniżej jakiejs temperatury na zewnątrz?
    Ostatnio sprawdzałem czy mam sprawne wszystkie świece. Przez wszystkie 4 płynie ok 14A przy zwarciu bezposrednio z akumulatorem(to chyba jest ok). Ale później sprawdziłem czy podawane jest napiecie na nie przy właczaniu zapłonu, i nic sie nie pojawia. Silnik był zimny, a na zewnatrz ok 14C. Czy to jest normalne, a jesli nie to co może byc uszkodzone???

    Z góry dzieki za pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Z tego co mi wiadomo, to świece mogą się włączać poniżej tem. -10 st. Pompa wtryskowa podaje znacznie wyższe ciśnienie niż normalnie, więc silnik nie ma problemów z odpaleniem (do tej temp).
    A masz problemy z zapalaniem? Jak nie to co Ci to przeszkadza.
    Uszkodzony może być bezpiecznik (szukaj go po maską -> idąc po przewodach od świec), lub przekażnik (z układem elektronicznym). czujnik temperatury zamontowany jest najprawdopodobniej na krućcu (ukł. chłodz.) wychodzącym z bloku silnika.
  • Poziom 26  
    Witam.

    Nie zgadzam się z moim przedmówcą.
    Swiece zarowe zawsze sa załanczane /lub bardziej precyzyjnie/ sprzwdzane podczas zapalania.
    Przy przekręceniu kluczyka na pozycję , gdzie już zaświecą kontrolki, powinien zadziałać moduł sterowania świecami i na moment zaświecić kontrolkę podgrzewu.

    Przy temperaturze 14 st, podczas startu zimnego silnika podgrzew pominien być na pewno i już dłuższy.

    Nie masz co czekać na temperaturę - 10 st, bo wtedy to już nie zapalisz.

    W niektórych silnikach jest taka możliwość, ze dopiero świeca / jedna - płomieniowa / wkręcona w kolektor ssący zaczyna działąć w temp. - 5 do - 8 st mrozu, ale jak sądzę nie w Twoim silniku, gdzie jest 4-ry świece szybkogrzejne wkręcone w głowicę.

    Czy tak :?:

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    witam! radze sprawdzic najpierw bezpiecznik ktory jest kolo skrzynki z bezpiecznikami i jest gabarytowo duzo wiekszy od wszystkich i ma wartosc ok 30- 60A jezeli go wymontujesz, bedziesz sprawdzal multimetrem, i bedzie wykazywal ze jest sprawny-nie sugeruj sie tym potrafi "oszukac" dopiero pod bardzo duzym natezeniem pradu sie rozlacza- mialem taki sam problem przy VW Vento 1,9tdi jezeli to nie pomoze szukaj przekaznika czasowego ktory wlacza swiece najwyrazniej on jest winny... Powodzenia
  • Poziom 39  
    A więc nie bardzo rozumiem czego poszukujesz. Bowiem nie stwierdzasz braku podgrzewu ale czynisz eksperymenty. Świece żarowe mozna powiedzieć ze włączają się przy każdym uruchamianiu silnika. Zasilanie świec jest uruchamiane specjalnym modułem w tym modelu prawdopodobnie będzie to coś podobne do przekaźnika i sterowane czasowo, spadkiem napięcia na instalacji oraz czujnikiem temperatury silnika. Czas działania świec jest krótki a urządzenie uruchamiane załączaniem tzw zapłonu. Czyli jeśli świece są sprawne (układ w zasadzie nie kontroluje ich jakości) i zasilanie dochodzi do świec to raczej mozna uznać iż wszystko w porządku.
    I rozumiem, że owe 14 A to płynie przez każdą świecę oddzielnie w czasie startu??
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Dzieki za zainteresowanie.

    Głównie chodzi mi o to ze gdzy przekrecam stacyjke to kontrolka świec zapala sie na ok. 0,5 sek i gasnie. Ale miernik podłączony bezpośrednio pod złącze świec ani dregnie. Napiecie nie pojawia sie ani na chwile, poprostu nic. Czyli świece mimo ze sa sprawne to i tak nie grzeja. I dlatego interesuje mnie czy tak ma byc, czy cos jest nie tak.
    Kazda ze świec pobiera ok 14A.
  • Poziom 12  
    Aha. I jeszcze jedno. Silnik ogólnie pali normanie, tylko troche dłużej niż zwykle(tzn. gdy jest cieplej) musze krecic rozrusznikiem.
  • Poziom 39  
    Napewno nie jest poprawnie. A więc jak już ktoś napisał bezpicznik od podgrzewaczy (ok 60 A) lub styki przkażnika załączajacego. Może się zdarzyć,, że któreś złącze od zislania świec przegrzało się i nie łączy. W końcu prąd pokaźny a 10 lat użytkowania też swoje robi.
  • Poziom 12  
    Znalazłem bezpiecznik (w skrzynce z bezpiecznikami nr 22) 80A. I jest ok. I znalazłem przekaźnik (symbol 202) i tu cos jest nie tak. Do przekażnika dochodzi napiecie, ale juz z niego nie wychodzi. Po wymontowaniu sprawdziłem go i wyglada ze jest dobry. Ale problem jest w sterowaniu tym przekażnikiem. Tzn na złacza załączajace go przychodzi ok 11,5 V (bez podłączonego przekażnika, przy właczonym zapłonie), ale gdy tylko wsadzam przekaźnik napiecie spada prawie do 0. Tzn ze przekaźnik poprostu nie jest załączny.
    Moze ktos wie jaki element steruje tym przekaźnikiem. Pewnie jest to jakis układ czasowy, ale nie wiem gdzie go szukac. Jak załacze przekaźnik napieciem prosto z aku to świece grzeja.

    Pmóżcie bo zima idzie!!!
  • Spec od samochodów
    Będzie zima pomożemy - sprawdź pasek( ustawienie) teraz świece nie mają prawa grzać.

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam przy okazji tego postu chciałbym sie dowiedziec czegos innego,ale podobnego>
    Czy w VW cedy 1,9 60KM rok pr95 jest tak ze jak jest zimny silnik ale na polu nie jest za zimno np tak jak teraz to sie swiece grzeja, a jak jest goracy to jest tam koło bezpeczników taki modół co ma za zadamie załączyć swiece tylko na chwile podczas krecenia?? Czy to prawda bo mechanik mi powiedział ze zjebał sie ten sterownik wie ktos ile to kosztuje??

    Dzieki
  • Poziom 15  
    Witam przy okazji tego postu chciałbym sie dowiedziec czegos innego,ale podobnego>
    Czy w VW cedy 1,9 60KM rok pr95 jest tak ze jak jest zimny silnik ale na polu nie jest za zimno np tak jak teraz to sie swiece grzeja, a jak jest goracy to jest tam koło bezpeczników taki modół co ma za zadamie załączyć swiece tylko na chwile podczas krecenia?? Czy to prawda bo mechanik mi powiedział ze zjebał sie ten sterownik wie ktos ile to kosztuje??

    Dzieki
  • Poziom 12  
    sigi napisał:
    Będzie zima pomożemy - sprawdź pasek( ustawienie) teraz świece nie mają prawa grzać.


    sorry, ale nie jestem w tym zbyt biegły i nie wiem o jaki PASEK chodzi.
    Byłbym wdzieczny jak bys to troche sprecyzował.
  • Spec od samochodów
    Miałem na myśli ustawienie i sprawdzenie paska rozrządu ( zdarza się, że rozrząd się przestawi z winy luźnego paska)

    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    W zwykłym świece grzeją do ok 50 stopni potem mod. wyłancz grzanie. Fakt że przy cipłym silniku powinny grzać świece przy kręceniu rozrusz. ale jest to niekonieczne. W starszych dieslach dobrze jest zrobić żeby świece grzały nawet przy ciepłym silniku ułatwia to rozruch.
  • Poziom 18  
    Wszystko żależy od modułu sterującego i tu jest kilka opcji
    - świece grzeją 10-15s i po rozruchu sie wyłączją od razu lub po 5s
    - w niektórych układach grzeja nawet 1,5min po zapaleniu silnika 8O np 1.9tdi 93r golf chodzi o zapewnienie mniejszej toksyczności spalin tak odpowiedzieli mi w serwisie.
    Miałem taki przypadek układ działał w ten sposób, po włączenu zapłonu zaświecała się kontrolka i grzały świece, kontrolka gasła a świece dalej grzały jeszcze 5s i się wyłączały (zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora), gdy chwile później zapaliłem silnik włoczały się i grzały jeszcze przeż 1,5min (mimo że przeczekałem zgaśniecie kontrolki oraz wyłączenie świec po 5s od zgasnięcia kontrolki), gdy sinik sie troche podgrzał nie zapalała się kontrolka i świece nie grzały.
    To auto nie miało automatu pod maską tylko w skrzynce bezpieczników a pod maską był tylko bezpiecznik (blaszka przykręcana na 2 śruby).
    Pytanie do fachowców czy tak ma byc?
  • Poziom 12  
    Tak ogólnie to pasek rozrzadu i rolki były zmieniane jakies 2miesiace temu. Ale czy pasek ma cokolwiek do świec??
    A po za tym to jakby pasek przeskoczył to nie byłoby żadnych innych objawów??
  • Poziom 14  
    idz na badanie spalin ibedziesz miejwecej wiedzial jaki jest stan silnika
  • Spec od samochodów
    Wina złego ustawienia rozrządu jest widoczna dopiero gdy jest problem uruchamiania w obecnych temp. W lecie mogłeś tego nie czuć. Takie jest moje zdanie na opisany przez ciebie problem z autem.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    panowie!!!!!!!!!!!to jest silnik TDI z bezposrednim wtryskiem paliwa!!!swiece zarowe właczaja sie przy ok 0 st!!a chcesz sprawdzic czy dzialaj??prosty test!!
    -w w/w aucie jet czujnik temp.silnika NTC czyli po zdjeciu wtyczki sterownik "czuje"niskka temp. i uruchamia swiece!!wiec sciag wtyczke z czujnika temp. silnika i sprawdz napiecie!!
    -krotkotrwale włączenie sie swiecy zarowej nie oznacza wcale uruchowmianie przekaznika swiec-przeciez jest to rowniez kontrolka diagnostyczna silnika
    moim zdaniem jezeli sprawdzisz tak jak napisalem i bedzie ok to nie masz sie czym prejmowac!!!
  • Poziom 12  
    aha i jeszcze jedno-ciezko pali na cieplym???w tdikach i tdsach lubi leciec głowica pompy wtryskowej-niestety-tylko wymiana!!!
  • Poziom 12  
    Na ciepłym pali OK.
    Zaraz lece zobaczyc czy z odłaczonym czujnikiem grzeje (o ile znajde ten czyjnik :D ).
  • Poziom 12  
    mirax napisał:
    panowie!!!!!!!!!!!to jest silnik TDI z bezposrednim wtryskiem paliwa!!!swiece zarowe właczaja się przy ok 0 st!!a chcesz sprawdzic czy dzialaj??prosty test!!
    -w w/w aucie jet czujnik temp.silnika NTC czyli po zdjeciu wtyczki sterownik "czuje"niskka temp. i uruchamia swiece!!wiec sciag wtyczke z czujnika temp. silnika i sprawdz napiecie!!
    -krotkotrwale włączenie się swiecy zarowej nie oznacza wcale uruchowmianie przekaznika swiec-przeciez jest to rowniez kontrolka diagnostyczna silnika
    moim zdaniem jezeli sprawdzisz tak jak napisalem i bedzie ok to nie masz się czym prejmowac!!!


    Sprawdziłem. I rzeczywiscie masz racje :lol: . Po odłączeniu czujnika temp. świece załączaja sie na 20 sek. i później wyłączaja.

    Okazało sie ze niepotrzebnie szukałem usterki, bo jej nie było :oops:

    Dzieki wszystkim zxa pomoc.
  • Poziom 28  
    mam problem z odpalaniem na zimo
    przypuszczam ze to swiece zarowe
    sprawdzilem wszystki i prad przez nie plynie jednak po wymontowaniu ich i przekreceniu kluczyka swiece nie robia sie wogole nawet cieple
    czy to znaczy ze sa uszkodzone czy one tylko grzeja po wkreceniu w silnik??
    autko to Nissan Sunny 2.0 D model N14
  • Poziom 14  
    Kolego świece wykręcone z silnika żeby grzały to muszą być obudową połączone z silnikiem tzw.zmasowane i wtedy sprawdzaj czy grzeją .
  • Poziom 9  
    witam panów poczytałem i zaciekawiło mnie, Mam problem prosze o pomoc fachowców posiadam audi b 4 1,9 tdi, z 92 r i mam również problem ale taki ze kontrolka wcale nie mignie nawet przy włączaniu zapłonu,jeśli zdejme wtyczkę z czujnika termicznedo to kontrolka sie zapala i pali aż nie zakręce rozrusznikiem a jak(pali znacznie lepiej) ale jak zapali na odłączonym czujniku to dostaje coraz większe obroty,byłem w sklepie i miałem zamontowany nowy czujnik termiczny ale to niczego nie zmienilo i oddałem go, nie wiem w czym tkwi problem koledzy też mają takie audice to u nich przez chwile sie zapala kontrolka nawet latem mignie chociaż a u mnie nic, i do tego robi sie zimno i coraz dłużej kręce


    Poozdro pomuszcie plis
  • Poziom 10  
    Mam właściwie identyczny problem ( B4 1,9TDI rocznik 92) różnica polega na tym, że jak odepnę czujnik temperatury (chyba, że odpinam inny mówię o czujniku niebieskim przy grubym wężu do górnego dolotu chłodnicy oraz szarego 3 pin z tyłu bloku silnika) to kontrolka Grzania świec się nie zapala, natomiast po odłączeniu wszystkich świec na kilkadziesiąt sekund pojawia się napięcie poniżej 2V na kablu do świec.
    Jak podłącze chociaż jeden kabelek do świecy żarowej napięcie od razu zanika.
    Takie objawy wskazują, że przekaźnik (symbol 202) ma zły styk. Muszę go rozebrać i sprawdzić styki spadek napięcia na złączu itd...
  • Poziom 1  
    mi też nie grzeją świece.kontrolka się nie zapala niema naoięcia na świecy i bezpieczniki sa dobre a jest zimno .który czujnik i przekażnik jest za to odpowiedzialny?

    Dodano po 3 [minuty]:

    prosze o podanie numeru przekaźnika i gdzie znajduje się ten czujnik w samochodzie odpowiedzialny za właczanie przekaźnika świec?
  • Poziom 9  
    właśnie ja ma tez 1.9 tdi co prawda to golfik ale motor ten sam i nie dawno kupiony tez nie grzeję mi świec kontrolka tylko błyknie i tyle szperałem i doszedłem do wniosku takiego ze jak zdejmę kostkę od czujnika temp jest ok wszystko działa jak należy świece grzeją i pali na dotyk ja złożę to nic kicha z rana długo kreci zanim złapie w skrzynce w dolnym rzędzie pierwszy od prawej to jest do świec nr 103 ale nie mogę nigdzie zlokalizować modułu mam podejrzenie ze jest w kompie pod maską koło wycieraczek bo przeszukałem wszystko i nic nie znalazłem prócz dziwnego modułu na kolumnie kierowniczej ale to nie on nie wiem może koś wie gdzie to sie znajduje bo skoro po zdjęciu kostki jest ok to musi gdzieś być tylko gdzie i jak to wygląda
  • Poziom 9  
    a propo tych świeć to rozmawiałem z elektrykiem mówił ze w tdi jest czujnik temp bloku temp musi spać poniżej+ 4stopni c dopiero załączy wiec zrobił mi dodatkowy przełącznik który działa na naciśnięcie w ten sposób nie zapomni się o ich wyłączeniu połączył to pod przekaznik świec i jest spoko po zapłonie naciskam przycisk liczę do 10 i pali na dotyk może to komuś sie przyda co ma zrobić w tdi pozdrawiam