Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką antenę bazową do TK-890

25 Sty 2011 21:55 3548 13
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam pytanie Mam Radio TK-890 i chciałbym sobie w domu zamontować antenę bazową bym mógł rozmawiać i odbierać lepiej fale radiowe.

Zakres tego radia 136-174MHz (RX/TX), 400-480MHz (RX/TX) no i moje pytanie brzmi jaką antenę dobrać i czy taka antena jest na pasmo 70cm oraz 2m.

Zaczynam dopiero zajmować się radiokomunikacja więc jestem troszkę zielony.

Na allegro jest wiele anten lecz jest napisane np 144/440 Mhz czyli one obierają pełen zakres fal lecz tylko nadają na tych falach 144/440 Mhz Czy dali to dla przykładu.

No i jak z wiatrem jak podają wytrzymałość 50 m/s to przy 60 m/s ona się połamie??

Z góry dziękuje za odp

Dodano po 2 [minuty]:

A jeszcze dopisze znalazłem antenę na pasmo 136-174MHz (RX/TX) i znalazłem antenę na pasmo 400-480MHz 2 oddzielnie anteny czy można jakoś je połączyć razem jak by nie było anteny takiej jak wyżej szukam??

Post był raportowany jako regulamin 8,1 i pkt 14 . [SP5ANJ]
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Na allegro jest wiele anten lecz jest napisane np 144/440 Mhz czyli one obierają pełen zakres fal lecz tylko nadają na tych falach 144/440 Mhz Czy dali to dla przykładu.

Antena pracuje na 2m i 70cm TYLKO.

Cytat:
    No i jak z wiatrem jak podają wytrzymałość 50 m/s to przy 60 m/s ona się połamie??

Zależy jaka marka i model anteny.

Cytat:
    A jeszcze dopisze znalazłem antenę na pasmo 136-174MHz (RX/TX) i znalazłem antenę na pasmo 400-480MHz 2 oddzielnie anteny czy można jakoś je połączyć razem jak by nie było anteny takiej jak wyżej szukam??

Nie cuduj tylko kup dwu-pasmową.
    PS. Popraw post bo błędy są.
  • Poziom 31  
    Cytat:
    Zaczynam dopiero zajmować się radiokomunikacja więc jestem troszkę zielony