Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nie słychać pompy paliwa i nie zapala Seicento

26 Sty 2011 07:23 8660 12
  • Poziom 14  
    Witam,
    Mam trochę dziwna usterkę mojego Fiata Seicento. Pewnego ranka samochód nie zapalił, okazało się że nie podaje paliwa. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i włączyłem stacyjkę - brak podawania paliwa. Następnie odkręciłem blachę nad pompą i sprawdziłem napięcie na stykach 2-4 i pojawiło sie 12V na dosłownie 2 sekundy po włączeniu stacyjki. Następnie próbowałem zasilić pompę na krótko i pompa nie reagowała. Więc wymontowałem pompę w celu sprawdzenia. Przeciściłem wszystko i podłączyłem jeszcze raz na krótko i pompa normalnie zaczęła pracować. Więc zamontowałem pompę z powrotem i przekręcam stacyjkę - pompę normalnie słychać chodzi kilka sekund i się wyłącza. Kilka razy włączałem stacyjkę aby pompka mogła dopompować paliwo do przepustnicy. Jak już było słychać że pompa pracuje w jakimś ciśnieniu to spróbowałem uruchomić silnik - udało się, silnik normalnie pracował. Po około godzinie próbowałem uruchomić znów silnik i znów sytuacja sie pojawiła, tzn pompka nie pracuje lub coć nie pozwala jej na to. silnik nie pali.
    Gdzie mam dalej szukać?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
  • Poziom 14  
    Tzn, że pompa ciśnienia nie trzyma?
    Przecież po demontażu pracowała normalnie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Problem tkwi w dostarczaniu napięcia do pompy. Powinno być po przekręceniu kluczyka. Idź tym tropem.
  • Poziom 14  
    napięcie jest na 2 sekundy i się wyłącza. Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę?
    Wygląda to tak jakby ciśnienie w układzie paliwowym zostało osiągnite i dalej już pompa nie jest włączana.
  • Poziom 17  
    Tak ma być, po przekręceniu kluczyka pompka uruchamia się na chwilę i wyłącza się (tworzy wstępnie ciśnienie w układzie), pracuje na stałe z chwilą kręcenia rozrusznikiem. Prawdopodobnie w pompce jest zły styk i tak naprawdę to jest do wymiany. Po wymontowaniu mogła działać przez chwilę, miałem takie same objawy w Citroenie.
  • Moderator Samochody
    Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie
    Cytat:
    Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę

    Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika położenia wału korbowego
  • Poziom 14  
    Ale przecież czas pompowania benzyny to około 10 - 12 sekund (tak jest w instrukcji serwisowej). Napięcie to nie jest zakleżne od pompki tylko podawane ze sterownika poprzez przekaźnik. I przy prawidłowej pracy pompki napięcie pojawiło się na 10 sekund a później na 2 sekundy to tym napięciem nie steruje pompka, prawda?
    Przynajmniej tak to rozumiem.
    Moim zdaniem objawem uszkodzenia pompki byłoby prawidłowe napięcie 12 V przez 10 sekund a pompka w tym czasie nie pracowałaby.
  • Poziom 11  
    Na 100% pompka do wymiany, kończy się i po wyjęciu-wyczyszczeniu rusza ale jak zaczyna pracować pod obciążeniem (tłoczyć paliwo pod ciśnieniem) znów staje. Przerabiałem w kilku autach że po wyjęciu na trochę ruszała. Co do czasu pracy po kluczyku, to że pisze w instrukcji 10s nie jest regułą że tak będzie. Po prostu ma na chwile pojawić się 12V na wtyczce pompy i jest ok dodatkowo sprawdzenie pompa na krótko i jak nie chodzi do wymiany. Jak po wyjęciu ruszy to za niedługo i tak będzie do wymiany.
  • Poziom 43  
    Niestety nasz kolega nie przyjmuje tego do wiadomości pompa droga ze 150zł, więc lepiej wyciągać i wkładać w nieskończoność. A w międzyczasie siedzieć przy komputerze i pisać na elektrodzie, co to może być? Nie zdziwię się jak za tydzień temat zostanie wznowiony z hasłem wymieniłem pompę i nic mam to samo. Po jakiś 10 postach okaże się ze pompa nie była nowa tylko ze szrotu, bo tylko 30zł.
  • Poziom 14  
    Witam,
    Posprawdzałem wszystkie styki i przekaźniki aby upewnić się, ze jest uszkodzona pompa. W swoim mieście pompy takiej akurat brak i muszę czekać 1 dzień. A gdybym zamówił taka pompę na allegro czy to byłby dobry pomysł. Obawiam się złej jakości takich pomp - zamienników.
    Co o tym sądzicie?
    Zresztą w sklepie 90% pomp to tez zamienniki. Czy są firmy, na które warto zwrócic uwagę przy zakupie?
  • Poziom 11  
    W sklepie Ci kolego poradzą co wybrać (wiedzą na co ludzie narzekają:) ), zresztą sama cena będzie wskaźnikiem. I faktycznie nie warto czasem zaoszczędzić parę złotych bo zdarzało mi sie za tydzień wymieniać ponownie.
  • Poziom 15  
    tylko nie wkladaj chinszczyzny......lepiej dopłacić niż wymieniac dwa razy