Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 - strasznie szarpie podczas jazdy + kontrolki

mazbasi 26 Sty 2011 18:08 5238 6
  • #1 26 Sty 2011 18:08
    mazbasi
    Poziom 15  

    Witam,

    mam problem w Passacie B5 z silnikiem tdi 115KM (chyba AJM jesli dobrze kojarze).
    Podczas przyspieszania zaswiecaja sie kontrolki hamulcow, kontroli trakcji i swiec zarowych. Pojawia sie komunikat "brake fault" i "service manual" oraz auto samo przyhamowuje, po czym przyspiesza i tak naokraglo.

    VCDS nie pokazal zadnych bledow w module ABS, predkosci kol poprawne.

    Wyglada to tak jakby kontrola trakcji glupiala i przyhamowywala auto.

    Gdzie znajduje sie sterownik odpowiedzialny za ASR czy ESP ?

    Mieliscie kiedys podobny przypadek ?

    Pozdrawiam.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 26 Sty 2011 18:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 26 Sty 2011 18:27
    mazbasi
    Poziom 15  

    Co do pomiarow to nie bardzo wiedzialem co sprawdzic. Jedynie predkosci kol i wyszly wszytskie takie same.

    W silniku pojawia sie blad "przekroczenie regulacji doladowania" czy jakos tak. W kazdym razie tradycyjny notlauf. Patrzac na logi to przeplywka lezy, bo turbo pompuje ladnie, pomiary 003 sa bardzo niskie (max w granicach 400) i dawka paliwa mocno obcieta (chyba kolo 20).

    Do tego egr zasyfiony olejem, wiec bankowo do czyszczenia.

    Ale to chyba nie ma zwiazku z tymi problemami, co?

    Vag scope w bloku ABS, tak? Pokaze napiecie na czujnikach w kazdym kole czy jak? Nie korzystalem z tej opcji nigdy.

    Dzieki za pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #4 26 Sty 2011 18:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Sty 2011 18:35
    mazbasi
    Poziom 15  

    Nie wspomnialem o czyms chyba istotnym i dopiero teraz przyszlo mi to do lba.

    Auto mialo padniety aku, odpalilem na kablach i chodzilo kilkanascie minut. Potem zaczalem testy.
    Po zgaszeniu silnika juz nie odpalil, bo aku padl.

    Czy wlasnie rozwiazalem ten problem? Przepraszam, ze wczesniej o tym nie wspomnialem...

    0
  • #6 26 Sty 2011 18:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 26 Sty 2011 18:50
    mazbasi
    Poziom 15  

    Nie wiem czy wczesniej ten problem wystepowal i pewnie sie nie dowiem, bo nie mam kontaktu w poprzednim wlascicielem.

    Auto zastalem z padnietym akumulatorem, odpalilem od kabli, chodzil kilkanascie minut, obejralem w miedzyczasie silnik, sprawdzilem bledy itd.

    Nastepnie przejazdzka i dzieja sie te cyrki. VCDS pokazywal napiecie na odpalonym silniku niecale 14V (13,9 jesli dobrze kojarze).

    Po paru przejazdzkach silnik zgasilem i juz nie zakrecil, aku zdechl.

    Jutro z rana podlacze pod prostownik i naladuje porzadnie. Zobacze co bedzie.

    Pozdrawiam.

    0