Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Maluszek - Zdalne sterowanie - odpalanie silnika

darrrrek 17 Oct 2004 19:42 2978 11
Optex
  • #1
    darrrrek
    Level 22  
    Witam !!
    Jestem włascicielem maluszka (fiat 126p) .Mam w planie zrobic odpalanie silnika na zdalne sterowanie, przerobilem troszke sterowanie z jakies zabawki....tak ze mam 4 wlączniki i moge sterowac 4 urządzeniami poprzez przekaźniki. Do kazdego mam w planie przpisac jakies funkcje np zapalanie swiateł, wlaczanie silnika, awaryjki itp. Jednak aparatura pracuje na czestotliwosci 27 Mhz...co sie z tym wiąze...(tak mi sie wydaje) to to ze...ktos inny bedzie mogl sterowac moim autem, jesli bedzie posiadał pilot z zabawki ktora ma taka samą czestotliwosc dzialania. Jest na to jakas rada ??? i czy moje przpuszczenia sa prawdziwe??

    Z Gory dziekuje za pomoc :-)
    Pozdrawiam
    Przeniesiono z: Schematu/instrukcji...[h]
  • Optex
  • #2
    CAMARENA
    Level 23  
    w autach z manualną skrzynią biegów nie stosuje się zdalnego odpalania silnika ze wględu na bezpieczeństwo!!!!!!!!!!!!!!daj se z tym spokoj bo może dojść do tragedii gdy niechcący uruchomisz na biegu silnik a dziecko będzie bawiło się przy aucie!!
  • Optex
  • #3
    darrrrek
    Level 22  
    Planuje tez zrobic urządzonko ktore bedzie sprawdzac stan drązka....gdy bedzie on na "luzie" wtedy uklad zapalający silnik bedzie dzialal....jesli zas bedzie na biegu to uklad bedzie wylączony.
  • #4
    arturo248
    Level 11  
    Witam... Ja aktualnie mam zainstalowany taki system odpalania w swoim maluszku. Wykorzystałem do tego celu centralkę czterokanałową, z której 1 kanał otwiera mi dzwi 2 kanał zamyka 3 włącza zapłon a czwarty włącza rozrusznik. Każde z tych kanałów można zaprogramować oddzielnie np: na określony czas, monostabilnie i bistabilnie. Pierewsze dwa kanały zaprogramowałem na 0.5 sec, w celu sterowania centralką od zamków. Trzeci i czwarty kanał mam zaprogramowany jako monostabilny. Czyli włączam zapłon i później odpalam. Działa bardzo fajnie. Raz udało mi się nawet wjechać w garaż ( bo zostawiłem na biegu ) :) i spalił się rozrusznik, ale odrazu zamontowałem czujnik na dzwigni szkrzyni biegów i teraz nie mam problemu. Dodatkowo zaprogramowałem 4 kanał (czyli ten od rozrusznika) żeby włączył się na 2 sekundy. Nie zawsze odpala na tych 2 sekundach, ale jest to napewno bezpieczniejsze.
    Centralkę kupiłem za 124 zł ze strony www.tme.pl nr artykułu: AL.CH4H

    Sam zobacz co ta centralka potrafi.

    Pozdrowienia ... Artur
  • #5
    lazaro
    Level 15  
    Witam !
    Prościej By byłom wykorzystac sterowniki otwierania drzwi garaz , na 27M są odbiorniki i nadajniki w większości sklepów z częściami RTV

    pozdrawiam
    Lazaro

    Ps ale czy moluch odpali w zimie ????
  • #6
    adamjur1
    Level 41  
    Albo wyselekcjonowany sterownik radiowy satel czterokanałowy z pilotami kosztuje ok 100 zł ima zmienne kody. Tylko po co to wszystko? Ja kiedyś zrobiłem układ elektrycznego podgrzewania do 70 st części ssania w maluchu pozwalało na odpalanie przy -30st. Ale okazało się że nie wytrzmaly gumy i telekopy i się połamały.ogólnie to sterowanie radiowe to Sztuka dla sztuki. A jak uliczka dla złodzieja!!!!!
    Pozdr. J.
  • #7
    filip1331
    Level 16  
    Witam!
    W "Elektronice dla wszystkich" był schemat podobnego układu. Montujesz w samochodzie, naciskasz guzik w specjalnym zegarku, mówisz 'odpalaj' i zaczynają mrugać diody. Po jakimś czasie zapalają się reflektory i po sekundzie silnik. Był tam schemat i można to samemu zrobić. Jak ktoś będzie chciał, to zeskanuje ten artykuł i wrzuce!
    Pozdrawiam
    Filip Wojnowski
  • #8
    Laskosz
    Level 15  
    Bylbym zainteresowany tym artykulem :D prosze na maila pdran(malpa)interia.pl
  • #9
    filip1331
    Level 16  
    ok, tylko zeskanuje!
    Ktoś jeszcze chce?
  • #11
    Radeon 24
    Level 24  
    A wiecie jaka jest pozniej frajda z zabawy takim autem ktory ma jakiekolwiek funkcje sterowane na 27 MHz!! Podjezdzasz sobie np. autem ze cb radiem stawiasz nosna i modulujesz, lub masz sasiada ktory babuli sobie przez radio. Masz wteczas tak fajna dyskoteke w aucie z tym modulem ze az milo.
  • #12
    samomysl13
    Level 2  
    Ej filip1331 jak byś mógł to prześlij mi też plise
    z góry dziex