Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ricoh MP1350 - wyrzuca developer

gasior 27 Sty 2011 00:12 1972 10
  • #1 27 Sty 2011 00:12
    gasior
    Poziom 25  

    Witam

    Mam od ponad tygodnia nietypowy problem z Ricoh MP1350 u bardzo wymagajacego klienta, z duzym obciazeniem maszyny.

    Na dzien dzisiejszy kopiarka ma zrobione 6 mln kopii, wszystko w ciagu 3 lat. Serwisowana regularnie, niedawno nowy beben + dev + transfer + reszta dookola, 800tys kopii temu nowa wywolywaczka bo stara sie doslownie rozleciala.

    Problem jak na zdjeciu - wyrzuca developer zawsze w tym samym obszarze walka magnetycznego. Dzieje sie to stopniowo, a spadac na kartki zaczyna po 15-20tys kopii od wyczyszczenia nagromadzonej "brody" na walku. Klient drukuje od zeszlej srody mniej wiecej po 15tys dziennie, wiec zdazylem juz tam zawitac kilkukrotnie. Dzwonilem to tech-support w Ricoh UK, jedyny pomysl, jaki przyszedl im do glowy to niedzialajaca lampa quenching i przeladowany beben, ale lampa dziala i jest czysta (a beben nowy, na starym to samo). Dzis przyjechal spec z Londynu i po 5-cio godzinnym drapaniu sie w glowe niczego nie stwierdzil.

    Pomierzona masa bebna, bias, wyczyszczony doctor blade, zadnych ewidentnych uszkodzen mechanicznych ani kodow SC swiadczacych o tym, ze cos zlego dzieje sie w obszarze ladowania/biasu/transferu.

    Jakies pomysly, panowie koledzy?

    Pozdrawiam

    Ricoh MP1350 - wyrzuca developer

    Ricoh MP1350 - wyrzuca developer

  • #2 27 Sty 2011 18:39
    huberto233
    Poziom 26  

    To slaby ten spec daj mi nazwisko to zadzwonie i zapytam :~) .

    Calkiem mozliwe ze magnesy w srodku walkow magnetycznych sa uszkodzone.

    A tak przy okazji jaki masz odczyt z VSp i Vsg ?
    Jezeli nic zlego z dev unitem to sprawdzilbym rowniez dobrze charge unit a szczegolnie jego oba krance czy nic nie przebija


    Pozdr

  • #3 27 Sty 2011 19:53
    gasior
    Poziom 25  

    Magnesy bralem pod uwage, ale ciezko to zdiagnozowac. Tak jak pisalem - teoretycznie z sama wywolywaczka nie powinno sie nic dziac, gdzy w tych maszynach spokojnie robi 3mln i wiecej, a ma dopiero 800tys. Vsp, Vsg i pozostale parametry process control w porzadku, zadnych bledow.

    Obok stoi identycza maszyna, wiec chargery wyeliminowalem juz wczesniej przez podmianke i pozostawienie ich na ok. 10tys kopii, bez zmian.

    Ostatecznie dzis rano podmienilem cale wywolywaczki i poprosilem klienta o zatrzymanie maszyn po zrobieniu 10tys kopii na ktorejkolwiek z nich i wezwanie serwisu na inspekcje. Pod koniec dnia przejezdzajac przez okolice zawitalem sprawdzic i okazalo sie, ze ta wadliwa maszyna (z dev unitem ze sprawnej) zdazyla juz prawie te 10tys druknac i nie ma sladu problemu z "broda".

    Niestety druga zrobila na teoretycznie niesprawnej wywolywaczce raptem 200 kopii, wiec nawet nie zagladalem, nie bylo sensu. Byc moze okaze sie jutro.

    Pozdrawiam

  • #4 27 Sty 2011 22:37
    huberto233
    Poziom 26  

    teoretycznie nic nie powinno ale nie wiadomo czy wszystko z unitem jest ok.

    Moze jak bedzie ok na drugiej mszynie to warto zostawic bo tak czasami jest podmienisz i wszystko ok na obu maszynach :-)

    Oczywiscie jak cos nie tak to masz odpowiedz na pytanie z wywolywaczka

    Pozdr

  • #5 27 Sty 2011 22:53
    gasior
    Poziom 25  

    No dobra, ale zalozmy, ze wszystko na obu bedzie w porzadku - to co w takim razie bylo zrodlem problemu? :)

    Ja chce wiedziec! :)

    A pan gentleman z Ricoh'a to Rob R.

    Pozdrawiam

  • #6 28 Sty 2011 01:19
    huberto233
    Poziom 26  

    Poczekamy zobaczymy , jak bedzie dobrze to sprawa sprowadzalaby sie do jakigos slabego kontaktu gdzies, zle rozlozonych ladunkow, trzeba poczekac i zobaczyc na rezultaty.

    pozdr,

    Moderowany przez rys57:

    Nazwisko usunięto.

  • #7 31 Sty 2011 20:06
    marcin.mp7
    Poziom 10  

    ten problem z wywołką wg mnie powoduje silnik napędu wywołki. miałem już identyczne 2 usterki w ricoh 1060 i 2060. wygląda to tak że nektóre wywołki nie kręcą się jak należy i gdy silnik napędu jest już podjechany to dzieją się takie rzeczy, a gdy zamienisz wywoki z 2 maszyn wzajemnie to okaże sie że usterki niema bo ta druga wywołka kręci się lepiej i maszyna nie ma problemu z jej napędzaniem. a w drugiej maszynie ta ciężej chodząca wywołka śmiga bez problemu bo silnik nie ma kłopotu z jej działaniem.
    pozdrawiam.

  • #8 02 Lut 2011 20:55
    gasior
    Poziom 25  

    Troche naciagana jak na moj gust ta teoria z silnikiem.

    Wywolywaczka w uszkodzonej kopiarce zrobila raptem 800tys, a w maszynie obok nie byla wymieniana od instalacji i na chwile obecna ma ponad 5mln. Tak wiec po ich zamianie miejscami to wlasnie ta wstawiona "na chwile" powinna jak juz powodowac wieksze obciazenie silnika w maszynie, w ktorej pojawil sie problem, czyz nie?

    W kazdym razie - czary mary. Dzis bylem obejrzec egzemplarz z tymczasowo wlozona - teoretycznie wadliwa - wywolywaczka iiii.... nic! Czysciutko, a zrobila ponad 20tys kopii, gdyz klient przegapil ustalone 10tys na inspekcje. Tak wiec obie maszyny maja sie dobrze i sladu po pierwotnym problemie nie ma.

    Pozdrawiam

  • #9 14 Lut 2011 18:13
    gasior
    Poziom 25  

    No i niespodzianka...

    Jednak wywolywaczka do wymiany. Dzis maszyna nr2 (z podstawiona wywolywaczka z maszyny oryginalnie problemowej) zaczela wysypywac developer. Co ciekawe dopiero po 42tys kopii od zamiany, ale dokladnie w tym samym obszarze rolek magnetycznych. Padla teoria kolegi marcin.mp7

    To raczej daje jasna odpowiedz na pytanie co faktycznie jest uszkodzone, ale poczekam z zamknieciem tematu, niech sobie pochodzi kolejne kilkadziesiat tys dla pewnosci.

    Pozdrawiam

  • #11 18 Mar 2011 20:05
    gasior
    Poziom 25  

    Ostatecznie potwierdzam, ze winna byla wywolywaczka. Maszyna od wymiany zrobila juz ponad 150tys kopii i zadnych problemow.

    Temat zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME