Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mode Com model: FSP200-50SNV(PF) - potrzebna diagnoza

drcoola 27 Sty 2011 14:11 1603 6
  • #1 27 Sty 2011 14:11
    drcoola
    Poziom 9  

Witam!

Niedawno zakupiłem używany komputer dla dzieciaków siostry do prostych gier. Znajduje się w obudowie micro ATX a to jego specyfikacja:
    Gigabyte ga-8i915me
    Celeron D 2530 MHz
    Radeon X550 256 MB
    2x512 MB Kingston
    ModeCom FSP200-50SNV 200W.
    W momencie zakupu nie zwróciłem niestety uwagi na małą moc zasilacza.
    Głośno chodził więc postanowiłem rozebrać zasilacz żeby go oczyścić i oto co ukazało się moim oczom:
    Nie znam się na zasilaczach ale ta substancja na kondensatorach (elektrolit?) to raczej nie zabieg producenta. Czy mogło to zostać spowodowane za słabym zasilaczem czy przyczyna leży gdzie indziej? Zasilacz do natychmiastowej wymiany czy jeszcze zostało mu trochę życia?
    Dodam, że komputer póki co działa i jest stabilny. Dałem za niego 100zł więc chyba i tak nie przepłaciłem.

0 6
  • Pomocny post
    #2 27 Sty 2011 14:34
    huluk
    Poziom 30  

Zdjęcie mało ostre ale na tych dużych kondensatorach wysokonapięciowych substancja wygląda na klej którego używa producent do unieruchomienia niektórych elementów (taki sam widać jeszcze w kilku miejscach). Ważne czy nie są napuchnięte niskonapięciowe, wyjściowe ale na zdjęciu ich nie widać. Tak czy inaczej lepiej jak zasilacz ma zapas mocy a nie pracuje w górnym zakresie swoich możliwości. Przy okazji przydałoby się wymienić na mocniejszy.

0
  • #3 27 Sty 2011 14:48
    globusek14
    Poziom 31  

Jak długo ten zasilacz napędza ten komputer?

0
  • #4 27 Sty 2011 16:39
    drcoola
    Poziom 9  

Zamieszczam nieco ostrzejsze zdjęcie:
    Jak dla mnie kondensatory wyglądają na sprawne, nie popuchnięte.