Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nie moge odpali civic 1.4is 96r 3d

27 Jan 2011 14:39 10518 30
  • Level 12  
    Witam
    Mam problem nie mogę odpalić civic-a 96r 1.4is 3d
    Rozrusznik kręci przekaźnik pompy działa ale nie podaje paliwa pompa podłączona na krótko działa.
    Nie ma też iskry i wtryski nie działają. Myślę ze może to być przez jakieś zabezpieczenie.
    Znalazłem takie oto dwa:
    1)
    nie moge odpali civic 1.4is 96r 3d

    2)
    nie moge odpali civic 1.4is 96r 3d

    Macie może pomysł jak je ominąć i które to dokładnie co jest?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Moderator on vacation ...
    Nie takie proste. A po drugie sprawdzałeś bezpieczniki, podmieniałeś kluczyk, następnie dlaczego pompa podłączona "na krótko" (myślałeś, że Ci to pomoże)? Może czepiłbyś się pomierzeniem prądów np. na przekażniku pompy paliwa (ewent. podmienić) a nie uskuteczniać konstuktora. One częst się rozlutowywały. No ale niech wypowiedzą się też inni koledzy, bo ja jakoś nie widzę przyszłości poprawnej naprawy, kiedy Ty (bez obrazy) w ten sposób podchodzisz do tematu. Dopowiem jeszcze sprawdż sterownik i wiązki.
  • Level 12  
    Pompę podłączyłem na krótko aby zobaczyć czy działa, przekaźnik sprawdziłem bezpieczniki posprawdzane, kluczyki podmieniane. A wie ktoś co to są za rzeczy na zdjęciach powyżej?
  • Moderator on vacation ...
    1 foto - sterownik centralnego zamka
    2 foto-sterownik immobilisera
    A tak przy okazji, to co z tymi prądami na przekażniku do pompy, są czy niema?
  • Level 12  
    Przekaźnik sprawny sprawdzony zgodnie z literaturą. A w aucie dochodzi do niego prąd na styki które zwierają styki ale nie dochodzi prąd na styki które uruchamiają pompę.
  • Level 13  
    Spróbuj zrobić samo-diagnostykę może to pomoże??Sam jeżdżę Civiciem ale starszym o rok i 1,6 16V MB1.
  • Moderator on vacation ...
    Poodpinałeś sterowniki i myślisz, że pompę na "krótko" podepniesz i będzie działało? Pozapinaj wszystko tak jak było i zacznij wszystko od początku. Przekombinujesz tak, że spalisz sterownik (jeśli już nie poszedł) i tyle będzie z tej naprawy metodą prób i błędów. Jeśli to zbyt trudne, to oddaj to autko do mechanika i będzie po problemie. Sorki, że tak brutalnie podszedłem do tematu, ale jeśli nie wiesz co z czym, to najpierw zapytaj a póżniej z otrzymanych podpowiedzi - inaczej nic z tego nie będzie. Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Twoje podpowiedzi nie wiele wnoszą do tematu.
    A teraz konkretnie to tak dzisiaj doszedłem iż mróz rozwalił łożysko alternatora i rozrusznik nie był w stanie rozkręcić silnika. Teraz bez alternatora ładnie kręci ale dalej nie ma iskry i nie słychać pompy.
    Gdzie jest w tym aucie czujnik położenia wału?
  • Moderator on vacation ...
    Czujnik położenia wału korbowego znajduje się w aparacie zapłonowym. I nie tylko! Tam jest więcej rzeczy mających wpływ na pracę silnika!
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 12  
    a jak sprawdzić cały aparat zapłonowy?
    Posprawdzałem dzisiaj na nowo i wygląda tak.
    Wyłącznik wstrząsowy sprawny.
    Przekaźnik pompy sprawny.
    Pompa paliwa sprawna.
    Napięcie na wtryskach obecne.
    Nie ma iskry i nie załącza się pompa.
  • Conditionally unlocked
    Rozrząd cały???? Bo coś mi tu śmierdzi zerwanym pakiem.
  • Moderator on vacation ...
    A ja podmieniłbym na Twoim miejscu moduł (ten w aparacie zapł.) ponieważ w tych hondach to było częstą usterką (sama cewka też). Jak sprawdzić pisał nie będę bo jest o tym na forum. A sprawdzałeś stacyjkę czy podaje prąd do aparatu w momencie kręcenia rozrusznikiem? To też kilka razy robiłem (wypalona kostka stacyjki). Więcej na razie do głowy mi nie przychodzi.
  • Level 42  
    Kontrolka silnika gaśnie ? Masz 12 V na pinie 1 gnieździe D sterownika silnika?
    Jak nie ma kluczowania na wtryskach i to nie będzie iskry - wymigaj błady.
    Myślę ,tak jak ZEIMP , w aparacie zapł. są trzy czujniczki , podmiana jego wykluczy lub potwierdzi diagnozę!
  • Level 12  
    kontrolka silnika nie gaśnie wymiganie błędów nic nie dało cały czas świeci chek.
    Podmiana aparatu nie jest w tym wypadku łatwa ponieważ nie mam dostępu do drugiego a nie opłaca się kupić jak nie wiem czy potrzebny. Więc może dowiem się od was jak sprawdzić każdy z czujników?

    Gdzie jest gniazdo D bo ja mam tylko dwa a toleranc podpisuje je jako A i B?
  • Moderator on vacation ...
    Proponuję jeszcze raz DOKŁADNIE spróbować wymigać kody ustrek. Muszą być jakieś błędy, natomiast jeśli nic nie pokaże, to najprawdopodobniej masz walnięte ECU (aczkolwiek i to powinno pokazać błąd nr. 0000 dokładnie nie pamiętam). Sprawdż jeszcze zasilania na ECU i ponów próbę, jeśli efekt będzie taki sam to ECU do wymiany.
  • Level 12  
    chyba że źle wymiguje. Rabie tak wsadzam zworkę we wtyczkę z dwoma przewodami wyciągniętą z zielonej gumowej osłonki i przełączam na zapłon. i kontrolka chek cały czas świeci.
  • Moderator on vacation ...
    nie moge odpali civic 1.4is 96r 3d

    Jeśli masz takie wtyczki to łączysz piny w tej dwupinowej wtyczce i odczytujesz kody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A i jeszcze jedno, zasilanie na ECU sprawdziłeś?
  • Level 16  
    sprawdz bezwładnosciówke za schowkiem
  • Moderator on vacation ...
    mario1982 wrote:
    sprawdz bezwładnosciówke za schowkiem


    A nie koło pedału gazu (po prawej stronie) poniżej radia? A zresztą znajdzie.
  • Level 12  
    Bezwład sprawdzony.
    Wtyczki mam takie ale w innej osłonce, sprawdzałem błędy ponownie nic nie miga.
    Sprawdzałem napięcie na wtyczce ecu ale cewki zapłonowej i wytrysków i jest w każdym. A zasilanie ecu to które pin-y?
  • Moderator on vacation ...
    No niestety, nie mam (w domu) schematu więc Ci dziś nie pomogę, ale po tym co opisaliśmy tutaj stwierdzam, że masz uszkodzony ECU. Proponuję podmianę i powinno pomóc.
  • Level 12  
    Tak dzisiaj na spokojnie się zastanowiłem i obstawiam, iż przyczyną może być pasek rozrządu. Ponieważ auto stało na mrozie aż zapiekł się alternator, a pasek był tak naciągnięty że rozrusznik ledwo kręcił. Tylko zastanawia mnie czy czujnik położenia wału był by wstanie odłączyć pompę paliwa i iskrę?
  • Moderator on vacation ...
    Nie. Tutaj rozrząd nie ma nic wspólnego z odcięciem ani pompy, ani układu zapłonowego.
  • Level 12  
    No to już nie wiem. Błędów nie miga a nie odpala ta chińska Kosiarka. Jutro pomierzę opory na cewkach. Jak to nic nie da to wstawimy tył, lakier i dalej już będą myśleć inni.

    Jak sprawdzić zasilenie ECU?
  • Moderator on vacation ...
    pinki110 wrote:
    No to już nie wiem. Błędów nie miga a nie odpala ta chińska Kosiarka. Jutro pomierzę opory na cewkach. Jak to nic nie da to wstawimy tył, lakier i dalej już będą myśleć inni.

    Jak sprawdzić zasilenie ECU?


    Czy ja dobrze zrozumiałem? To autko to w kawałkach jest? :) Podmień ECU (oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu aparatu zapłonowego) i będzie palić. Pozdrawiam.
  • Level 12  
    No jest po małym puk-puk.
    Ale na warsztat przyjechało samo ale z braku części wyjechało na plac, gdzie dopadła je zima po czym już nie odpaliło.
    Jak krok po kroku sprawdzić ten aparat aby być go pewnym?
  • Moderator on vacation ...
    Najlepiej i najszybciej dla Ciebie, będzie "podstawienie" innego sprawnego aparatu, ponieważ w aparacie masz 3 czujniki i moduł, w dodatku same części ciężko dostać, więc lepiej będzie jak napisałem - podmienić. Niemniej jednak ciągle myślę, że ECU padł, dlatego, iż kontrolka Ci się non stop świeci.
  • Level 12  
    Problem jest taki iż nie mam skąd wziąć części na podmianę.
  • Moderator on vacation ...
    pinki110 wrote:
    Problem jest taki iż nie mam skąd wziąć części na podmianę.


    Ile mogłem, to pomogłem. Więcej nie mam jak, musisz już sobie sam poradzić. Jak już odpalisz silnik, to napisz tutaj co było przyczyną, dla "naszych" następców. Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Mam takie pytanie w książce Honda Civic instrukcja serwisowa civic 3d/4d 1996
    na stronie 23-c-27 (1384) jest opisane sprawdzenie obwodu zapłonnika i jest napisane:
    Włączyć zapłon (II). Sprawdzić napięcie między stykiem
    nr 7 a masą.
    • Woltomierz winien wskazywać napięcie akumulatora.
    • Gdy nie wskazuje napięcia akumulatora, sprawdzić
    przerw´ w RED lub BLK/YEL przewodzie między skrzynką
    bezp. pod deską rozdzielczą i ICM, lub przepalony
    bezpiecznik nr 9 (15A).

    A ja mam napięcie akumulatora miedzy stykiem 7 a Plusem akumulatora, i miedzy stykiem 6 a masą. Jak ma być poprawnie?? i dlaczego ja mam inaczej niż w książce?