Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PUNTO 1.1 95r problem z hamulcami

27 Sty 2011 20:49 3368 11
  • Poziom 9  
    Witam
    mam taki problem z hamulcami : Otóż na dzień dzisiejszy grzeją się przednie koła...(wcześniej doszło 3 krotnie do zablokowania pedału hamulca i blokady 4 kół pedał hamulca był tak twardy że nie dało się go wdusić a koła grzały się strasznie juz na krótkim odcinku ) podstawiłem drugą pompę i serwo (co prawda używane) objaw był taki sam więc wróciłem do początkowego stanu. Następnie wymieniłem dwa gumowe przewody z przodu i jeden metalowy do lewego koła przedniego bo w trakcie odpowietrzania znalazłem dziurę. Teraz pedał hamulca sie juz nie blokuje ale koła z przodu dalej się grzeją co więcej w trakcie hamowania ostrego dochodzi do blokowania kół tylnych na suchej nawierzchni. Co więcej sprawdzałem tłoki w przednich kołach czy nie są zapieczone i są ok.
    Nie chce niczego sugerować ale może to być np. problem z korektorami siły hamowania ?
    idą tu takie jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/1489107800_1296154512.jpg czy są one regulowane ? Z tego co mówił poprzedni właściciel to wymieniał okładziny z tyłu na nowe
    Może macie jakieś pomysły
    Z góry dziękuję
  • Moderator Samochody
    Sprawdzałeś czy grubość tarcz i wewnętrzna średnica bębnów mieści się w normie (czy tłoczki pracują w swoim właściwym zakresie)? W tylnych hamulcach często jest problem z samoregulatorem luzu szczęk. Masz ABS?
  • Poziom 9  
    Tarcze są ok klocki są luźne (nie blokują się) a tłoki cofają się prawidłowo. Bębnów nie sprawdzałem jeszcze. Auto jest bez ABS.
  • Poziom 17  
    Kolego a sprawdz czy tulne kola podczas hamowania nie blokuja sie calkowicie.
  • Poziom 30  
    Napisał że blokują przy ostrym hamowaniu...
    pozdr
  • Poziom 11  
    kolego miałem ten sam pzypadek w seicento problem był z pomą wymieniona na nową i po temacie, też cudowałem z przewodoami, tłoczkami i nic nie pomagało, pedał zrobił sie twardy koła blokowały i koniec jazdy, popuściłem odpowietrzniki i kawałek można było znów jechać.
  • Poziom 30  
    leon0426 napisał:
    kolego miałem ten sam pzypadek w seicento problem był z pomą wymieniona na nową i po temacie, też cudowałem z przewodoami, tłoczkami i nic nie pomagało, pedał zrobił sie twardy koła blokowały i koniec jazdy, popuściłem odpowietrzniki i kawałek można było znów jechać.



    Napisał również że zamontował drugą pompę, więc...
    pozdr
  • Poziom 30  
    leon0426 napisał:
    kolego miałem ten sam pzypadek w seicento problem był z pomą wymieniona na nową i po temacie, też cudowałem z przewodoami, tłoczkami i nic nie pomagało, pedał zrobił sie twardy koła blokowały i koniec jazdy, popuściłem odpowietrzniki i kawałek można było znów jechać.



    Napisał również że zamontował drugą pompę, więc...
    pozdr
  • Poziom 9  
    Witam
    Kolega sugeruje może że pompa ta podstawiona była też uszkodzona
    Nie jestem pewny jej sprawności w 100 % Gdyż była używana
    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Pompa jest dwu-sekcyjna i o ile kojarzę to pracuje "na krzyż", więc ewentualna awaria jednej sekcji nie mogła by spowodować słabego hamowania przodu, a blokowania tylnych kół. Z tyłu są hamulce bębnowe które mają tendencję do blokowania się. Zapobiegać temu ma korektor siły hamowania, który ogranicza siłę hamowania na tylnej osi gdy jest odciążona, a jest odciążana przy ostrym hamowaniu.
  • Poziom 11  
    po wymianie pompy problem znikł, autko klijenta śmiga do dzisiaj.
  • Poziom 9  
    Zgadza się. Pompa jest dwu sekcyjna i pracuje na krzyż(prawy tył lewy przód i lewy tył prawy przód)