Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zdiagnozować ciężarowe Renault w sprawie sprzętu?

szyniu 27 Jan 2011 21:20 7886 23
Texa Poland
  • #1
    szyniu
    Level 20  
    Witam wszystkich kolegów z forum.
    Moje pytanie zbiega się do tematu diagnozowania aut marki Renault mowa oczywiście o ciężarówce.
    Mam za niedługo zacząć intensywne prace właśnie z tego typu autami - ma być sprzęt diagnostyczny, tylko co kupić na co się zdecydować by dobrze robiło właśnie Renówkę.
    Przekrój aut bardzo szeroki starsze i nowsze ogółem Renata w każdym calu.
    Proszę o ile to możliwe o jakieś namiary na jakiś dystrybutorów, którzy się zajmują właśnie tą marką a i jeszcze jedno potrzebuję wszelakich informacji na temat Renault Truck i innych marek również - schematy, opisy, procedury oczywiście mile widziane, darmowe info ale jeśli trzeba to zapłacę rozsądną cenę.
    Jeśli to będzie możliwe to może coś pomogę bądź się wymienię tym co posiadam chodzi o motoryzację szeroko rozumianą.
    Wszystkim z góry dziękuję za włączenie się do rozmowy.
  • Texa Poland
  • #2
    Robert 806
    Level 12  
    Jeżeli chcesz na poważnie naprawiać te auta to musisz mieć serwisówke, zapomnij o jakimś innym badziewiu. Ja używałem TEXY i to była totalna porażka ciągle jakiś problem a to sie nie łączy a to opis błędu taki że tylko wróżka by się połapała o co chodzi albo wszystko ok a auto i tak nie działa jak powinno. Był u mnie gość z serwisówką i byłem w lekkim szoku możliwości chyba wszystkie z możliwych łącznie ze prawdzaniem - porównywaniem ustawień z fabrycznymi do przywracania ustawień fabrycznych zapisanych w komputerze samochodu. Widziałem kiedyś takie cacko na allegro kosztowało coś ok 20 tys. ale myślę że się opłaci bo bez tego zapomnij o naprawie albo diagnostyce EBS czy sterownika silnika. Praktycznie nie wymienisz wtrysków bo potem trzeba sparametryzować pompki wysokiego ciśnienia itd. Walcze z reniami już kilka lat więc troche już mi zdrowia zjadły. Moim zdaniem do E-techa czy DXI trzeba mieć serwisówkę. W tych starszych można się obyć ale jest też nie ciekawie, jak naprzykład wyregulować zawieszenie ? Powodzenia w razie potrzeby pisz to postaram się pomóc. Powodzenia
  • Texa Poland
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Ja mam takie samo zdanie jak kolega wyzej. Widywalem na allegro serwisowke za oki 15 tys. Nie jest to malo ale sadze ze sa to dobrze wydane pieniadze ktore po pewnym czasie zwracaja sie kilkakrotnie. Inna sprawa jest nauczyc sie pelnej obslugi serwisowki i wykorzystywania pelni mozliwosci. Na to tez potrzeba troche czasu i praktyki
  • #4
    tolo
    Level 34  
    Jak już ktoś powiedział "...co jest do wszystkiego to jest do niczego..." a takim urządzeniem jest właśnie TEXA. Koledzy pewnie wyżej pisali o testerze DIAG NG3. Niżej zdjęcie do tego urządzenia, fakt że można nim zrobić bardzo duzo ale cena też dosyć wysoka.

    Jak zdiagnozować ciężarowe Renault w sprawie sprzętu?
  • #5
    szyniu
    Level 20  
    Dokładnie panowie jest tak jak piszecie urządzenia uniwersalne to pomyłka sam stosowałem tak owych do osobówek i różnie to bywało a np. do mercedesa urządzenie star to już inna bajka można popracować z parametrami itd.
    Skoncentruje się na renaulcie bo oto auto mi głównie chodzi i też uważam że tylko serwisówka to rozwiązanie trafione w dziesiątkę teraz tylko muszę zlokalizować jakiegoś konkretnego sprzedawcę i rozpocząć rozmowę o zakupach.
    Jeszcze raz nawiązuję do mojej prośby w sprawie jakiś info na temat renault truck
    jeśli jest ktoś na tyle miły że mógłby odstąpić jakieś informacje będę bardzo wdzięczny.

    marchm34(malpa)wp.pl
  • #6
    Robert 806
    Level 12  
    Mam troche schematów do E-techa i premiumki dci kupiłem kiedyś płyte z tymi schematami tylko nie bardzo mam pomysł jak ci to wysłać, no i ewentualnie moge ci coś podpowiedzieć na telefon jak będziesz miał jakiś problem
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Dzięki bardzo jak by to było możliwe to może kopie płytki wysłać na mój adres oczywiście na mój koszt a ja będę się starał odwdzięczyć jakoś.
    Mam trochę info o ogrzewaniach postojowych mam cf95 opis i troszkę innych info jak by cię coś interesowało to niema problemu mam też kupę rzeczy do osobówek
    jak byś się zdecydował to daj znać to dane wyślę na pocztę i będzie ok.
  • #8
    szyniu
    Level 20  
    Widzę że zainteresowanie raczej marne. Pomóżcie (DCI głównie). W tym problem: co to, jak to, z czym to się je .Z góry dzięki.
  • #9
    Wieslaw.truck
    Level 11  
    nie wiem jak koledzy ja na TEXIE robie cuda jesli znasz systemy
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Też działam na Texie dodatkowo Wabco, Knorr-Bremse, Haldex i no 85% się Texą zrobi nie jest to najlepsze ale jak Koledzy wyżej pisali co do wszystkiego to do ......ale według mnie Texa z Jaltesta i Magneti-Marelli najlepsza, ale oprócz testera trzeba mieć wiedzę co jak czym steruje,po spełnieniu jakich warunków, z czym się komunikuje itp ....tester tego nam nie powie . Markowy sprzęt oczywiście z całą pewnością Najlepszy jeśli Ktoś chce tylko jedna marką się zajmować to najlepiej tylko markowy sprzęt... wydatek duży ale się zwróci.
  • #16
    norrbi
    Level 18  
    Jaka cena brutto za tester?

    Dodano po 1 [minuty]:

    CZy to kpl z tabletem i kablami,ile zostalo z akumulatora?
  • #18
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    NG3 robi serie DXI.
  • #19
    filarek
    Level 10  
    Rozumiem euforię sprzętem serwisowym ...tylko, że ... trudno mówić o tych komputerach przez pryzmat aktualizacji, gwarancji itp ... bo i pochodzenie tej diagnostyki zawsze podejrzane. Jak zapytać u dystrybutorów diagnostyki, czy w samym Renault Truck tej diagnostyki nei można ot tak kupić (oryginału).

    Kolejna rzecz ... wydasz 8-10 tys na diagnostykę którą ogarniesz tylko jedną markę... tak ich dużo w okolicy masz, żeby zrezygnować z MANa, Merca, itp itd?

    Za ciągnikiem przeważnie jedzie naczepa...też nie widzisz sensu jej zdiagnozowania i naprawiania ??

    Policzmy zatem - 10 tys NG3 + 4000 knorr + 7000 wabco + 3500 haldex ...

    Texę czy jaltesta masz taniej .

    Oczywiście możecie twierdzić, że potrafią mniej ... i ja się z tym zgodzę ..tylko
    - po pierwsze działacie na stuprocentowo legalnym sprzęcie
    - macie pewność, że będzie moża urządzenie rozwijać i za 4-5 lat ono będzie ogarniać nowe modele itp
    - jak często chcesz zmienić język menu, zmienić siłę hamowania ciągnika, czy zaprogramować kasetę (rzeczy których nie zrobisz texą czy jaltestem)

    Mówienie, że jak coś jest do wszystkiego to jest do d... jest bezsensu.
    Śmiem twierdzić, że w najnowszej wersji wielomarkową diagnostyką zrobisz 95 proc tego co będziesz robił w swoim warsztacie
    - reset apm
    - programowanie apm po wymianie podstawy osuszacza!!!!!
    -kalibracja zawieszenia
    -kalibracja sprzęgła
    -pełna diagnostyka wszystkich systemów diagnostycznych
    -testy silników również w modelach EEV!!!!

    Czego jaltest czy texanie robi, a co chciałbyś jeszcze robić w swoim serwisie??
    oczywiście być może nie będziesz miał danych wyświetlonych w formie graficznej, biuletyn techniczny będzie uboższy .... ale nie dajmy się zwariować

    Mam wrażenie, że dla ogarniętego mechanika ważniejszy jest szerszy zakres diagnostyki, aniżeli bogatszy informator tech, bo z tym drugim mając doświadczenie można sobie poradzić bez kłopotu

    Jeżeli chcielibyście porównać możliwości NG3 Jaltesta i Texy w jednym miejscu ...zapraszam na pw
  • #20
    saron22
    Trucks specialist
    filarek wrote:
    jak często chcesz zmienić język menu, zmienić siłę hamowania ciągnika, czy zaprogramować kasetę (rzeczy których nie zrobisz texą czy jaltestem)


    Ktoś, kto nastawia się konkretnie na jedna markę pojazdu robi to bardzo często własnie dlatego że inne warsztaty tzw. "wielomarkowe" właśnie nie są w stanie tego zrobić, ponieważ nie dysponują odpowiednim sprzętem. A w ASO jest drogo.
  • #21
    filarek
    Level 10  
    Jak mi na fakturze wystawisz pozycję OPROGRAMOWANIE Renault truck NG3 kupię 3 sztuki za podwójną cenę.

    Sam interfejs mogę sobie kupić za grosze u każdego dealera Renault.
    A cracki oprogramowania mnie nie interesują
  • #22
    davidwild
    Level 14  
    filarek wrote:
    Jak mi na fakturze wystawisz pozycję OPROGRAMOWANIE Renault truck NG3 kupię 3 sztuki za podwójną cenę.

    Sam interfejs mogę sobie kupić za grosze u każdego dealera Renault.
    A cracki oprogramowania mnie nie interesują



    No kolego z tymi groszami to różnie bywa, wątpie w to czy u każdego tak bez problemu kupisz, a o oprogramowaniu legalnym bez autoryzacji to tylko możesz pomarzyć.
    Moje zdanie jest takie że jeśli ktoś ma zamiar robić coś więcej niż tylko podstawową diagnostyke kalibracje itp kupuje serwisówki które mogą znacznie więcej, a jeśli wystarcza mu to co proponują uniwersalne testery kupuje uniwersalny .
  • #23
    filarek
    Level 10  
    davidwild wrote:
    kupuje serwisówki które mogą znacznie więcej
    tylko, że schemat takiej transakcji jest zawsze taki sam. Kupujesz interfejs legalnie, a potem jest sztukowanie nielegalnego oprogramowania do tego. Dlaczego? z powodów jakie wczesniej opisałem interfejs jest traktowany jako normalna część i zwyczajnie sprzedawana (może dlatego, że mają świadomość, że bez oprogramowania można sobie nim po jajkach się podrapać)
  • #24
    coralgol1976
    Level 16  
    Texa i Jaltest robią to co mają w spisie, Serwisówka może więcej, ale i tak nikt nie podepnie się On-line poza ASO, więc wspomniane serwisówki mogą coś więcej, ale też nie wszystko. Natomiast, żeby użyć serwisówki do tego, do czego się ich używa ("programowanie") trzeba więcej oleju w głowie, by nie wywalić jakiegoś modułu w kosmos nie mając ori wsadów... Zatem do WARSZTATU MECHANICZNEGO wystarczą texa, czy jaltest, a jeśli sobie nie radzą to dzwonią po kogoś "co może więcej" i odpowiednio więcej się za to płaci.