Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polonez 1.4 gli problem z "rzucającym się" silniki

27 Sty 2011 22:18 2204 12
  • Poziom 9  
    Witam forowiczów.

    Szukałem i szukałem i znalazłem podobne tematy, ale nie takie przypadki jak mój.
    Mam poloneza jak w temacie, i mam spory problem.
    Jak się robi wilgotno, to samochód zaczyna strzelać i ogólnie brakuje mu mocy. Nawet jak się zagrzeje to też nie chce normalnie chodzić. Przy odpalaniu wygląda to tak jakby chodził na trzech garach. Po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu go i po ponownym odpaleniu za godzinię czy pół chodzi już normalnie.
    Spotkał się ktoś już z czymś takim?? Czy może mi ktoś pomóc, bo się boję, że jak odcina mi nagle paliwo (nagły brak mocy i strzał z wydechu) to może mi pójść pasek rozrządu.

    Kable WN wymieniałem rok temu, tak samo świece.
    Filtr paliwa też wymieniony, filterek gazu też, tak samo filtr powietrza.
    Jeszcze jedno.
    Czy to normalne że nie mogę włącznikiem ogrzewania tylnej szyby wyłączyć jej jak samoczynnie się załącza??
  • Poziom 17  
    przewody i ogolnie uklad wn, polonez z gazem i rok czasu to baaardzo duzo.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 26  
    Wymień kopułkę i po problemie.
  • Poziom 9  
    Kopułkę sprawdzałem latem i była dobra, nawet przeczyściłem papierkiem ściernym wszystkie metalowe części.

    Trzy lata temu wjechałem w kałużę i samochód stanął, ze dwie godziny go rozciągałem i w końcu odpalił. Następnego dnia pojechałem do mechanika i powiedział mi, że zalałem alternator, że z kopułką jest ok. Możliwe to?? Cały czas myślę o tym alternatorze. W razie czego sprawdzę przewody skoro rok czasu to dużo. Mam założone te z Ełku.
  • Poziom 12  
    W 1.4? Tyś na serio coś z głową pozamieniał.
  • Poziom 9  
    Polonez polonezem, ale silnik Rovera.
    Więc??
  • Poziom 26  
    Miałem podobny problem. Kopułka wyglądała na dobrą, palec również. Weź szkło powiekszające i ujrzysz wypaloną pajęczynkę nie widoczną gołym okiem. Czyszczenie nic nie pomoże.
  • Poziom 17  
    te silniki rovera chyba jeszcze gorsze niz polskie stare poczciwe :) Rozbierales to kiedys? Porazka. Staram sie taki jeden uszczelnic od jakiegos czasu, co chwila gdzies cieknie, przewody WN wymieniane w nim co rok rowniutko i to bez gazu, na gazie schodza szybciej.

    rob co mowimy i bedziesz mial spokoj.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 19  
    Palec i kopułka do wymiany. Gołym okiem będzie wszystko wyglądało ok, ale palec potrafi się wypalić w środku. Co do tych silników serji K nie zgodzę sie z kolegą misiekts. Poza uszczelkami pod głowicą nie spotkałem sie jeszcze z tym żeby ten silnik sie rozpadł, poza tym, że ktoś jeździł tak długo z uszkodzoną uszczelką że się kolektor ssący stopił.
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi - odpowiedzi. Wszystko co przeczytałem będę brał pod uwagę. Temat zamknięty.
    Pierwsza odpowiedź okazała się skuteczna. Kable świeciły jak choinka. Byłem zdezorientowany, bo na starych kablach 12 lat przejeździł, a na nowych raptem 2 czy 3. No ale jak się okazało, to były tańsze podróbki, teraz kupiłem oryginalne - droższe i mam nadzieję, że też pojeździ trochę dłużej.

    Osobne pytanko - ostatnie chyba.
    Wiecie może czy są do kupienia sprężynki od silnika krokowego, czy trzeba cały wymieniać??
  • Użytkownik obserwowany
    Kup używaną przepustnice.
    POzatym do tego silnika stosuje sie ze skutkiem 100% tylko orginalne uszczelki roverka.
  • Poziom 9  
    Dzięki za wszystko i wszystkim.
    Temat zamknięty.

    Moderowany przez robokop:

    Potrzebna specjalna instrukcja użycia przycisku? Rozwiązano ?