Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nierówna praca silnika zaraz po odpaleniu mercedes c2.2d95KM

28 Sty 2011 00:54 12473 21
  • Poziom 9  
    Witam jestem posiadaczem mercedesa c w202 2.2D 95KM w którym problem jest następujący: otóż silnik pracuje bardzo nie równo zaraz po odpaleniu pomiędzy 600- 900obr. dzieje się tak do pierwszych 10 sekund przy czym spaliny są biało- niebieskawe po 10s szarpanie znika wraz z dymem, i dodatkowo jadąc obojętnym biegu szczególnie na niskim przy temperaturze silnika do ok 70 c dokładnie około 2000obs/min czuć jak by się dławił i szarpie dosyć dokuczliwie, problemy znikają zaraz aby silnik osiągnie około 80 stopni celcjusza. Czy ktos mógłby mi pomóc z tym przypadkiem? Bardzo proszę o rady.
  • Poziom 42  
    Witam.
    A świece żarowe są sprawne?
  • Poziom 9  
    tak mysle ze tak bo oceniajac je wzrokowo sa w calkiem dobrym stanie tzn. nie widac jakichkolwiek zabrudzen i wciaz maja orginalny kolor, aczy kolwiek jest tu cos podejrzane. jestem wlascicelem od 3 tygodni, i chcac dobrac sie do swiec zarowych zauwarzylem ze kolektor dolotowy nie jest poprawnie dokrecony co oznacza ze ktos niedawno zmienal te swiece i ja mysle ze to bedzie wina wtryskow. lecz do 100%pewnosci odkrece je i zobacze czy ktoras ma przepalona sztabke jesli tak to mysle ze to wtrysk badz wtyski. przepraszam za pisownie i bledy i prosze o dalsza konsultacje z gory dziekuje
  • Poziom 42  
    Witam
    To jest diesel i ładny wygląd świec to trochę za mało.Na początek proponuję sprawdzić ,czy w czasie grzania świece dostają napięcie,bez odkręcania.Jeśli tak to w następnej kolejności trzeba je sprawdzić ,odpinając od nich przewody.Następnie żarówką samochodową łączy się każdą (oddzielnie) z + z akumulatora. Jak żarówka świeci to można uznać, że świeca jest dobra.
  • Poziom 9  
    Witam, zgadzam się z Panem, ładnie wyglądające swiece to zamało. Dziękuje, oczywiscie jak pan napisał powyżej, sprawdzę kolejno etapami.Ale cały czas się zastanawiam, co, może być powodem, tego uciążliwego szarpania przy 2000obr/min, na niedogrzanym silniku i czemu znika jak silnik osiągnie swoja temperaturę. a tak zapytam czy są jakies sposoby czyszczenia wtrysków bez ich wyciągania bo obiło mi się o uszy ze da się cos zrobić? z góry dziękuję i proszę o dalsze opinie.
  • Poziom 42  
    Witam .
    Jeśli chodzi,o wtryski to się na tym nie znam,ale myślę, że może być tu jakiś problem z paliwem.
    Przytkany filtr paliwa(kiedy wymieniany?) nieszczelna instalacja("łapie powietrze?).Jeśli ze świecami Pani sobie poradzi(albo z pomocą jakiegoś pana),to myślę,że z układem paliwowym, trzeba szukać pomocy dobrego mechanika. A taki, na pewno, się znajdzie, w pobliżu Pani miejsca zamieszkania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Problemem nie jest zapewne paliwo, a sam fakt zakupu auta z tym silnikiem i z pompą wtryskową Lucas.Kto zna ten temat nie kupuje auta z tym silnikiem i omija je z daleka.Poza tym,że ten silnik mało pali, reszta to tylko same kłopoty.
    Trzeba kolego jechać do pompiarza znającego Lucasa.W Skrobnowie k. Lubartowa zajmuje się tym słynny na całą Polskę gość o ksywce Szeryf.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Witam.
    Koledzy--stanleym126 i devcrk ,mam pytanie .jeżdżę Fiatem Doblo z pompą Lukas i mam z nią (?)trochę kłopotów . Opisałem to w Fiat forum."silnik pracuje nierówno .Kod usterkiP0711."
    Czy Waszym zdaniem to również wina pompy?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    stanislaw1954 napisał:
    w Fiat forum."silnik pracuje nierówno .Kod usterkiP0711."


    Wg klasyfikacji kodów OBD II to:
    P0711,"Czujnik temp. cieczy przekładniowej - sygnał poza zakresem/wydajność"
  • Poziom 20  
    Silnik 2.2 D. to same kłopoty? Ciekawe który w takim razie jest mniej awaryjny i bardziej żywotny. Oczywiście pomijam pompę LUCAS bo to nieporozumienie. Niestety trzeba podpiąć pod komputer.
  • Poziom 42  
    Stanleym126 ja wiem że ten kod to bzdura---to tylko temat.
  • Poziom 19  
    Tomek70
    Tu nie chodzi o sam silnik w sobie jako silnik tylko pomp wtryskową.
    2,2 jest tylko trochę więcej skomplikowany od cepa.
    A żywotniejsze na pewno były z beczek OM 615,616.617 które przekręcały nawet ponad 1 mln km do kapitalnego remontu oraz ze 124 OM 601,602 i 603. jechały na wszystkim co się wlało.
  • Poziom 20  
    stanleym126 myślałem że ''czepiasz'' się silnika. Oprócz głowicy to są prawie te same silniki co 124 , na pewno nie mniej żywotne ,a kultura pracy na pewno lepsza. Po wymianie pompy na ''inną'' pojedzie na wszystkim oprócz gorącej smoły i lepiku. Niestety w tych autach pompa LUCAS i blacha to porażka.
  • Poziom 20  
    Jest kilka sposobów na naprawę usterki z pompą LUKAS. Ponieważ za większość błędów odpowiada elektronika nie wymaga zbyt dużych nakładów. Najlepiej podłączyć pod SD i sprawdzić co jest grane.
  • Poziom 9  
    Witam
    Miałem podobny problem, zaczęło się tak dziać po wymianie filtra paliwa. Tak twierdził poprzedni właściciel. Większość mechaników twierdzła że, to oczywiście pompa ,no bo cóż innego. Jednak trafiłem w końcu na uczciwego fachowca który, stwierdził że trzeba wynienić wszystkie gumowe wężę od paliwa , założyć nowe opaski , wymienić symeringi na końcówkach przewodów od paliwa.Winne były pęcheżyki powietrza w przewodach. Po wymianie tych elementów koszt ok 30zł pozostało jeszcze odpowiednio ustawić filt paliwa w gnieżdzie , zrobiłem to metodą prób i błędów ,aż w końcu wyeliminowałem powietze z przewodów. Sugeruje obserwacje przezroczystych węży paliwa odchodzących od filtra.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Witam
    Miałem podobny problem, zaczęło się tak dziać po wymianie filtra paliwa. Tak twierdził poprzedni właściciel. Większość mechaników twierdzła że, to oczywiście pompa ,no bo cóż innego. Jednak trafiłem w końcu na uczciwego fachowca który, stwierdził że trzeba wynienić wszystkie gumowe wężę od paliwa , założyć nowe opaski , wymienić symeringi na końcówkach przewodów od paliwa.Winne były pęcheżyki powietrza w przewodach. Po wymianie tych elementów koszt ok 30zł pozostało jeszcze odpowiednio ustawić filt paliwa w gnieżdzie , zrobiłem to metodą prób i błędów ,aż w końcu wyeliminowałem powietze z przewodów. Sugeruje obserwacje przezroczystych węży paliwa odchodzących od filtra.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Witam
    Miałem podobny problem, zaczęło się tak dziać po wymianie filtra paliwa. Tak twierdził poprzedni właściciel. Większość mechaników twierdzła że, to oczywiście pompa ,no bo cóż innego. Jednak trafiłem w końcu na uczciwego fachowca który, stwierdził że trzeba wynienić wszystkie gumowe wężę od paliwa , założyć nowe opaski , wymienić symeringi na końcówkach przewodów od paliwa.Winne były pęcheżyki powietrza w przewodach. Po wymianie tych elementów koszt ok 30zł pozostało jeszcze odpowiednio ustawić filt paliwa w gnieżdzie , zrobiłem to metodą prób i błędów ,aż w końcu wyeliminowałem powietze z przewodów. Sugeruje obserwacje przezroczystych węży paliwa odchodzących od filtra.
  • Poziom 9  
    Witam dziekuje bardzo za podpowiedz i odpowiedz to moze byc to bo edc mi sie nie swieci i jeszcze ani razu sie nie zaswiecił, a czy miałes tak ze jak już złapał temperaturę to chodził dobrze bez problemów? Jedyne co mi się zapala i zaczyna mnie nie pokojic to pomarańczowa kontrolka od oleju, zawsze mi sie zapala jak już złapie temp. i jak jadę równo trzymąjac go na około 2700obr/min. Sama gasnie po czasie a wrzucając na luz gasnie mometalnie również przyspiesząjac tez gasnie troszkę szybciej. Wiem, o których przewodach przy filtrze, mówisz. Jak to mniej wiecej wyglada? tzn jak czesto te bombelki sie pojawiaja? Raz juz patrzylem, przy wylaczonym silniku, w jednym widac pecherzyk jak by nie bylo paliwa w tym miejscu ale jak zapale to ten ubytek ginie. Czy to ze, tam jest ten pecherzyk, to bedzie to? pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Mam na myśli przezroczyste przewody paliwa wychodzące od filtra paliwa. Jeśli jest w nich dużo powietrza to będzie się zapalała kontrolka silnika. Ja u siebie prawie w 100% wyeliminowałem problem.Przewody sprawdzać tylko na uruchomionym silniku.Co do tej kontrolki oleju to nie mam pojęcia o co chodzi więc nie podpowiem. Polecam bardzo dobre forum W202 nie trzeba być zalogowanym ,aby przeglądać posty www.w202.pl.
  • Poziom 20  
    Kontrolkę oleju można deaktywować przez SD, czasami w liczniku coś się zmienia i zapala kontrolkę jak auto pracuje.
  • Poziom 9  
    dzieki a co oznacza SD? tzn przez kompa? Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    SD-komputer serwisowy Star Diagnose .
  • Poziom 1  
    michalalicja napisał:
    Witam jestem posiadaczem mercedesa c w202 2.2D 95KM w którym problem jest następujący: otóż silnik pracuje bardzo nie równo zaraz po odpaleniu pomiędzy 600- 900obr. dzieje się tak do pierwszych 10 sekund przy czym spaliny są biało- niebieskawe po 10s szarpanie znika wraz z dymem, i dodatkowo jadąc obojętnym biegu szczególnie na niskim przy temperaturze silnika do ok 70 c dokładnie około 2000obs/min czuć jak by się dławił i szarpie dosyć dokuczliwie, problemy znikają zaraz aby silnik osiągnie około 80 stopni celcjusza. Czy ktos mógłby mi pomóc z tym przypadkiem? Bardzo proszę o rady.