Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGM 18.280 blad EDC 3779

saron22 28 Sty 2011 12:07 21131 12
  • #1 28 Sty 2011 12:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Witam!
    Mam problem z MAN TGM 18.280. W czasie jazdy wyswietla sie blad EDC 3779 i auto traci moc oraz praca silnika staje sie nierowna.
    Po podlaczeniu Man Cats pokazuje tylko blad 3779 czyli: Cisnienie Rail: Przeciek z powodu wyrownania ilosci.
    Cisnienie paliwa za pompa 617 Bar.

    Czy moglby mi ktos podpowiedziec do czego zaczac?? Albo podeslac opis w/w ukladu??
    W razie czego mam drugi taki silnik na czesci. Zaczne od przelozenia wtryskiwaczy ale nie chcialbym przekladac wszystkiego po kolei.
    Prosze o pomoc i jakies wskazowki. Pozdrazwiam

  • Fibaro
  • #2 28 Sty 2011 14:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wyważenie cylindrów jakie wartości?
    Ile ciśnienia paliwa na niskim ciśnieniu? 5.5-6.5 bar wolne obroty.
    Ile paliwa na przelewie. 50-70 cm/min
    Test rozpędzania.
    Wszystko to do sprawdzenia ManCatSSem i menzurką.
    Ciśnienie rail za duże albo coś z czujnikiem.
    Ewentualnie zawór regulacji ciśnienia.

  • Fibaro
  • #3 28 Sty 2011 19:02
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    spogladalem w wartosci rzeczywiste ale prawde mowiac niewiele mi one powiedzialy poniewaz nie mam zadnego punktu odniesienia. Dopiero zaczynam prace z Man Cats a z common rail nie mialem jeszcze zbyt wiele do czynienia. Dlatego wlasnie przydalaby mi sie jakas serwisowka czy maual. W tej chwili nie moge sprawdzic wartosci bo mam wyjete wtryski. Jutro wsadze wtryski i zerke w parametry.

  • Fibaro
  • #4 29 Sty 2011 00:50
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jeśli masz wyjęte to sprawdź na spadek ciśnienia

  • #5 30 Sty 2011 21:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Witam!!
    Wprawa tego mana w tej chwili wyglada tak:
    Zalozylem drugie kpl. wtryskiwaczy i blad 3779 zniknal i przestal sie pojawiac. Ale niestety silnik zaczal pracowac bardzo nierowno zarowno na wolnych obrotach jak i na wyzszych oraz zaczal bardzo kopcic na czarno. Jak sie jedzie i dodaje gazu to z rury wydechowej idzie czarna chmura. Podmienilem jeszcze po kolei czujnik cisnienia Rail, czujnik temperatury powietrza, czujnik cisnienia doladowania i zadnej reakcji. Caly czas to samo i bledow brak. Po wymianie zaworu Mprop w pracy silnika zadnej zmiany ale zaczal pojawiac sie blad 3814. Jedyne czego jeszcze nie wymienilem to zaworu ograniczenia cisnienia Rail.
    Jesli chodzi o parametry to w tej chwili wygladaja one tak:
    MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779




    MAN TGM 18.280 blad EDC 3779 MAN TGM 18.280 blad EDC 3779

    serwis_gh czy po przegladnieciu tych parametrow mozesz mi cos jeszcze podpowiedziec?? na co mam zwrocic uwage?? albo co jeszcze sprawdzic?? Prawde mowiac niestety nie mam zadnej pewnosci czy te wtryski ktore zamontowalem sa sprawne...
    Dzieki za zainteresowanie

    Dodano po 6 [minuty]:

    wg mnie z tego co widac problemy sa najprawdopodobniej z 3 cylindrem. Czy dobrze rozumuje??

  • Pomocny post
    #6 31 Sty 2011 10:12
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    To są nowe? ;p 3 do wymiany.
    Trzeba było sprawdzić szczelność chociaż na próbniku do wtryskiwaczy.

  • #7 31 Sty 2011 11:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Niestety te wtryski nie sa nowe. Wlasciciel pojazdu mial drugi silnik na czesci, takie wtryski przywiozl i zyczyl sobie zamontowac. Wiec zamontowalem.
    Mam do Ciebie jeszcze jedna prosbe: po czym rozpoznajesz ze wtryskiwacz jest uszkodzony?? na ktory wykres patrzysz?? i na ktore wartosci?? Mozesz mi zdradzic ta tajemnice zebym na przyszlosc byl madrzejszy i nie zawracal Ci glowy takimi pierdolami??

  • Pomocny post
    #8 31 Sty 2011 14:30
    svavecone
    Poziom 23  

    Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow.
    W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 .
    Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost predkosci wartosci po lewej i roznice od pierwotnego przyspieszenia po prawej .
    W Twoim przypadku przy wylaczonym wtryskiwaczu nr3 przyspieszenie nic sie nie zmienia ( -1 to nie zmiana tylko granice tolerancji ),wiec logicznie ...nie dziala wogole.
    Jak chcesz byc pewien ( ja juz jestem ) to mozesz przelozyc wtrysk w inne polozenie i wykonaj znowu test przyspieszenia ,blad powinien przerzucic sie na inny cylinder .
    Screen z korekcji dawki paliwa na poszczegolne cylindry ( masz wszystkie na 0 ) nie dziala w TGL i TGM,cholera wie dlaczego ,przestalem juz domniemac ,odwieczny problem ,a te dane duzo by Ci powiedzialy .

    Zabrnales juz troche za daleko wyciagajac wtryski ,najpierw sprawdza sie stopien otwarcia Mprop i wykonuje testy ManCatem ,potem zawor bezpieczenstwa na listwie- czy nie przecieka ,nastepnie robisz test przelewu , jak ten sie nie zgadza to odcinasz od paliwa kazdy wtrysk z osobna i mierzysz przelew . To juz wsumie wspomnial kolega powyzej.
    Wsadz te oryginalne wtryski i zacznij szukac od nowa,od poczatku .
    A te wtryski ,ktore teraz wsadziles sa do D.PY ,wedlug wynikow testu oprocz kompletnie walnietego nr3 ,nr1 i 2 tez nie domagaja .

    Zaciekawil mnie tez test kompresji ,niezbyt mi pasuje wartosc na cylindrze nr 2 i wogole jakos nie rowno na reszcie ... jakbys robil test na zimnym silniku i slabym akumulatorze :(.

  • #9 31 Sty 2011 15:35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Dziekuje Panowie za zainteresowanie.
    Na dzien dzisiejszy sprawa wyglada tak:
    Oryginalne wtryski miedzyczasie pojechaly do pompiarza i okazalo sie ze 2 sztuki umarly calkowicie. Reszta tez pewnie jest w nienajlepszym stanie. I tu zapewne jest przyczyna pierwotnego problemu. Sadze ze po zamontowaniu nowych (albo chociaz sprawnych) byloby po sprawie. A ze dostalem do zamontowania takie wtryski jakie dostalem to w tej chwili auto chodzi tak a nie inaczej. Na ta chwile poprzekladam wszystkie czesci ktore niepotrzebnie wymienilem i poczekam na odpowiednie sprawne wtryskiwacze. Przypuszczam ze jak je zamontuje to skoncza sie problemy.

  • #10 31 Sty 2011 19:56
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Przepraszam że nie odpowiedziałem na czas ale ciężko to robić na komórce :)
    jest tak jak napisał savecone.
    Zostało sprawdzić zawór bezpieczeństwa na końcu listwy.

  • #11 02 Lut 2011 08:22
    gucio~1
    Poziom 21  

    Dzwoni dzisiaj kierowca ze Słowacji : Objawy i błąd jak w temacie. Przyjechał serwis słowacki i postawił diagnozę. Wymiana komputera EDC i oprogramowania. Koszt ok 4470 tyś EUR. Co wy na to?

  • #12 02 Lut 2011 09:18
    svavecone
    Poziom 23  

    Przez 9 lat walki z TGA wymienilismy tylko dwa komputery EDC.
    Pierwszy (razem z ZBR i Itarderem )po zwarciu 50mm2 przewodu plusa od przyczepy do ramy pojazdu ( przewod polozony chalupniczo ).
    Drugi ... poprzez usterke elektroniki spowodowanej przeciekiem oleju przez wiazke wtryskiwaczy - dostal sie do edc .
    Zdarzyl sie jeszcze chyba 1 czy 2 przypadki bledu cisnienia atmosferycznego ,ale to poszlo w ramach gwarancji .
    Przy bledach 3779,3778 itp, przy lejacych tylko czasami ( raz jest ok raz cieknie ) wtryskach spedzam czasami po 2 dni na testach .
    Jestem ciekaw ile Slowacy spedzili czasu przy ciagniku :)

  • #13 03 Lut 2011 05:30
    gucio~1
    Poziom 21  

    Ok. 20 min. Brak innych błędów w EDC. W FFR błąd czujnika obrotów wentylatora. Dla mnie to próba oszustwa. Dziwne tylko bo to ASO Mana.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo