Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 1,8 16v '97 problem z nawiewem

28 Sty 2011 22:07 3557 10
  • Poziom 9  
    Od niedawna jestem posiadaczem Xsary I z '97 na początku nawiew czasami się załączał czasami nie, czasami wystarczyło zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika i wtedy załapał, teraz padł już całkowicie, nie włącza się nigdy. Podłączałem już inny silnik i włączniki, nie dawały oznak życia.Jako że nie jestem elektrykiem/elektronikiem nie wiem jak się do tego zabrać.
    Proszę w miarę możliwości o jakieś porady, instrukcje. Dostałem już informację aby sprawdzić czy zasilanie wchodzi na skrzynkę bezpieczników, sprawdziłem, zasilania brak
    Auto posiada klimatyzację.

    Dodam że mam też problem z klaksonem i I biegiem wycieraczek, może to wszystko jest jakoś połączone
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Ojciec miał taki sam problem w swoim Citroenie Xsara 1.9TD '98. Przyczyną usterki była wypalona kostka stacyjki. Regeneracja stacyjki załatwiła sprawę, teraz nawiew dmucha aż miło.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    U mnie sytuacja analogiczna. Szukając prądu, od wiatraka doszedłem do stacyjki. Po rozebraniu stacyjki - obraz nędzy i rozpaczy. Regeneracja pomogła. Zima idzie, będzie ciepło.
  • Poziom 14  
    witam,

    odgrzeje temat, bo zaintrygował mnie temat "regeneracji stacyjki".

    podobnie jak u poprzedników - na bezpieczniku nawiewu brak napięcia, do skrzynki bezpieczników w kabinie nie dochodzi prąd - przed stacyjką jest, za stacyjką zniknął.

    Xsara pierwszej generacji 1,4i - do stacyjki idą 3 wiązki po dwa kable (konkretne długie grubasy).
    może źle zinterpretowałem regenerację, ale czy chodzi o naprawę przełącznika w stacyjce, czy wymianę stacyjki z wkładką zamka.

    znalazłem co prawda w internecie samą wiązkę kabli, ale chyba występuje w dwóch wersjach (valeo i simplex) więc raz rozebbrać i naprawić, niż rozebrać, złożyć i potem jeszcze raz wymieniać.

    (zamki chciałbym oszczędzić, więc jeśli da się w warunkach domowo-warsztatowych zregenerować samemu, to byłbym wdzięczny za info czy jest to do zrobienia)
  • Poziom 35  
    Kolego ja w 306 rozbierałem stacyjkę (bliźniaczy model Xsary).

    Stacyjka ma swoją wkładkę na grot, i kostkę gdzie łączy styki.
    Jak zdemontujesz całą stacyjkę możesz odpiąć kostkę, nową wrzucić, i zamontować.
    Warunkiem jest żeby kostka z przewodami była taka sama. Jak masz 6 przewodów to ma być 6.
    Widziałem też i 4 przewodowe.
    http://www.alejasamochodowa.pl/photo/product_big/f/c/3/1_fc315f862037.jpg
    Biała kostka jest wymienna razem z przewodami.
  • Poziom 14  
    dzięki za odpowiedź,



    żeby to takie łatwe było.

    niestety mam stacyjkę simplexa, a wszystkie zamienniki wiązek do berlingo itp to są valeo...
    gdybym miał kostkę valeo, to już dawno bym kupił kable od berlingo etc. i je przedłużył :)
  • Moderator Samochody
    Cameel napisał:
    dzięki za odpowiedź,



    żeby to takie łatwe było.

    niestety mam stacyjkę simplexa, a wszystkie zamienniki wiązek do berlingo itp to są valeo...
    gdybym miał kostkę valeo, to już dawno bym kupił kable od berlingo etc. i je przedłużył :)


    Masz plusa na module sterowania wentylatorem?
  • Poziom 10  
    Ja byłem z tym u elektryka. Elektryk stwierdził (na gębę) przepalenie tranzystorów sterujących wiatrakiem. Wymiana 100PLN.... i nadal nie działa. Naprawiłem sam, po nitce do kłębka. Prąd wchodzi do stacyjki i już nie wychodzi. Okazało się, że styki w stacyjce przypaliły się i przestały kontaktować. Dodatkowo stopiło obudowę z plastiku. Wyczyszczenie styków i złożenie do kupy (z lekko uszkodzoną obudową) zaowocowało pięknym ogrzewaniem w sezonie zimowym 2012/2013. Działa do tej pory. Jeśli masz odrobinę umiejętności technicznych to sam to zrobisz. I rada: przy śledzeniu prądu nie używaj miernika elektronicznego tylko kontrolki (żarówki 12V).
  • Poziom 14  
    krawiec28,

    naprawione!
    regeneracja stacyjki wykonana w warunkach domowych,
    styki w stacyjce były przyczernione.... (zaśniedziałe, pokryte sadzą (?!)) po wyczyszczeniu dmuchawa lata aż miło!
    prąd znów zagościł na paru bezpiecznikach.

    czas naprawy ok 1-1,5h, zaoszczędzone 90PLN za nową wiązkę.

    dziękuję i Pozdrawiam!!
  • Poziom 39  
    Taka "regeneracja" typu oczyszczenie itd. nie jest rozwiązaniem bo za chwile się spali znowu. Albo wymieniamy cała "kostkę" albo odcinamy w ogóle przewód dmuchawy od kostki i zamiast styku w stacyjce montujemy dodatkowy przekaźnik.
  • Poziom 14  
    stacyjka (przełącznik w niej) przeżyła 16 lat i przynajmniej 180 tysięcy.

    widocznych oznak zużycia fizycznego nie ma - styki nie są powycierane, wyrobione, wygniecione, a jedynym powodem niesprawnego nawiewu był nagar/sadza na nich.

    jak kupie nową (znaczy używaną, bo za fabrycznie nową stacyjkę ASO chce 800PLN) to prędzej czy później przestanie działać, bo ten typ tak ma. w tej chwili mam ją przynajmniej przywróconą do stanu "półfabrycznego"

    dawała radę 16 lat niech pociągnie jeszcze połowę tego - samochód już pewnie będzie na złomie, a na pewno u kolejnego właściciela.

    może to ignorancja z mojej strony i działanie półśrodkami, ale -tak pomyślano w fabryce - działa - a lepsze jest wrogiem dobrego.

    w każdym razie naprawa skomplikowana nie jest i polecam każdemu.