Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1.3 MultiJet - stuki w silniku

staszek75 29 Jan 2011 11:12 19031 15
  • #1
    staszek75
    Level 11  
    Witam!
    Posiadam punto 1.3 multijet z 2005r. Auto ładnie pali, niedużo spala, chodzi dobrze, ale w czasie pracy słychać równomierny stuk zwiększający się wraz z obrotami, szczególnie na wolnych obrotach i to też nie zawsze. Program fiatecuscan pokazuje nierówną dawkę wtrysków podejrzewam więc wtryskiwacze. Szczególnie wtryskiwacz 1 cyl który odstaje od innych. Może jest ktoś na forum kto potrafi zinterpretować te wyniki. Zaznaczam, że silnik dobrze pracuje i nie kopci. Zużycie oleju niezauważalne, nowy przepływomierz. Wiem, że te silniki są b.wrażliwe na złe paliwo - może ktoś kiedyś oszczędzał na filtrze paliwa , bo dość drogi....
    Załączam zdjęcie z fiatecuscan.
    Pozdrawiam.
    Fiat Punto 1.3 MultiJet - stuki w silniku
  • #2
    mota88gb
    Level 19  
    to będzie wina wtrysków. ale tu wszystkie nadają się do regeneracji za duże rozbieżności.
  • #3
    staszek75
    Level 11  
    Dziwne, bo auto ma dopiero 80kkm... A może 180kkm? Ktoś go mógł przekręcić. A jakie powinno być idealne dawkowanie i różnice max pomiędzy nimi? Poza tym czy wszystkie powinny być na plusie bądz wszystkie na minusie? I może wystarczy wlać coś do czyszczenia wtryskiwaczy do paliwa? Chociaż już wlewałem i żadnych większych zmian nie było...
  • #4
    piećka
    Level 11  
    Łańcuch rozrządu lubi postukać.W tym kierunku sprawdzałeś.Ponoć nie zawsze wytrzyma założone 180 tyś km.Pozdr
  • #5
    record
    Level 10  
    mota88gb wrote:
    to będzie wina wtrysków. ale tu wszystkie nadają się do regeneracji za duże rozbieżności.

    Przepraszam, że odgrzewam ale...
    Co za bzdura. Najwyżej jeden, a i tak nie ma pewności, bo za mało danych. Najwyżej podejrzenie o ponadnormatywne. Brakuje danych o kącie wyprzedzenia, ciśnienia na szynie (różnica w wartości wymaganej i faktycznej), dawki średniego i dawki wymaganego wtrysku.

    Wyraz klucz
    staszek75 wrote:
    szczególnie na wolnych obrotach i to też nie zawsze.
    , który dodatkowo mówi, że to nie wtrysk.

    P.S. Jeśli problem rozwiązany, to napisz co było powodem. Zgaduję, że to raczej problem czysto mechaniczny np. koło pasowe dwumasowe.
  • #6
    tomek1m
    Level 10  
    Witam

    Czy udało sie Panu rozwiazac problem ???

    Zainteresował mnie wątek z parametrami wtryskiwaczy

    Gdzie można znalesc informacje o wzorcowych parametrach wtryskiwaczy , cisnieiu w listwie itp .

    Mam program fiat ecu scan tylko brakuje mi informacji jakie powinny byc prawidłowe parametry

    Pozdrawiam
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Wzorcowa korekta przy prawidłowo zakodowanych i sprawnych wtryskiwaczach powinna być 0, dla ciśnienia na listwie i dawki wtrysku masz w parametrach wielkości oczekiwane i zmierzone.

    Zrób próbę przelewową i zmierz ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
  • #8
    tomek1m
    Level 10  
    Jak zrobic próbę przelewową ??
  • #10
    vvaldek
    Level 28  
    korekty wtryskow sa ok" jak bedzie powyzej 1 to dopiero zaczyna byc zle
  • #12
    vvaldek
    Level 28  
    gdyby przelewy za duzo puszczaly to mialbys trudnosci z zapaleniem lub bledy dotyczace reg. cisnienia
  • #14
    staszek75
    Level 11  
    Przepraszam za długie nie odpisywanie. Niestety nic się nie zmieniło w tej kwestii. Stukanie jak było tak jest, tylko przybyło mi ok.15kkm :) Auto ładnie pali, oleju nie bierze. Sprawdzę FES-em przy odrobinie wolnego czasu jak wygląda teraz dawkowanie każdego wtrysku i napiszę jakie odczyty.
  • #15
    tomek1m
    Level 10  
    Witam

    Moze przy okazji zrobic wykres zmierzonego i oczekiwanego cisnienia doladowania

    Dodano po 2 [sekundy]:

    Witam

    Moze przy okazji zrobic wykres zmierzonego i oczekiwanego cisnienia doladowania
  • #16
    staszek75
    Level 11  
    Witam.
    Odpowiadam po jakimś czasie, ale chyba znalazłem rozwiązanie. Razem z mechanikiem stwierdziliśmy zużycie koników zaworowych, co powoduje zwiększone luzy i w konsekwencji stukanie, czasem mniejsze, czasem większe, w zależności jak się konik ustawi. Ponoć nagminne w samochodach z 1.3 multijet, cdti itp. Usterka nie wymaga natychmiastowej ingerencji, można z tym spokojnie jezdzić, trzeba się po prostu przyzwyczaić do lekkiego stukania. Znajomi i tak twierdzą, że przesadzam :)
    Temat do zamknięcia.