Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Polonez Kombi 1.6 MPI + LPG błąd 44 i problem z ładow

konstantylolek 29 Sty 2011 12:01 3153 19
  • #1 29 Sty 2011 12:01
    konstantylolek
    Poziom 8  

    Witam.
    Od jakiegoś czasu polonez sporo zjada mi gazu jakieś 15-16l gazu.
    Czasami podczas jazdy zaświeciła się kontrolka check engine wykonałem samodiagnostyke błąd 12 wiadome i 44, jednak nie znalazłem kodów konkretnie do tego poloneza więc jeżeli ktoś wie co oznacza ten błąd i jak się z nim uporać i ile taka przyjemnośc może kosztować. ( z kodów GSI GLI wynika ze jest to Zbyt niski sygnal czujnika tlenu EOS (sonda lambda) ) jednak nadal nie wiem co to oznacza :)
    Natomiast z kodów do nexii, bo tak gdzies wyczytałem żeby kierować się właśnie tymi kodami oznacz zbyt ubogą mieszanke, czyli co?

    Kolejny problem mam z ładowaniem pod odpaleniu motoru ładowanie jest na poziome 11.9-12V po przegazowaniu go do ok 3tys obrotów i ponownym powrocie do 1tys ładowanie podskoczyło do 14-14,1V co chyba jest z deczka za dużo, regulator podobny zespolony na stałe jest z alternatorem też tak mi sie wydaje bo nigdzie na obudowie nie widzialem regulatora napiecia, a to jego obwiniam za problemy z ładowaniem, w dodatku jeżeli jeżdze na swiatlach dziennych i wlacze dmuchawe akumulator szybko sie rozladowuje. Dziwnym objawem jest że skrzynia basowa na postoju działa normalnie, jednak kiedy prezkrece na zaplon w glosniku slychac pompke paliwowa O.O a kiedy już odpalę samochód głośnik zaczyna wibrować w rytm obrotów silnika.

    Bardzo proszę o pomoc dostałęm tydzien urlopu na ferie chcialbym go dobrze spozytkowac i porobic przy moim zlomku.
    Pozdrawiam

    0 19
  • #2 29 Sty 2011 12:41
    viper555
    spec od auto-elektro

    Więc jeden dzień poświęć na teorie i przeczytaj bo wszystkie twoje problemy są tu na forum opisane więc będzie bezsensem kolejne przepisywanie.P

    0
  • #3 29 Sty 2011 14:43
    konstantylolek
    Poziom 8  

    Kolego gdyby wszystko było tak oczywiste to nie zaśmiecałbym tego forum.
    Wszystkie tematy o polonezach i błędach o nich są sprzed 2000 roku mój kombik jest z tego wlasnie roku i nigdzie nie pisze nic dokladnie na temat chociazby błedów, raz piszą żeby patrzeć na tabele FSO inni żeby patrzeć na tabele nexii, ten sam nr błedu inne oznaczenie, nigdzie też nie spotkałem się z alternatorem zintegrowanym z regulatorem napięcia, wszyscy mówią o mechanicznych regulatorach ( puszkach ) lub elektronicznych scalakach, z tym że jak już pisałem żaden nie odnosił się do mojego poldżera 1.6 MPI 2000r jeżeli Ty jesteś fachowcem w tym temacie to proszę o Cię o pomoc ew podanie linków do tematów które widocznie umknęły mojej uwadze w przeszukiwaniu czeluści forum. Jestem tylko cżłowiekiem, czegoś nie doczytałem nie dowidziałem, być może zignorowałem, lub źle zinterpretowałem informacje które były przydatne, dlatego jeszcze raz proszę o pomoc.
    Dziękuję za uwagę.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Sty 2011 18:32
    archaniol40
    Poziom 21  

    Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje dostatecznie napięcia zasilającego.

    0
  • #5 30 Sty 2011 19:41
    konstantylolek
    Poziom 8  

    A wiec tak, kable RCA mam ekranowane, puszczone lewym progiem, zasil lewym, podpialem drugi aku pod wzmacniacz remote od radia, odpalilem silnik i nie sialo.
    Co do nap z altka mierzyłem z plusa alternatora do jego obudowy bez zdejmowania klem z aku, przy zgaszonym 12,4V przy odpalonym silniku ( 1000obr ) 12,1V, przy odpalonym i włączonych długich 11,5V mase niestety podlaczylem do bagaznika jutro dokupie kabla i i podlacze bezposrednio do aku, tylko czy mogę mase puscic tym samym peszlem co plus?
    Mam jeszcze pytanie czy tanie testery akumulatora i ładowaina z marketów spełniają swoją rolę i czy coś mi powiedzą?
    Daewoo Polonez Kombi 1.6 MPI + LPG błąd 44 i problem z ładow



    Nie wiem dlaczego ale upieram się przy tym regulatorze nap, problemy z prądem miałem już wcześniej, ładowałem aku całą noc prostownikiem z podtrzymaniem po 2 dniach jazdy ( tylko czasami wlaczalem wiatrak jak szyby parowaly ) mialem problem z ruszeniem silnika. Jak dobrze pójdzie to byćmoże jutro też będę miał alternator to wymienię go i zdam sparowzdanie. Tymczasem czekam na kolejne propozycje co może szwankować.

    PS. Bład 44 naprawiłem, miałem pęknięty kolektor zespawałem wymieniłem sonde odlaczylem klemy od aku i jest cacy.

    PS.2 Autem bedę jeździł tylko zo przyszłej zimy może nawet krócej więc nie chciałbym za wiele do niego dokładać ponieważ później pójdzie na szrot, ale póki nim jeżdże chciałbym posłuchać muzyki, czy filtr na RCA coś da?

    0
  • #6 30 Sty 2011 19:45
    archaniol40
    Poziom 21  

    Masz problem z ładowaniem, przewody RCA, nie powinny iśc obok prądowych do wzmacniacza. Można puścić w tym samym peszelku te przewody. Bezpiecznika na kablu przy aku jest? Kupić sobie prosty miernik elektroniczny za 20 zł, też wskaże w miarę dokładnie. Zrób zdjęcie alternatora.

    0
  • #7 30 Sty 2011 19:58
    konstantylolek
    Poziom 8  

    To ostanie pytanie na dziś, ładowanie powinno być stale utrzymywane na jadnym poziomie niezaleznie od obrotow i obciazenia? Gdzies czytalem ze tak i powinno wynosic 13,8V

    W poprzednim poście wkradł się chochlik RCA lewym progiem zasil prawym oczywiscie, Bezpiecznik 60A na w odleglosci 5CM od klemy aku ( gdyby sie wysmyknal nie dostanie do masy z zadnej storny, bezpieczenstwo przede wszystkim ) Mam miernik uniwersalny, nap stale zmienne prad staly zmienny opornosc pojemnosc za 50zł tak wiec pomiary sa w miare dokladne podawałem do pierwszego miejsca po przecinku, miernik pokazuje do 2 miejsc.


    archaniol40 zawiesmy temat do jutra bo dzis i tak nic nie zrobie, kupie jutro filtr RCA wymowie sobie najwyzej to oddam, kupie też kabel by mase prosto do aku podpiąć i wtedy napiszę. Dziękuję za odzew.

    Zdjęcie postaram się jutro zrobic, choć jak widziałeś co jest pod maską poloneza ( gorszy syf niż u mnie w piwnicy) to nie będzie łatwo się dostać aparatem, chyba że dostanę jutro drugi alt to po zdemontowaniu zrobię zdjęcia obu.
    Pozdrawiam

    0
  • #8 30 Sty 2011 20:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Masz uszkodzony alternator ewentualnie. Kontrolka ładowania świeci się po przekręceniu kluczyka?

    0
  • #9 30 Sty 2011 20:55
    konstantylolek
    Poziom 8  

    <facepalm> że też nie wspomniałem o tym na początku. Ikona akumulatora nie zapala się nigdy, gdy przekręce na zapłon, gdy go odpalę, nie daje znaku o życiu, czy to ma związek z uszkodzonym alternatorem?

    0
  • #10 30 Sty 2011 21:33
    archaniol40
    Poziom 21  

    No to jeszcze musisz sprawdzić żarówkę w desce, może jest spalona. Trzeba jeszcze sprawdzić czy dochodzi sygnał do wzbudzenia alternatora, właśnie od żarówki. Gdy wysuniesz wsuwkę z alternatora, lub oczko to po dotknięciu do masy powinna się zapalić kontrolka w kabinie, powinno na niej być napięcie akumulatora względem masy po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Tylko nie mylić z plusem idącym do akumulatora:).

    0
  • #11 30 Sty 2011 21:37
    konstantylolek
    Poziom 8  

    Ok więc jutro od rana biorę się, za zarowke, jezeli bedzie sprawna a mimo to nie bedzie docierał do niej zaden sygnał bedzie to oznaczać uwalenie alternatora? Jeżeli już bedę musiął go wymienić to jest coś co polecacie?

    0
  • #12 30 Sty 2011 21:57
    robokop
    Moderator Samochody

    konstantylolek napisał:
    Jeżeli już bedę musiął go wymienić to jest coś co polecacie?

    Tak, zawodowego elektryka.

    0
  • #13 30 Sty 2011 23:39
    konstantylolek
    Poziom 8  

    robokop błyskotliwe, nie zaprzecze, chodziło mi jednak o jakiś konkretny model alternatora popatrzyłbym sobie po cenach, elektryk kaze zostawic mi samochod albo przyjechac jak wygrzebie cos ze szrotu i policzymy mi za niego 2 razy tyle co nowy ;) ile wymiana alternatora może kosztować w małym miesice ( ok 17tys mieszkancow ) i czy naprawde ten zabieg jest aż tak skomplikowany? odkrecenie kilku śrub wyciagniedzie starego alternatora wsadzenie nowego, naciagniecie paska, zakrecenie?

    0
  • #14 30 Sty 2011 23:43
    robokop
    Moderator Samochody

    A powiedz w jakim celu chcesz wymieniać alternator? Puki co, dowiedz się czemu lampka kontrolna nie świeci. A alternator ma być taki sam jak był. Wzrost napięcia po "przegazowaniu" sugeruje brak wzbudzenia - związany właśnie z żarówką kontrolną.

    0
  • #15 31 Sty 2011 00:22
    hubilombard
    Poziom 12  

    Co do pierwszego pytania, to Ciebie martwi, ze ladowanie podskoczylo do 14-14.1 a to jest wlasnie takie ladowanie jakie powinno byc mniej wiecej- 11.9-12V to brak ladowania, reszta jak wyzej.

    0
  • #16 31 Sty 2011 00:43
    kkknc
    Poziom 42  

    Ładowanie normalne. Błąd 12 to czujnik położenia wału korbowego. Błąd 44 to uboga mieszanka. Działanie sprzętu audio świadczy o mało profesjonalnej instalacji i sposobie jej montażu oraz zestrojenia.

    0
  • #17 31 Sty 2011 15:06
    konstantylolek
    Poziom 8  

    nadal nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie czy ładowanie powinno być cały czas takie samo niezależenie od obrotów.
    kkknc Twój post najmniej wniósł do tematu, dowiedziałem się już co oznaczają te błedy i wyeliminowalem ten drugi, działanie sprzętu audio świadczyło o powstaniu pętli masy, którą wyeliminowałem takim ustrojstwem za 20zł.

    robok widzę że najbardziej orientujesz się w temacie, czyli brak wzbudzenia to uszkodzenie alternatora, bo chyba spalona żarówka nie może być odpowiedzialna za brak ładowania :)

    Myślałem że można założyć coś co da większy prąd ładowania w celu zapewnienia sobie komfortu energetycznego, oczywiście zdaje sobie sprawę że gdyby prąd był większy trzeba by było grubszy kabel, ale idzie wiosna coraz cieplej ( akumulator nie bedzie sie rozladowywal od zimna, nie bede wlaczal wentylatora) więc jak doradzasz wymienię na taki który był.

    0
  • #18 31 Sty 2011 15:33
    kkknc
    Poziom 42  

    konstantylolek napisał:
    bo chyba spalona żarówka nie może być odpowiedzialna za brak ładowania :)
    .

    Nic nie pisałeś ze błędy już poznałeś. Co do audio to podtrzymuje to, co pisałem wcześniej świadczy dobitnie twoja wypowiedź ( chcesz więcej szczegółów zapraszam na PW). Ładowanie akumulatora w pracy dorywczej powinno wynosić od 13,9 do 14,4V niektórzy producenci dopuszczają dla swoich akumulatorów 14,5V. Optymalne ładowanie to 14V. Zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie zadanej wielkości napięcia niezależnie od obciążenia alternatora oraz jego obrotów. Kontrolka pomaga się alternatorowi wzbudzić. Opisać szerzej, dlaczego tak się dzieje?

    0
  • #19 31 Sty 2011 17:26
    konstantylolek
    Poziom 8  

    Ależ i owszem napisałem, ze blad 12 to wiadome, chodzilo mi ze chyba kazdy wie co oznacza ten blad, i pokazuje sie zawsze przy zgaszonym silniku.
    O rozwiazaniu bledu 44 pisąłem w poscie gdzie zamiescilem zdjecie, byla to sonda lambda, ktora wymienilem po czym odpialem klemy na kilka minut prezjechalem sie sprawdzilem ponownie bledy i pokazywalo tylko blad 12.

    Ok, w takim razie jak dostać się do tej żarówki? odkreciłem 2 śruby z czoła i 2 górne które odkreca się od spodu, pórbowałem pociągnać i pękł mi plastik obok regulacji nawiewu z lewej strony, probowalem tez wczesniej wyciagnac te kratki od nawiwu ale bez skutecznie. Ktoś ma doświadczenie z tym autem?

    0
  • #20 04 Lut 2011 17:01
    007pl
    Poziom 10  

    na forum poloneza wejdz i tam na pewno beda jakies foto-porady. Masz internet - wystarczy poszukac.

    0