Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM

29 Sty 2011 12:55 4946 7
  • Poziom 11  
    Witam, jak w temacie
    Problem zaczął się zupełnie niespodziewanie, po przejechaniu ok 25km silnik zaczał szarpać i tracić moc po czym zupełnie stracił moc i nie miał "ciągu" na biegu (silnik oczywiście rozgrzany), po wyluzowaniu biegu wchodził na obroty bez problemu. Robiło sie coraz gorzej musiałem co chwile wyłanczać zapłon i po ponownym zapaleniu silnika przez kilkanaście sek było ok po czym znowu to samo.Na desce rozdzielczej nic się nie zaświeciło.
    Podłączyłem Op-coma i odczytałem 1 błąd def. zbliżona-"zbyt niski sygnał czujnika O2 (rząd 1 czujnik2)-nie występuje" (nie pamiętam nr błędu).
    W blokach pomiarowych 1 sonda napięcie ok 1300mV, druga sonda różnie 0mV potem 20-60mV raz nawet pokazywała 460mV(ciepły silnik).
    Następnego dnia ledwo ujechałem 300m znowu to samo, brak mocy (zimny silnik).
    zmierzyłem miernikiem na przewodach sondy i rzeczywiście za małe wartości.

    Poczytałem na forach trochę, okazuje się że przyczyn może być wiele mimo to zdecydowałem się na wymianę sondy za katalizatorem (4 przewodowa).Przed wymiana spr jeszcze raz Op-comem napięcie sond, 1 sonda ok 1300mV druga wacha się od 20-60mV potem po zagrzaniu silnika wartośc 460 mV na 2 sondzie ale silnik pracuje jak należy. Mimo to zmieniłem sondę. Nowa sonda wartość ok 460 mV teraz pokazuje 20-30mV.

    Trochę pochodził ale jak go przegoniłem ok 120km/h to znowu te same objawy tyle ze tym razem na Op-comie błąd (na desce rozdzielczej brak checka) P0130- obieg prądowy czujnikaO2, za silne napięcie (rząd 1, czujnik1)-(01) nie występuje.

    Zmieniłem przepływke, czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdziłem wtryski, świece, kolektor wydechowy, zawór EGR, wyczyściłem przepustnice i dalej to samo

    Dodam, że ani razu nie zapaliła się kontrolka (check) na desce. Poza tym jak troche dłuzej sprawdzam Op-comem to wywala mi błąd komunikacji ze sterownikiem co nigdy się nie zdażało. Czy to może komputer/sterownik tak szwankować dając takie objawy?

    Proszę o pomoc w zlikalizowaniu usterki, poniżej dodaje zrzuty ekranu z bloków pomiarowych
    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM

    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM
    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM
    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM
    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM

    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM
    czy tutaj te wartości sond w mV są odpowiednie?
    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM
  • Poziom 19  
    masz mozliwość przeprogramować sterownik miałem podobny przypadek w 3,2 po przeprogramowaniu ok
  • Poziom 11  
    muszę z tym jechać do serwisu czy da się to zrobić Op-comem?
    Wolałbym żeby ktos kto się na tym zna się tym zajął
    Jakie to są koszty mniej więcej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Motronic napisał:
    W tych blokach nic konkretnego nie dałeś.


    czego konkretnie potrzebujesz żeby się zorientować co może być to wrzucę?

    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM

    czy te wartości sond w mV są prawidłowe?
    w czasie zrzutu ekranu silnik akurat dobrze pracował, stosunek powietrze/paliwo na zmianę przeskakiwał bogata/uboga przy 1 sondzie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    każda podpowiedż jest ważna
    dzieki sprawdzę to dzisiaj

    Problem z silnikiem Signum 04r. 2.2 direct 155KM

    na tym bloku zawór odpowietrzający zbiornika wartość 0%, ta wartość powinna się zwiększać podczas jazdy?
    po ok 1km ta wartość stopniowo wzrasta do 97%
  • Poziom 11  
    zapomniałem napisać, problemem była sonda za katalizatorem a za jakies 6tyg. padła ta pierwsza pięcio przewodowa :/
    Po wymianie spokój do tej pory