Witam, jak w temacie
Problem zaczął się zupełnie niespodziewanie, po przejechaniu ok 25km silnik zaczał szarpać i tracić moc po czym zupełnie stracił moc i nie miał "ciągu" na biegu (silnik oczywiście rozgrzany), po wyluzowaniu biegu wchodził na obroty bez problemu. Robiło sie coraz gorzej musiałem co chwile wyłanczać zapłon i po ponownym zapaleniu silnika przez kilkanaście sek było ok po czym znowu to samo.Na desce rozdzielczej nic się nie zaświeciło.
Podłączyłem Op-coma i odczytałem 1 błąd def. zbliżona-"zbyt niski sygnał czujnika O2 (rząd 1 czujnik2)-nie występuje" (nie pamiętam nr błędu).
W blokach pomiarowych 1 sonda napięcie ok 1300mV, druga sonda różnie 0mV potem 20-60mV raz nawet pokazywała 460mV(ciepły silnik).
Następnego dnia ledwo ujechałem 300m znowu to samo, brak mocy (zimny silnik).
zmierzyłem miernikiem na przewodach sondy i rzeczywiście za małe wartości.
Poczytałem na forach trochę, okazuje się że przyczyn może być wiele mimo to zdecydowałem się na wymianę sondy za katalizatorem (4 przewodowa).Przed wymiana spr jeszcze raz Op-comem napięcie sond, 1 sonda ok 1300mV druga wacha się od 20-60mV potem po zagrzaniu silnika wartośc 460 mV na 2 sondzie ale silnik pracuje jak należy. Mimo to zmieniłem sondę. Nowa sonda wartość ok 460 mV teraz pokazuje 20-30mV.
Trochę pochodził ale jak go przegoniłem ok 120km/h to znowu te same objawy tyle ze tym razem na Op-comie błąd (na desce rozdzielczej brak checka) P0130- obieg prądowy czujnikaO2, za silne napięcie (rząd 1, czujnik1)-(01) nie występuje.
Zmieniłem przepływke, czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdziłem wtryski, świece, kolektor wydechowy, zawór EGR, wyczyściłem przepustnice i dalej to samo
Dodam, że ani razu nie zapaliła się kontrolka (check) na desce. Poza tym jak troche dłuzej sprawdzam Op-comem to wywala mi błąd komunikacji ze sterownikiem co nigdy się nie zdażało. Czy to może komputer/sterownik tak szwankować dając takie objawy?
Proszę o pomoc w zlikalizowaniu usterki, poniżej dodaje zrzuty ekranu z bloków pomiarowych
czy tutaj te wartości sond w mV są odpowiednie?

Problem zaczął się zupełnie niespodziewanie, po przejechaniu ok 25km silnik zaczał szarpać i tracić moc po czym zupełnie stracił moc i nie miał "ciągu" na biegu (silnik oczywiście rozgrzany), po wyluzowaniu biegu wchodził na obroty bez problemu. Robiło sie coraz gorzej musiałem co chwile wyłanczać zapłon i po ponownym zapaleniu silnika przez kilkanaście sek było ok po czym znowu to samo.Na desce rozdzielczej nic się nie zaświeciło.
Podłączyłem Op-coma i odczytałem 1 błąd def. zbliżona-"zbyt niski sygnał czujnika O2 (rząd 1 czujnik2)-nie występuje" (nie pamiętam nr błędu).
W blokach pomiarowych 1 sonda napięcie ok 1300mV, druga sonda różnie 0mV potem 20-60mV raz nawet pokazywała 460mV(ciepły silnik).
Następnego dnia ledwo ujechałem 300m znowu to samo, brak mocy (zimny silnik).
zmierzyłem miernikiem na przewodach sondy i rzeczywiście za małe wartości.
Poczytałem na forach trochę, okazuje się że przyczyn może być wiele mimo to zdecydowałem się na wymianę sondy za katalizatorem (4 przewodowa).Przed wymiana spr jeszcze raz Op-comem napięcie sond, 1 sonda ok 1300mV druga wacha się od 20-60mV potem po zagrzaniu silnika wartośc 460 mV na 2 sondzie ale silnik pracuje jak należy. Mimo to zmieniłem sondę. Nowa sonda wartość ok 460 mV teraz pokazuje 20-30mV.
Trochę pochodził ale jak go przegoniłem ok 120km/h to znowu te same objawy tyle ze tym razem na Op-comie błąd (na desce rozdzielczej brak checka) P0130- obieg prądowy czujnikaO2, za silne napięcie (rząd 1, czujnik1)-(01) nie występuje.
Zmieniłem przepływke, czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdziłem wtryski, świece, kolektor wydechowy, zawór EGR, wyczyściłem przepustnice i dalej to samo
Dodam, że ani razu nie zapaliła się kontrolka (check) na desce. Poza tym jak troche dłuzej sprawdzam Op-comem to wywala mi błąd komunikacji ze sterownikiem co nigdy się nie zdażało. Czy to może komputer/sterownik tak szwankować dając takie objawy?
Proszę o pomoc w zlikalizowaniu usterki, poniżej dodaje zrzuty ekranu z bloków pomiarowych










czy tutaj te wartości sond w mV są odpowiednie?
