Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 340 DL Diesel 1.6 problem z pracą po rozruchu

18 Paź 2004 15:21 3004 7
  • Poziom 13  
    Mam mały problem z pracą silnika. Zaraz po odpaleniu silnik pracuje bardzo nierówno i lekko dymi. ... wystarczy że jednak lekko sie przygazuje silnik zaczyna pracować równo. Po przygazowaniu na wolnych obrotach też chodzi OK. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy nie. Problem pojawia sie zawsze przy odpaleniu.
    Silnik jest po kapitalce. Miał robiony szlif i wlasciwie pod wzgledem mechanicznym jest wszytko w najlepszym porzadku. Jedynym elementem którego nie jestem pewien jest pompa wtryskowa marki ROTO DIESEL.
    Moze jest to kwestia ustawienia zapłonu .... nie jestem pewien
    Za info będe wdzięczny ... :D

    pozdrawiam
    Dar
  • Poziom 17  
    Prawdopodobnie problem tu tkwi w samej pompie lub w nie poprawnym zalozeniu paska rozrzadu pasek taki ma namalowane kreski ktore musza scisle pasowac na znakach kol natomiast na kole pompy sa dwa znaki B i R w twoim przypadku musi byc na R same odchylenie konta zaplonu nie wplywa na tak nierownomierna prace.
  • Poziom 13  
    Buzka23 napisał:
    Prawdopodobnie problem tu tkwi w samej pompie lub w nie poprawnym zalozeniu paska rozrzadu pasek taki ma namalowane kreski ktore musza scisle pasowac na znakach kol natomiast na kole pompy sa dwa znaki B i R w twoim przypadku musi byc na R same odchylenie konta zaplonu nie wplywa na tak nierownomierna prace.


    W sumie moglbym sie zgodzic z tym co piszesz ... ale dziwi mnie fakt ze problem pojawia sie tylko przy rozruchu. Po lekkim przygazowaniu ustepuje ... silniczek pracuje rowno i nie kopci ... zuzycie paliwa tez jest niewielkie ... okolo 5 l/100km ...
    Aha pompa była sprawdzana i podaje cisnienie prawidłowe, wtryskiwacze tez sa ok ....
  • Poziom 14  
    Witam
    To będzie coś z wtryskami.
    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Dymi na czarno czy niebiesko. Na niebiesko za późny zapłon, na czarno wtryski.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Ustaw właściwe obroty biegu jałowego, może są za niskie.
  • Poziom 17  
    Jak sam wczesniej pisales ten silnik jest po remoncie moze jeszcze pierscienie tlokowe dostatecznie nie uszczelnily sie wskutek tego cisnienie jest jeszcze za niskie aby od razu po rozruchu pracowal rowno , a po przygazowaniu temperatura wzrasta w cylindrze i cisnienie jest wyzsze dla tego pracuje rowniej. Jest jeszcze jedna rzecz moze swieca zarowa ktoras jest inna niz pozostale lub jest wadliwa moze tez tak objawiac usterke . Sprawdzilbym swiece reszty nie ruszal i czekal az sie ten silnik dotrze
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Sprawdz szczelnosc przewodow paliwowych,fitra i calego osprzetu od podawania paliwa.Nie odpalaj auta przez kilka(...nascie) godzin,otworz maske i sprawdz czy w przewodach jest powietrze jak jest to wiesz co robic.Wystarczy lekka nieszczelnoc,paliwo wroci do zobiornika i silnik odpala i pali jak Twoj.Jezeli nie pomoze oddaj pompe do pompiarza i sprawdz wtryski.