Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 340 DL Diesel 1.6 problem z pracą po rozruchu

dar 18 Paź 2004 15:21 2854 7
  • #1 18 Paź 2004 15:21
    dar
    Poziom 13  

    Mam mały problem z pracą silnika. Zaraz po odpaleniu silnik pracuje bardzo nierówno i lekko dymi. ... wystarczy że jednak lekko sie przygazuje silnik zaczyna pracować równo. Po przygazowaniu na wolnych obrotach też chodzi OK. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy nie. Problem pojawia sie zawsze przy odpaleniu.
    Silnik jest po kapitalce. Miał robiony szlif i wlasciwie pod wzgledem mechanicznym jest wszytko w najlepszym porzadku. Jedynym elementem którego nie jestem pewien jest pompa wtryskowa marki ROTO DIESEL.
    Moze jest to kwestia ustawienia zapłonu .... nie jestem pewien
    Za info będe wdzięczny ... :D

    pozdrawiam
    Dar

    0 7
  • #2 18 Paź 2004 21:54
    Buzka23
    Poziom 17  

    Prawdopodobnie problem tu tkwi w samej pompie lub w nie poprawnym zalozeniu paska rozrzadu pasek taki ma namalowane kreski ktore musza scisle pasowac na znakach kol natomiast na kole pompy sa dwa znaki B i R w twoim przypadku musi byc na R same odchylenie konta zaplonu nie wplywa na tak nierownomierna prace.

    0
  • #3 19 Paź 2004 09:54
    dar
    Poziom 13  

    Buzka23 napisał:
    Prawdopodobnie problem tu tkwi w samej pompie lub w nie poprawnym zalozeniu paska rozrzadu pasek taki ma namalowane kreski ktore musza scisle pasowac na znakach kol natomiast na kole pompy sa dwa znaki B i R w twoim przypadku musi byc na R same odchylenie konta zaplonu nie wplywa na tak nierownomierna prace.


    W sumie moglbym sie zgodzic z tym co piszesz ... ale dziwi mnie fakt ze problem pojawia sie tylko przy rozruchu. Po lekkim przygazowaniu ustepuje ... silniczek pracuje rowno i nie kopci ... zuzycie paliwa tez jest niewielkie ... okolo 5 l/100km ...
    Aha pompa była sprawdzana i podaje cisnienie prawidłowe, wtryskiwacze tez sa ok ....

    0
  • #4 20 Paź 2004 00:16
    hobbysta5
    Poziom 14  

    Witam
    To będzie coś z wtryskami.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 20 Paź 2004 00:26
    sigi
    Spec od samochodów

    Dymi na czarno czy niebiesko. Na niebiesko za późny zapłon, na czarno wtryski.

    Pozdrawiam.

    0
  • #6 20 Paź 2004 07:57
    Robewit
    Poziom 25  

    Ustaw właściwe obroty biegu jałowego, może są za niskie.

    0
  • #7 20 Paź 2004 08:34
    Buzka23
    Poziom 17  

    Jak sam wczesniej pisales ten silnik jest po remoncie moze jeszcze pierscienie tlokowe dostatecznie nie uszczelnily sie wskutek tego cisnienie jest jeszcze za niskie aby od razu po rozruchu pracowal rowno , a po przygazowaniu temperatura wzrasta w cylindrze i cisnienie jest wyzsze dla tego pracuje rowniej. Jest jeszcze jedna rzecz moze swieca zarowa ktoras jest inna niz pozostale lub jest wadliwa moze tez tak objawiac usterke . Sprawdzilbym swiece reszty nie ruszal i czekal az sie ten silnik dotrze
    Pozdrawiam

    0
  • #8 22 Paź 2004 17:28
    maczek271
    Poziom 12  

    Sprawdz szczelnosc przewodow paliwowych,fitra i calego osprzetu od podawania paliwa.Nie odpalaj auta przez kilka(...nascie) godzin,otworz maske i sprawdz czy w przewodach jest powietrze jak jest to wiesz co robic.Wystarczy lekka nieszczelnoc,paliwo wroci do zobiornika i silnik odpala i pali jak Twoj.Jezeli nie pomoze oddaj pompe do pompiarza i sprawdz wtryski.

    0