Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Ursus C360 - nie pali na pierwszy cylinder

nujooo72 29 Sty 2011 18:19 9535 9
  • #1 29 Sty 2011 18:19
    nujooo72
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam prośbę, mógłby mi ktoś doradzić?
    Mam problem z traktorem C360, nie pali na pierwszy cylinder.
    Wymieniłem już cylindry i tłoki na nowe i głowice są po regeneracji.
    Po uruchomieniu nadal nie pali na pierwszy cylinder.
    Po ściągnięciu kolektora wydechowego wydobywa się z pierwszego cylindra biały, zimny dym a pozostałe cylindry 2,3,4 pracują normalnie i wychodzą z nich gorące spaliny.
    Bardzo proszę o szybki kontakt.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    2 9
  • #2 30 Sty 2011 01:01
    v_grzes1
    Poziom 13  

    Witam. Mówisz, że wydmuchuje biały, zimny dym, rozumiem że to nie jest mgła paliwowa. Na początek trzeba sprawdzić czy wtryskiwacz podaje paliwo. Należy wymontować wtryskiwacz z głowicy, oczywiście ten pierwszy, poluzować rurkę na pompie,przekręcić trochę w bok rurkę, i znowu przykręcić rurkę i wtryskiwacz tak z boku. Następnie włącz silnik i będziesz widział czy wtryskiwacz podaje paliwo rozpylone.Jeśli będzie ok to pomyślimy dalej.

    0
  • #4 30 Sty 2011 09:25
    tomek130
    Poziom 22  

    Najpierw proponuję na uruchomionym silniku łapiesz palcami rurki wtryskiwaczy po koleji jeśli paliwo podawane jest prawidłowo czuć charakterystyczne drganie rurek i słychać zgrzyt wtryskiwaczy.Jeśli wszystkie drgają sprawdzasz luzy zaworowe jak było napisane wyżej,jeśli nie to wtryskiwacz mógł sie zawiesić lub masz problem z pompą, w takim przypadku wtryskiwacz na próbnik i regulujesz (miedzy 165-175atm) ważne by dla wszystkich tyle samo.Jeśli pompa była regenerowana możliwe ze jest źle złożona i nie daje odpowiedniego ciśnienia na pierwszym cylindrze jak masz manometr do sprawdzania wtrysków na silniku to warto sprawdzić.

    1
  • #5 30 Sty 2011 11:51
    nujooo72
    Poziom 2  

    Zrobiłem już właśnie to i niestety nie dało to żadnych efektów. Zaworki zwrotne też sprawdzone i dalej nic

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jakie ma być ciśnienie paliwa w pompie wtryskowej tego modelu C 360? wie ktoś może, bo niestety nie mam manometru

    2
  • #6 30 Sty 2011 13:29
    v_grzes1
    Poziom 13  

    Witam. 165--170 na wtrysku, ale przecież nie masz manometru. W pompie nic nie zrobisz, tylko wtryskiwacz można regulować.

    1
  • #7 30 Sty 2011 13:37
    tomek130
    Poziom 22  

    Pompka zasilająca 1.5-3atm natomiast na sekcji 300atm.

    1
  • #8 04 Lut 2011 12:37
    simson51s
    Poziom 10  

    Albo wtryskiwacz nie pracuje jak należy, albo masz któryś zawór niezamknięty. Odkręć pierw kolektor wydechowy i na odpalonym silniku próbuj przytkać okno wydechowe na pierwszej głowicy jakąś szmatką, jeśli będzie ją wciągać to znaczy, że zawó wydechowy się nie domyka. Natomiast jesli tu będzie ok to proszę powtórzyć czynność na oknie ssącym.

    1
  • #9 04 Lut 2011 17:59
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Skoro ma nową głowice i wtryski po regeneracji to nie po winno być to przynajmniej teoretycznie. Szczelność zaworów sprawdzisz samemu nabijając powietrze pod ciśnieniem do cylindra przez otwór wtryskiwacza.
    W nowych głowicach zdarza się że ciężko chodzi zawór i nie nadąża się zamknąć. Ale wtedy lubi walić w tłok. Wtryskiwacz sprawdzisz samemu przykręcając go obok pompy. Możesz też zamienić go z innym. Jeżeli objaw przeniesie się razem z zamienionym wtryskiem to już wiesz.
    Jeśli nie to zostaje ci pompa. Może być przytarta sekcja i nie cofa jej sprężyna. Jak cylinder nie dostanie paliwa to po chwili zaczyna spalać olej przedostający się między cylindrem a tłokiem. Tylko że to powinno wyjść przy próbie wtrysku przykręconego na zewnątrz silnika.Odkręć pokrywkę na pompie i oceń wizualnie jak to wygląda.
    W sumie to wystarczyło by odkręcić przewód paliwowy na tym cylindrze na pracującym silniku. Jeśli nie będzie zmiany w pracy to pompa.
    Łap się wszystkiego co najprostsze co można zrobić samemu bez niepotrzebnego rozbierania silnika a może coś powiedzieć.

    2
  • #10 25 Cze 2012 15:32
    MAJSTER-MECHANIK
    Poziom 1  

    Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować
    skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania powinno wynosić w granicach
    26-30kg/cm2 jeżeli było by mniejsze to zrobić próbę oleju na tłoka wlać troszkę oleju silnikowego który ma na celu uszczelnienie tulei pierścieni i tłoka i jeszcze raz próba ciśnienia jak będzie większe to świadczy o tym że ciśnienie ucieka pierścieniami a jak to nie da rezultatów to głowicą i w zasadzie na temat silnika tyle jak ma ciśnienie a nie pali to układ zasilania najpierw sprawdzić czy dostaje paliwo później czy w odpowiednim momencie jak wszystko jest ok to sprawdzić wtrysk ciśnienie wtrysku kąt rozpylania paliwa i dopiero na końcu pompa

    może być przypadek że zaworek na głowicy pompy jest zatkany bo mogło się coś tam przedostać dlatego w tym celu trzeba sprawdzić czy podaje paliwo

    1