Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie kierownicy w Audi 80

18 Paź 2004 16:03 24189 15
  • Poziom 11  
    witajcie, oto moje kolejne pytanie, w mojej Audi 80 gościu mówił, ze płyn w przekładni kierowniczej był wymieniany ze 2 lata temu i ze trzeba go juz by było wymienic, od paru dni gdy krece kierownica bardziej w lewo czy prawo słychać jakieś syczenie na zewnątrz, a w środku takie jakby lekkie chrobotanie, tarcie, nawet troche opór kierownicy przy maksymalnym skręcie, czy to naprawdę jest wina płynu w układzie kierowniczym.

    z góry wielkie dzieki.
  • Poziom 10  
    W moim Audiku jest podobny objaw tzn. gdy skrece koła maksymalnie w lewo lub w prawo słychac jakies niewielkie syczenie. Tez myslalem ze cos jest nie tak. Ale moj kumpel odebral niedawno z salonu nowego Lanosa i jest tak samo wiec chyba tak juz musi byc.
  • Poziom 25  
    witam
    nie wiem jednego:
    czy obracasz kierownice do końca w jedna i w druga strone?
    jezeli tak to wszystko ok
    w momencie kiedy kierownica znajduje sie w skrajnym położeniu plyn nie ma ujscia z pompy i dlatego otwiera sie zawor przelewowy w pompie i stad to syczenie
    chyba ze nie obracasz kierownicy do konca to wtedy moze byc jakis problem
    jaki płyn zalałes Kolego?
    jezeli czerwony (syntetyczny) to popełniłes straszny błąd
    układy audi seat vw skoda pracuja na płynie mineralnym (zielonym) ktory powinien byc wymieniony co 2 lata lub co 60 tyś km
    proponuje zalac układ plynem Febi Bilstein lub co ja zwykle robie LHM-em do hydraulicznych układów zawieszenia do citroena (zreszta oba płyny to jest to samo) chociaż uwazam ze LHM jest troche lepszy
    pozdro
    T
  • Poziom 19  
    Głośna praca pompy wspomagania może być objawem jej zużycia mechanicznego.
  • Poziom 25  
    witam
    tak, głosna praca moze byc objawem zuzycia mechanicznego ale co jest tego przyczyna?
    stawiam na niewłasciwy plyn w ukladzie lub zbyt mocno napiety pasek klinowy
  • Poziom 11  
    witajcie, nie! pasek klinowy jest ok. ale przekładnia zalana była i jest na nowo nowym płynem czerownym fuksem. szczególnie słychac chrobotanie gdy ten tłok z pompy wychodzi czyli gdy kręce w lewo.
  • Poziom 14  
    W mojej 80 b4 z 94 roku jest identycznie . Zresztą w poprzedniej b3 z 91 roku tez . Myslę że ten typ tak ma . Nie ma się czym przejmować .
  • Poziom 11  
    wszystkie wasze uwagi są cenne, ja chciałbym dodać jeszcze jedno na dzien dzisiejszy, bo mam juz tego naprawde k.. dosc,

    otóż od czasu gdy mi chrobocze wspomaganie tak od dwóch dni również (tu uwaga!, wszystkie objawy dzieją sie u mnie tylko po rozgrzaniu silnkia, gdy jest zimny nic ale to nic nie chrobocze, pompa chodzi jak nowa)piszczą hamulce z przodu, tak jakby troche hamowały.

    dziekuje.
  • Poziom 25  
    kolego
    nie czytasz dokładnie moich postów !!!!!!!!
    napisałem ze do ukladów kier. audi, vw, skoda, seat
    jest TYLKO I WYŁĄCZNIE stosowany zielony (mineralny) płyn hydrauliczny i nie zmienia sie tych zasad
    niezastosowanie sie do nich grozi powazna awarią układu kierowniczego
    pozdrawiam]
    Tomasz
  • Poziom 21  
    Panowie nie będe zaczynał nowego tematu więc piszę tutaj mam audi 80 z 91r przywieziona z francji ale niema wspomagania z tego co pisał serek
    Cytat:
    Zresztą w poprzedniej b3 z 91 roku tez . Myslę że ten typ tak ma . Nie ma się czym przejmować .


    czy jest możliwe żeby w mojej wersji niebyło wspomagania czy ktoś mnie zrobił w konia z rocznikiem dodam że na papierah z francji data pierwszej rejestracji była 14-03-1991 proszę o wszelkie sugestie

    PS przepraszam za błędy jestem dysortografem
  • Poziom 27  
    Tomekb a jakiego oleju powinienem użyć do Opla Vectry ??
  • Poziom 14  
    jeśli to rocznik 91 to w numerze nadwozia 10 pozycja powinna byc litera M
  • Poziom 21  
    serek zgadza się jest numer nadwozia wa******zma*****c powiedz mi jeszcze jedno czy może być taka opcja że wtym roczniku niema wspomagania i jak to najłatwiej sprawdzić
  • Poziom 25  
    witam
    do MIWI:
    opel w swoje układy kierownicze ( ZF ) co zreszta ma rowniez vw audi
    wlewa czerwony syntetyczny plyn
    wszystko zalezy od rodzaju uszczelnien zamontowanych w układzie kier.
    zasada jest taka ze do układów gdzie nalezy wlewac mineralne plyny nie wolno wlewac syntetyków ale do układow w ktore wlewamy syntetyki mozna wlac plyn mineralny ale wtedy moga pojawic sie pewne niesprawnosci pracy układu
    moze spasc cisnienie i wydatek wytwarzany przez pompe
    pozdro
    T
  • Poziom 11  
    witajcie jeszcze raz, nawiąze jeszcze raz do mojego postu, otóż na dzien dzisiejszy juz sam nie wiem komu wierzyć na temat tego jaki olej lać do pompy wspomagania w Audi 80 89r, ktos z was tu mówił, nakazywał zeby nie wlewać czerwonego syntetyka, ok! ale sa tez czerwone mineralne, no?

    w mojej Audi gosciu lał od 10 lat FUCHS TITAN ATF 3000 i zawsze jak mu cos w listwie czy pompie zaczeło chrobotac to wymienił własnie na niego i od razu mu zaczeło wspomaganie cicho chodzic, dopiero teraz od jakiegos czasu znów zaczeło hałasować wspomaganie cos w listwie, wymieniłem na ten sam płyn i jak narazie objawy tylko po czesci przestały dolegac, występują przewaznie tylko przy skrecie w prawo, moze trzeba bedzie jeszcze raz przepłukac, sam juz nie wiem?

    podobno ten płyn ATF 3000 jest uniwersalny, mineralny. ja pierd......, przejeb.......

    narazie.dzieki za jakiekolwieg wiesci.
  • Poziom 13  
    Żeby rozwiać wszeliie wątpliwości.

    Wystarczy sobie przeczytać co jest napisane na pojemniku od płynu wspomagania kierownicy.

    Jest napisane w 3 językach. ja rozumiem anglikański więc napisali tam tak.

    "Use only mineral hydraulic fluid" Co znaczy że używać tylko mineralnego płynu hydraulicznego.
    Korek jest koloru zieonego zresztą.

    To audi 80 2.8 AAh z roku 92

    Wspomaganie kierownicy w Audi 80

    A to audi A4 2.8 ACK z roku 99

    Wspomaganie kierownicy w Audi 80