Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW t4 caravelle 97r. Problem z centralnym zamkiem-wariuje

CZYNGIS18 30 Sty 2011 00:22 11180 11
  • #1 30 Sty 2011 00:22
    CZYNGIS18
    Poziom 10  

    Mam specyficzny problem z centralnym w VW caravelli 97r. Wygląda to tak.
    Jadę autem i nagle centralny zamek zamyka drzwi.
    Kiedy wyciągnę ręcznie do góry cypelek od drzwi słychać ze wszystkie się otwierają i od razu zamykają.
    W drzwiach z przodu od strony pasażera cypelek w przeciwieństwie do innych nie wysuwa się do góry i nie mogę go ręcznie wyciągnąć.
    Jeśli chcę wyjść z auta muszę cypelek w swoich drzwiach wyciągnąć i szybko otworzyć drzwi zanim centralny je zamknie.
    kiedy drzwi są otwarte zamek szaleje otwiera zamyka otwiera zamyka póki nie domknę drzwi-wtedy zamyka wszystko i tyle.
    Pewnie to przez to ze cypelek w drzwiach pasażera jest wciśnięty-tylko czemu nie mogę go ręcznie wyjąć? próbowałem także kluczykiem otworzyć te drzwi i nie da rady go przekręcić.
    Dzieje się tak coraz częściej i problem odchodzi wtedy kiedy chce, nie muszę nic robić choć próbowałem różnych rzeczy-odpuszcza sam jak mu się podoba.
    W wysuwanych drzwiach bocznych rzadko kiedy działa centralny i zwykle muszę najpierw samemu wcisnąć w nich cypelek a dopiero później wyjść z auta i zamknąć np z pilota resztę drzwi. Czy to może być coś wspólnego? czy to oddzielny problem? co może być przyczyną tego blokowania się cypelka w drzwiach? jaki koszt mniej więcej naprawy u elektryka? auto nabyłem jakiś miesiąc temu i problem wtedy tak się nie pojawiał. Poprzedni właściciel coś wspominał i że już dobry elektryk naprawiał ten centralny i ze znów coś zaczęło się dziać. co polecacie? wyjąć na razie bezpiecznik od centralnego i zamykać samemu? jeśli tak to który to bezpiecznik? zdjąć boczek i zobaczyć kable itd? jeśli tak to czy trzeba zdjąć cały boczek czy można tylko element? czy od razu udać się do elektryka?

    0 11
  • #2 30 Sty 2011 14:10
    xwit
    Poziom 33  

    Centralny zamek w T4 to bardzo specyficzny wynalazek.Tam nie ma centralki tylko każdy siłownik z osobna jest "centralką".Nie ma tam elektroniki,wszystko mechaniczne.Jeśli jeden pada cały zamek nie działa.Wymień siłownik i problem zniknie.Tylko na oryginał od T4.Nic innego tam nie wsadzisz tylko oryginał.A siłownik jest na pewno zalany wodą i się zablokował.Co do drzwi suwanych to wyczyść styki na słupku i drzwiach.Będzie działało.

    0
  • #3 30 Sty 2011 15:15
    Ireneo
    Poziom 40  

    Wsadzisz uniwersalny tylko dorzuć moduł zamka na te jedne drzwi,minus rozwiązania to brak sterowania z tamtych drzwi.Testowane,działa.

    0
  • #4 30 Sty 2011 16:53
    xwit
    Poziom 33  

    Sadzę,że lepiej i taniej jest pojechać na szrot i kupić siłownik.A widzę,że chłopak sam tego raczej nie zrobi to jeszcze elektryk.

    0
  • #5 30 Sty 2011 21:16
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    Siłownik drzwi przednich jest rozbieralny wewnątrz są bierznie miedziane, po których poruszają się styki możesz spróbować wyczyścić styki. Z doświadczenia wiem, że dobre siłowniki ze szrotu nie istnieją a oryginał to 270zł szt. ja ci proponuję zamontować zamiast nich uniwersalny z.c. Wykorzystując istniejącą instalację, na drzwi wchodzi wiązka 4 żyłowa czerwony stały + brązowy masa żółty i biały (w oryginale sterowanie +), ja w takich przypadkach żółty i biały daje na motory siłowników uniwersalnych brązowy masa czerwony odcinam i podaje tam sygnał zamknij mastera i dodatkowo puszczam na drzwi jedną żyłę otwórz mastera do tego zwykły sterownik uniwersalny. Ten sposób jest najtańszy i najszybszy.

    0
  • #6 30 Sty 2011 22:14
    CZYNGIS18
    Poziom 10  

    Jestem wdzięczny Panowie. Będę kombinował według waszych wskazówek. Jest to moje pierwsze grzebanie w centralnym więc jeśli wymięknę to udam się do elektryka. Dziękuje za odpowiedzi! Póki co zamykam temat

    0
  • #7 30 Sty 2011 23:46
    xwit
    Poziom 33  

    Ja zaryzykowałbym odwiedzenie szrotu.Sadzę,że używany oryginał będzie lepszy niż nowy chiński siłownik.Nie wszystko używane jest złe.

    0
  • #8 02 Lut 2011 00:43
    CZYNGIS18
    Poziom 10  

    Czyściłem styki itp. Drzwi suwane zamykają się już z innymi.zobaczę przez klika dni czy będzie ok:) co do zacięcia się zamka w drzwiach od str.pasażera-zanim rozkręcałem boczki puknąłem pięścią kilka razy w nie i odpuścił:) teraz już się nie zacina ale nadal zamyka się sam np: gdy pasażer wychodzi i zaraz po otworzeniu przez niego drzwi centralny zamyka się. Albo czasami podczas jazdy lub postoju. Czyli co siłownik? czy może to być coś innego? Jeśli siłownik to który? ten w drzwiach które się zacięły wykręcałem i wydawał się suchy i chodził normalnie-przynajmniej mi się wydawało że normalnie (bo nie jestem pewien czy sam się nie zamykał) Ostatnio szedłem przy takim aucie jak moje a tam centralny sam zamykał się i otwierał. Nie wiem czy czy to samoistne zamykanie się to na pewno wina siłownika.

    0
  • #9 02 Lut 2011 09:53
    xwit
    Poziom 33  

    Jeśli sam sie zamyka po otwarciu czy zamknięciu drzwi to bym jeszcze dokładne obejrzał sobie zamek w drzwiach.Jak jest już leciwy to może coś się zacina,nie odbija do końca czy pękła może jakaś sprężynka czy plastik.Może też ząbek nie wychodzi do końca tylko się o coś zaczepia.Jeśli mówisz,że uderzyłeś w drzwi i odpuścił to duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zamka.Rozbierz i dokładnie obejrzyj.

    0
  • #10 04 Lut 2011 19:50
    CZYNGIS18
    Poziom 10  

    ok dzięki. Muszę sprawdzić bo już się nie zacina tak lecz zauważyłem że gdy łapie się za klamkę w drzwiach pasażera z zewnątrz czy wewnątrz to cypelek delikatnie się porusza w dół i zamyka cały centralny. Do tego wczoraj rano centralny działał z pilota a wieczorem już nie:) wciskam guzik, kierunki zamigają ale zamek się nie zamyka. Dziś też popsuł się zamek tylnej klapy, zamykam ją ale nie domyka się i można ją bez klamki podnosić-nawet jak zamknę centralnym. jakieś fatum. jak miałem forda to każdy odradzał a polecał vw a tu codziennie coś nowego w centralnym. masakra.rano idę rozbierać to natomiast wszelkie rady bardzo mi się przydadzą.

    1
  • #11 05 Lut 2011 17:37
    T5
    Admin grupy Samochody

    Zamki-części mechaniczne dobrze nasmaruj.Siłownik drzwi pasażera wykręć-rozkręć i zobacz co tam w środku się dzieje.

    1
  • #12 29 Kwi 2011 23:43
    CZYNGIS18
    Poziom 10  

    siłownik trzeba było wymienić. Polecam oryginały, chyba że dobre zamienniki, nie polecam taniej chińszczyzny bo to strata cennego czasu i kolejnych pieniędzy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów