Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T4 transporter, który silnik wybrac 1,9 czy 2,4

ceber1 19 Mar 2011 22:41 139243 41
  • #31
    kama723
    Level 10  
    Witam serdecznie ile jest właścicieli tyle opinii moi Drodzy mam dwa busy T4 2,4 D i Ducato 2.0 jtd (czyli poprzednik 1,9).T4 bije Fiata na głowę kultura pracy, spalanie przy 0,5 tony T4 nie czuje różnicy tj ok 8l/100 km, Fiat pali o 1,5 litra od razu więcej. Wszystko jest ok jeśli się nic nie psuje w T4 przegniła mi chłodnica filtra oleju- efekt olej w układzie chłodzenia, głowica do spawania koszt 16-latka 2,5 tysi PLN. Na koniec żeby nie przynudzać przyczyną nie jest słaba głowica jak to większość ludzi mówi tylko błąd ludzki lub awaria podzespołów.
  • #32
    przemas57aa1
    Level 2  
    Witam,mam pytanie mam vw multivana 2,5TDI 102km+chip na 130km,ale chciałbym wlożyc silnik+skrzynia biegów od T5 2,5 TDi 174 km i chciałbym sie dowiedziec czy pasuje i jakie ewentualnie sa przeróbki????
  • #33
    T5
    Admin of Cars group
    przemas57aa1 wrote:
    Witam,mam pytanie mam vw multivana 2,5TDI 102km+chip na 130km,ale chciałbym wlożyc silnik+skrzynia biegów od T5 2,5 TDi 174 km i chciałbym sie dowiedziec czy pasuje i jakie ewentualnie sa przeróbki????
    1-Nie nie pasuje
    2-po co zmieniać coś co było niezawodne na kupę drogiego chińskiego szmelcu.
  • #34
    1970Kris
    Level 10  
    Nie wiem czy już kupiłeś któryś z omawianych wersji t4 ale jeśli nie to może trochę pomogę. Obecnie mam 4 szt takich samochodów. Trzy z silnikiem 2,4 a jednego z 2,5 tdi i przez jakiś czas miałem styczność z silnikiem 1,9td w multiwanie. Jak widzisz postawiłem na t4 i nie żałuję choć lekkiej pracy nie maja. Dwa z tych trzech z motorem 2,4 mają zamontowane duże kontenery i dźwigają chleb, trzeci to osobowa caravelle a tdi też kontener ale z agregatem chłodniczym. Spalanie 2,4 w wersji caravelle przy trybie miejskim ok. 8 litrów. jeżeli dbasz o motor[olej filtry itd] 700 tyś i jeszce jeździ. Nie jest to demon prędkości ale 140 km/h bez problemu. Części dostępni i cenowo znośne. Różnica między 2,4 a 1,9td jest przy starcie jednak turbo swoje robi. Jednak taki przebieg jak w wolnossącym jest możliwy turbina padnie wcześniej. Jeszcze jedno, 2,4 to wół roboczy , czy pełny czy pusty spalanie bardzo podobne, natomiast multiwan którym jeździłem przy obciążeniu palił jak smok.
  • #35
    michael1986
    Level 18  
    1970Kris wrote:
    Nie wiem czy już kupiłeś któryś z omawianych wersji t4 ale jeśli nie to może trochę pomogę. Obecnie mam 4 szt takich samochodów. Trzy z silnikiem 2,4 a jednego z 2,5 tdi i przez jakiś czas miałem styczność z silnikiem 1,9td w multiwanie. Jak widzisz postawiłem na t4 i nie żałuję choć lekkiej pracy nie maja. Dwa z tych trzech z motorem 2,4 mają zamontowane duże kontenery i dźwigają chleb, trzeci to osobowa caravelle a tdi też kontener ale z agregatem chłodniczym. Spalanie 2,4 w wersji caravelle przy trybie miejskim ok. 8 litrów. jeżeli dbasz o motor[olej filtry itd] 700 tyś i jeszce jeździ. Nie jest to demon prędkości ale 140 km/h bez problemu. Części dostępni i cenowo znośne. Różnica między 2,4 a 1,9td jest przy starcie jednak turbo swoje robi. Jednak taki przebieg jak w wolnossącym jest możliwy turbina padnie wcześniej. Jeszcze jedno, 2,4 to wół roboczy , czy pełny czy pusty spalanie bardzo podobne, natomiast multiwan którym jeździłem przy obciążeniu palił jak smok.


    znajomy chce kupić t4, przeczytał w necie że T4 transporter przed liftem bardzo gniją czy to prawda? Czy można bezpiecznie kupić takiego rocznik 1993 i nie będzie problemów z blacharką przez najbliższe lata? Bez sensu kupował auto a potem robić blacharkę co rok :)
  • #36
    artur-55
    Level 12  
    Rocznik 1993 - toż on jest już pełnoletni. Nie oczekuj cudów, po 18 latach na pewno autko będzie miało ślady korozji. Kwestia tego jak o nie było dbane przez te wszystkie lata, czy miejsca pojawiania się korozji były fachowo naprawiane czy tylko zamalowywane farbą. Przypomina mi się komentarz sprzedającego trochę młodszego T4 - "Panie nie znajdziesz nawet jednej plamki rdzy, auto zadbane" - faktycznie, ja bym powiedział że wylizane do czysta, no i ta wszechobecna świeża farba do której lepiły się jeszcze muchy :D .
  • #37
    michael1986
    Level 18  
    a co lepiej kupić? Busa typu Renault Trafic 2001, Kia Pregio 2004 czy może T4 96? Czy T4 jest o tyle lepszym autem że mimo że najstarszy będzie najlepszy?
  • #38
    1970Kris
    Level 10  
    Wszystko zależy od tego co trafisz.Ja wynalazek typu KIA omijam z daleka,co by to nie było. Mam przykre doświadczenia. Francuz jak francuz to już nie te czasy ze miał opinie bardzo delikatnego. Ja jednak w dalszym ciągu "kocham" t4. Choć już ruszony zębem czasu to jednak już nie ma auta które robi 700 tyś i dalej się świetni sprawuje. Ale to twoja decyzja, Ty będziesz tym jeździł.
  • #39
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Jeżeli masz zamiar kupić autko wielofunkcyjne to T-4 po lifcie z silnikiem 2.5 TDI w wersji MULTIVAN , wszechstronośćtego auta jest idealna , bogato wyposażony w stolik kanape rozkładaną lodówke ,webasto climatronik i sporym bagażnikiem i dostawianymi fotelami ,w srodku jest sporo miejsca i nie czuć ciasnoty ,idealnie nadaje się na wycieczki ,ale jak jest potrzeba to szybko można go przystosować do przewożenia wiekszych pakunków gabarytowych , :D
  • #40
    PERO
    Level 12  
    Renault Trafic 1,9 częste awarie i części drogie ,T4 sprawdzone z motorem 2,5tdi.
  • #41
    viberti
    Level 10  
    Jestem fanem t4 2,5 tdi . Nie zamienił bym tego auta na żadnego innego busika.Majac do wyboru 1,9 i 2,4 wybrł bym 2,4 - nie zawodny i sprawdzony
  • #42
    jamcijest
    Level 12  
    I posłuchałem rad mądrzejszych. Kupiłem T4 z silnikiem 1,9 bez doładowania. Silnik jak nowy, a moc jego to 50 kW.
    I nigdzie mi się, nie spieszy. Zadaniem transporterka, będzie wożenie dobytku z dwojgiem ludzi i ciągnięcie 800 kg. łódki z przyczepką. VW T4 transporter, który silnik wybrac 1,9 czy 2,4