Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler voyager '94 2.5 b+g błędy ecu a spalanie

carolex 30 Jan 2011 18:40 2833 6
  • #1
    carolex
    Level 2  
    Mam problem. Rok temu kupilem voyagera z gazem i zajechanym silnikiem. przelozylem silnik z drugiego egzemplarza i podlaczylem instalacje gazowa (blos - chyba prosciej sie nie da). dodam przed blosem jest tylko stozkowy filtr pow. Eureka - samochod pali 10 w trasie i 12-13 po miescie. po paru miesiacach wywalam katalizator (bo sie tlucze, zastepuje go rura odpowiadajaca przekrojowi wydechu) a srodkowy tlumik zamieniam na przelotowy od audi (stary przegnil a innego nie mialem pod reka..). Spalanie wzrasta (choc wydaje mi sie ze powinno zmalec lub sie nie zmienic) początkowo o ok 15% , potem na przestrzeni 3 m-cy wzrasta do nieublaganych 20l po miescie i niewiele mniej w trasie. Regulowalo go kilku specow i troche spadalo spalanie (wciaz o wiele za wysokie) a po kilku dniach powrot do normy czyli 20l/100km.

    Wymrugalem kody bledow:
    12 - aku
    27 - Obwód wtryskiwacza nie przłącza się gdy jest to wymagane (nie bardzo wiem jak to ziterpretowac?)
    33 - Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji zwarty lub otwarty ( nie mam klimy )
    51 - Uszkodzony czujnik tlenu, mieszanka uboga, błąd wewnętrznego zespołu sterowania ( chodzi o przepływomierz?)
    55 - koniec mrugania

    Kody zinterpretowalem w oparciu o temat na elektrodzie (https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1503328.html

    Czy ktos wie co moze byc na rzeczy? Podejrzewam tez sonde lambde ale nie jestem pewien jak ja sprawdzic (cztery kable: czarny, bialy i dwa szare)

    Mam tez druga sonde ale z odrobine inna wtyczka i nie wiem jak polaczyc szare kable.

    Od czego zacząć?
  • #2
    szumrak
    Level 17  
    51- To sonda lambda, z reguły czarny przewód jest sygnałowy, podepnij się miernikiem, + pod czarny przewód, - do masy, lub do minusa aku. oczywiście silnik musi być rozgrzany, napięcie powinno rosnąć i maleć, jak stoi w miejscu, to sonda walnięta, tyle ze przy blosie nie powinno to mieć znaczenia.
  • #3
    carolex
    Level 2  
    gdybym zakwalifikowal sonde jako zepsuta to laczac kable jak postapic z dwoma szarymi?
  • #4
    hubilombard
    Level 12  
    Jesli dobrze zrozumialem chcesz polaczyc na krotko omijajac sonde? Sonda wysyla impulsy.
  • Helpful post
    #5
    szumrak
    Level 17  
    szare to pewnie grzałka, podepnij się pod nie i sprawdź czy jest napięcie 12V jak jest to nie ma znaczenia jak je podepniesz!
  • #6
    carolex
    Level 2  
    dzieki!
    dzisiaj lub jutro wymienie sonde, wyreguluje gaz i zobacze czy cos sie poprawilo.

    Zaobserwowalem jeszcze jedna rzecz. Po odpaleniu na zimno przez 1-10km (roznie to bywa) jadac 60km/h przy 1500rpm wciskam sprzeglo i obroty same rosna do ok 3000 i bardzo powoli opadaja do ok 1500-1800. Pozniej wystepuje moment ze silnik delikatnie zmienia dzwiek i reakcje na gaz i wszystko jest juz w porzo.
    Ktoś wie co moze byc przyczyna?
  • #7
    szumrak
    Level 17  
    Spróbuj zrobić reset, odepnij aku na jakiś czas, najlepiej zetknij kable + i - ze sobą na jakieś 10s. oczywiście po odpięciu akumulatora.