Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto DW 50 - startuje i po 2 minutach się wyłancza

kriss8888 31 Sty 2011 16:10 9872 13
  • #1 31 Sty 2011 16:10
    kriss8888
    Poziom 9  

    Witam,

    Chciałem uruchomić swoje webasto, naciskam zegar - nic nie startuje ani na grzaniu natychmiastowym ani na zegarze czasowym.

    Zacząłem grzebać trochę przy kablach od webasta i okazało się ze napięcie nie dochodzi do bezpieczników 1A, 15 A, 25 A.

    Bezpieczniki były trochę zaśniedziałe i gniazda też.

    Przeczyściłem papierem ściernym i włożyłem - webasto odpaliło, ale po 2 min. 10 sek. wyłancza się.

    Ale nie poddałem się tak łatwo - pogrzebałem trochę na necie i ściągnąłem schemat do tego webasta.

    Obstawiłem, że przekaźnik jest walnięty.

    Kupiłem nowy przekaźnik i zamontowałem - dalej nie działa.

    Okazało się, że gniazdo przekaźnika jest pordzewiałe, nie ma tam w ogóle dobrego styku.

    Przeczyściłem styki i założyłem przekaźnik i ruszyło, ale po 2 min. znowu sie wyłancza.

    Plus tego jest taki, że po przeczyszczeniu styków - przekaźnik załancza wentylator dmuchawy - ale webasto i tak się wyłancza.

    Sprawdzałem napięcie na kablach dochodzących do przekaźnika i na kablu:

    1. 87 - jest +12V - dochodzi z bezpiecznika F3 25A (jest to obwód dmuchawy).

    2. 86 - dochodzi +12 V po włączeniu zegara (jest to napięcie ze sterownika).

    3. 85 - nie ma napięcia (no i chyba ma nie być).

    4. 30 - nie ma napięcia (jest +12V dopiero jak przekaźnik załączy dmuchawę).

    5. 87a - nie ma napięcia (ani przed włączeniem zegara ani po włączeniu zegara).


    W związku z tym mam pytanie.

    Na kablu 87a powinno być jakieś napięcie czy nie???



    Z góry dziękuję za odp.

    0 13
  • Megger
  • #2 03 Lut 2011 20:17
    l3l0
    Poziom 16  

    nie szukaj winy w przekazniku ... przekaznik ma tylko wlaczyc wentylator w srodku auta . jezeli chodzi tylko 2 minuty tzn ze cos jest uszkodzone i ma tzw przedmuch piec .... wykrywa blad i wentylator ( silnik ogrzewania ) chodzi na maxa .... niektore piece da sie polaczyc i zdiagnozowowac ( jakie masz kostki ? hermetyczne czy takie piny zwykle na kasecie sterujacej ?) moze byc uszkodzony czujnik plomienia kolek zarowy ewentulanie nowsze wersje posiadaly pompke paliwa ...

    0
  • Megger
  • #3 04 Lut 2011 08:09
    kriss8888
    Poziom 9  

    l3l0 dzięki za odpowiedź.

    Sprawdziłem ten kabel 87a i jest tam napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

    Masz rację - wina nie leży po stronie przekaźnika - już to sprawdziłem - w przekaźniku wszystko jest ok.

    Jeśli chodzi o diagnostykę komputerową to nie wiem czy da się moje webasto podłączyć do kompa.

    Byłem u jednego Machera i powiedział mi, że przez złącze diagnostyczne OBD I - nie da się zdiagnozować, bo moje webasto nie było oryginalnie montowane - tylko było dokładane później.

    Macher powiedział jeszcze, że są specjalne testery do webasta, które można podłączyć do sterownika i sprawdzić co go boli - ale on nie posiada takiego testera.

    W moim regionie nie ma dobrego speca od webasta - wszyscy mechanicy boją się tego jak ognia - dlatego zacząłem grzebać sam.

    Z tego co wiem to mam zwykłe piny na kasecie sterującej - ale nic mi to nie da, bo nie mam czym sprawdzić.

    Z tego co wiem to moje webasto nie ma pompki paliwa - tylko zbiornik paliwa na 0,5 godziny pracy zasilany z węża powrotu paliwa.

    Ja myślę podobnie jak Ty - na 90% spalona jest świeca żarowa albo uszkodzony jest czujnik płomienia.

    Dzisiaj spróbuje jeszcze podłączyć amperomierz i sprawdzić ile to webasto pobiera amper.

    Jeśli świeca jest sprawna to powinna pobierać ok. 10-15A przez ok. 10 sekund.

    Popraw mnie jeśli się mylę, ale wyczytałem to na forum.

    Jeśli nie będzie nic brało to znaczy, że jest spalona.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 04 Lut 2011 17:40
    l3l0
    Poziom 16  

    swieca mozesz wyciagnac i normalnie podlaczyc pod akumulator na chwile powinna sie rozgrzac do czerwonosci ... slychac cykanie podczas startu ? czyli elektrozawor .....pompa wody chodzi ( jest obieg plynu ?) a napiecie akumulatora ? sprobuj podczas wlaczonego silnika wtedy mozesz wyeleminowac pompe i niskie napiecie i by ci zostal czujnik plomienia ....bo dmuchawa wkoncu pracuje :)

    0
  • #5 05 Lut 2011 08:46
    kriss8888
    Poziom 9  

    Dzięki za info.

    Dokładnie jest tak jak napisałeś wyżej.

    1. Elektrozawór pracuje - bo słychać cykanie.

    2. Pompa wody chodzi.

    3. Akumulator też jest ok. - sprawdzałem na włączonym silniku też nie chodzi.

    4. Dmuchawa pracuje - bo przekaźnik ją załancza.

    Czyli została tylko świeca albo czujnik płomienia.

    Świecy jeszcze nie sprawdzałem amperomierzem, bo wczoraj nie miałem czasu, ale w poniedziałek ją sprawdzę.

    Jeśli chodzi o wyciąganie świecy i czujnika płomienia - to jest dużo pracy przy demontażu tego.

    Trzeba rozebrać całe nadkole, pojemnik od płynu do spryskiwaczy żeby się dostać do piecyka, do świecy i do czujnika płomienia.

    Myślę, że najprościej i najszybciej będzie jak sprawdzę tą świece wpinając szeregowo amperomierz w obwód.

    Jeśli świeca będzie grzała to znaczy, że czujnik płomienia jest padnięty.

    Kolego l3l0 orientujesz się ile taki czujnik może kosztować???

    0
  • #6 05 Lut 2011 12:27
    l3l0
    Poziom 16  

    szczerze nie ... szukaj uzywanego pieca ... bo pojedyncze elementy ciezko dostac a w serwisie webasto bedziesz mial problem z dostaniem tego a jak dostaniesz to nie wiem za jaka cene i czas oczekiwania ....

    " Czyli została tylko świeca albo czujnik płomienia. " -lub kaseta sterujaca w ostatecznosci :P

    0
  • #7 05 Lut 2011 19:33
    grzechu40
    Poziom 21  

    Jest możliwość odczytania błędu przez miganie kontrolki tzn podłącz jeden biegun kontrolki do masy a drugi do wyjścia sygnału załączenia pieca i jeśli jest problem to kontrolka zacznie mrugać a błędów jest około 15 więc podłącz i licz mrugnięcia a potem napisz to Ci powiem co to za usterka. A poza tym sprawdź czy rura wydechowa z pieca nie jest zgięta bądź zatkana też może być taki efekt no i zobacz czy trochę czy dużo dymi po zapaleniu. Jeśli masz dostęp do czujnika płomienia albo temperatury to możesz zewrzeć na chwilę na krótko i sprawdzisz czy to akurat dany czujnik jest walnięty.

    0
  • #8 06 Lut 2011 11:41
    sp9svn
    Poziom 20  

    Witam,

    grzechu40 napisał:
    Jest możliwość odczytania błędu przez miganie kontrolki tzn podłącz jeden biegun kontrolki do masy a drugi do wyjścia sygnału załączenia pieca i jeśli jest problem to kontrolka zacznie mrugać a błędów jest około 15 więc podłącz i licz mrugnięcia...

    pomyliłeś piece, w DW50 jak i BW50 nie ma kodów migowych.
    Diagnostykę dokonuje się na pinie nr 2 złącza 6-stykowego.
    Najlepszym programem do tego jest Thermo Test - poprzednik VVT który czasami
    nie chce czytać z tego pieca.
    Wspomniana przez Ciebie diagnostyka dotyczy m.in. AT2000/3500/5000 a w wariant
    z 15 kodami dotyczy wersji ST.
    Odczyt odbywa się za pomocą diody LED włączonej szeregowo w obwód załączania pieca,
    najczęściej czyta się je jednak za pomocą diody zainstalowanej w potencjometrze.
    System kodów błyskowych występował w Thermo 50/90 i DW80.
    Instrukcja serwisowa do DW/BW 50 leży tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9110813#9110813
    Części do DW50 są dostępne w sieci webasto, lecz tak jak wyżej napisano ceny nie są zbyt niskie.

    0
  • #9 06 Lut 2011 15:43
    l3l0
    Poziom 16  

    no dobrze napisane nie zawsze sie laczy pomimo ze piec jest sprawny .... nie jednokrotnie probowalem sie polaczyc i sie nie da lub polaczy sie na chwile ozywiscie na zalaczonym piecu sie wlacza diagnoze ale po czasi lubi sie rozpiac i znow meczarnia zeby sie podlaczyc ...

    0
  • #11 23 Paź 2013 19:29
    andrzej1234l
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam w VW pasacie B 6 TDi fabrycznie montowane ogrzewanie postojowe TT-V 12V/42W 5,0KW disel 1 K0010 375R
    Ogrzewanie startuje poprawnie po 1,5 min przygasa płomień ,następuje przewietrzenie komory spalania i ponownie następuje zapłon i praca do pełnego nagrzania silnika. Jednak wydaje mi się że po drugim zapłonie płomień jest mniej intensywny ,ogrzewanie pracuje cicho ( w kotle nie słychać intensywnego huczenia ognia ),a czas nagrzania silnika do temp. 90 C trwa 15 min przy temp. zew. +12 C
    Skanowanie VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Podejrzewam czujnik płomienia, gdyż podobne objawy miałem w poprzednim pasacie ,ale tam miałem ogrzewanie Eberszprecher ,a czujnik płomienia to była taka pastylka na końcu kotła dostępna z zewnątrz.Wystarczyło oczyścić czujnik z nagaru i urządzenie grzało następne dwa lata .
    Pytanie moje to :czy ktoś zna ten typ ogrzewania i gdzie w nim znajduje się czujnik płomienia ,mile widziane fotki opis itp. oraz sugestie co do przyczyny usterki.

    0
  • #12 14 Gru 2013 21:02
    andrzej1234l
    Poziom 9  

    andrzej1234l napisał:
    Witam. Posiadam w VW pasacie B 6 TDi fabrycznie montowane ogrzewanie postojowe TT-V 12V/42W 5,0KW disel 1 K0010 375R
    Ogrzewanie startuje poprawnie po 1,5 min przygasa płomień ,następuje przewietrzenie komory spalania i ponownie następuje zapłon i praca do pełnego nagrzania silnika. Jednak wydaje mi się że po drugim zapłonie płomień jest mniej intensywny ,ogrzewanie pracuje cicho ( w kotle nie słychać intensywnego huczenia ognia ),a czas nagrzania silnika do temp. 90 C trwa 15 min przy temp. zew. +12 C
    Skanowanie VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Podejrzewam czujnik płomienia, gdyż podobne objawy miałem w poprzednim pasacie ,ale tam miałem ogrzewanie Eberszprecher ,a czujnik płomienia to była taka pastylka na końcu kotła dostępna z zewnątrz.Wystarczyło oczyścić czujnik z nagaru i urządzenie grzało następne dwa lata .
    Pytanie moje to :czy ktoś zna ten typ ogrzewania i gdzie w nim znajduje się czujnik płomienia ,mile widziane fotki opis itp. oraz sugestie co do przyczyny usterki.


    W odpowiedzi na swój post po dłuższym poszukiwaniu usterki okazało się że przyczyną było zamulenie przewodu paliwowego a w efekcie za mała ilość dostarczanego paliwa.

    0
  • #13 26 Lis 2014 11:14
    kszwlkp
    Poziom 11  

    Witam
    Diagnozowałem webasto thermo top dw 50 w samochodzie octavia ahf za pomocą interfejsu vag (viaken)
    podpinając się pod zółty kabelek diagnostyczny. Udało mi się uruchomiłem webasto i pojawiły się dwa błędy:
    Webasto zaczęło pracować i po jakimś czasie przestało . Oto odczytane błędy. Może ktoś pomoże co może być przyczyną, co sprawdzić i jak, co do naprawy, będę ogromnie wdzięczny za informacje, wskazówki. Pzdr.
    1)
    Kod błędu: 9800/01 brak startu,
    licznik :254
    temperatura: 27 C
    Stan: wybieg zakłócenia 1
    2)
    Kod błędu:9801/00 Zanik płomienia
    Licznik 254
    temperatura 17

    0
  • #14 10 Gru 2014 20:25
    rmaster
    Poziom 12  

    Odczytałem w thermo top C błąd: brak startu 9800/00. Piec zliczył już 4 takie sytuacje na nowej elektronice (to był powód zmiany). Czasami jest dobrze. Zauważyłem że po przewietrzeniu pieca i ponownym załączeniu piec startuje już prawidłowo tylko z większą chmurą białego dymu. I tu się zastanawiam czy nie zalewa sitka resztką paliwa, (piec ustawiony pionowo) ewentualnie nie jest problem kołka. Oporność na pełnej mocy wynosi 0,784 a podczas rozpalania było w granicach 1,1 ohma. Od czego teraz zacząć?

    0