Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Porównanie stacji lutowniczych HOT-AIR PT i Yihua"

maz9 15 Maj 2011 18:44 111106 95
  • #31
    Bride
    Poziom 16  
    Jeśli chodzi o nadmuch to faktycznie jest mocniejszy niż w Aoyue 968, a osobiście porównywałem te dwie stacje. Różnice naprawdę nie były duże.
    Jeśli chodzi o nadmuch produkowany poprzez kompresor to uważam, że ta technologia jest już chyba bardziej sprawdzona, jeśli chodzi o gorące powietrze.
    Jak byś zechciał to myślę, że udało by Ci się coś znaleźć w dobrej cenie jeśli chodzi o Aoyue/PT. Wybór jednak należy do Ciebie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    Zbig T.
    Poziom 9  
    Marko121 napisał:
    Witam
    Również jestem bardzo ciekaw jak to jest z tą wydajnością?
    Swoją drogą, czy może ktoś wymienić różnice (zalety i wady) w zastosowaniu kompresora a wiatraczka w kolbie?


    Zaletą tego drugiego na pewno są mniejsze wymiary "jednostki centralnej" i elastyczny przewód do kolby (tylko kable - brak wężyka z powietrzem). Jest też chyba cichsza, chociaż przyznam, że nie miałem do czynienia z kompresorowymi.
  • #33
    Bride
    Poziom 16  
    Co do mniejszej jednostki i kabla prowadzącego do kolby gorącego powietrza to się zgadzam z użytkownikiem Zbig T.. Stacja ta jest bardzo cicha, czego nie można w zasadzie powiedzieć o tych z kompresorem, które po prostu buczą, ale jak ktoś jest przyzwyczajony to nie przeszkadza. Ponadto dodam, że Zhaoxin sprzedaje stacje oparte właśnie o kompresor chwaląc się, iż jest cicha. Ile w tym prawdy? Nie wiem.
    Warto było by sprawdzić obecne aukcje Allegro i coś sobie upatrzeć.
    Pozdrawiam
  • #34
    sebastol
    Poziom 9  
    maz9: po prostu ręce opadają !

    Jak możesz prowadzić swoją Firmę i sklep tak oszukując i ściemniając zwykłych ludzi na tym forum !

    Z daleka od takich Firm !

    Piszesz ciągle jaka to yihua jest be, czego nie ma, jak inni manipulują... a Ty jaki jesteś prawy robiąc z siebie doradcę dowodząc swojego zdania generalnie wziętego z sufitu - wystarczy oczywiście poczytać w tym wątku mądrych ludzi.

    W tym momencie sam posiadasz te stacje na portalu wiadomo jakim wychwalając je pod niebiosa, wpisując dane Twoim zdaniem nieprawdziwe !

    Tu cytat:

    --------------------

    ....stacja lutownicza grotowa o mocy 60W...Dzięki dużej mocy 60W i szybkości nagrzewania stacja grotowa nadaje się obok lutowania ołowiowego do lutowania w technice bezołowiowej (lead free)...

    Kolejny:

    ...Szerokie zastosowanie i znikoma awaryjność urządzenia daje jej czołowe miejsce na rynku stacji lutowniczych...

    -----------------------

    Można je mnożyć ale po co, oczywiście wszystkie dotyczą Yihua.

    Nabierasz ludzi na tym forum swoimi wypowiedziami, którzy bez żadnego pomyślunku wtórują w tych bzdurach w tym wątku dziękując Ci za rady...

    Już napisałem w poście z 05 lutego:

    ---------------------------------
    ... A sprzedawca chwalący swój sprzęt przeciw innemu sprzedającemu to już jest żenada i kpina z forum a nie prawdziwe i normalne rady. Bo tak to niestety jest jak z przysłowiem : jak ja nie mam to inny musi mieć gorsze.
    ----------------------------------

    Wiem tylko jedno że Twoją Firmę będę omijał szerokim łukiem bo forum jest po to żeby doradzić w rzetelny sposób a nie pisać bzdury i zmieniać zdania jak chorągiewka na wietrze manipulując ludźmi zaczynającymi przygodę z elektroniką.


    pozdrawiam wszystkich myślących !
  • #35
    maz9
    Poziom 18  
    No tak masz rację sebastol ale nie do końca.

    Uczestniczę w tym temacie sprzedaję również Yihua 852d+ i wiec głębszego interesu w tym nie mam żeby pisać Yihua to be ale pisze bo taka jest prawda. Natomiast co do podawanych przeze mnie parametrów na alledrogo i w sklepie to muszę się dostosować do rynku czyli opisów które są u konkurencji itp. co nie jest może jakimś tam usprawiedliwieniem ale zapytam cie co ty byś zrobił na moim miejscu ?
    Dlatego też powstał ten temat i tłumacze co i jak co może budzić mieszane odczucia ale takie są fakty
    Jeśli ktoś dzwoni to rzetelnie wszyscy u mnie informują iż wszędzie pisze że ma 60W ale jest faktycznie prawie 40W jeśli chodzi np o Zaoxin 936d i tłumacze o co chodzi.

    Staram się pisać rzetelnie na forum nie ukrywam że jestem sprzedawcą natomiast nie wiem kim ty jesteś ? wiem jedno bronisz Yihua np tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9052383&highlight=#9052383 i nie tylko tu. Piszesz że Yihua ma 60W a czy zmierzyłeś ? bo jak tak i nie ma 60W natomiast ty twierdzisz że ma na jakiej podstawie ? Nie muszę pisać i wmawiać na forum ludziom ze coś jest be. Po prostu nakreśliłem gdzie jest problem, większość z nas na forum ma miernik i może sobie zmierzyć moc i zweryfikować to co piszę.

    Wytłumaczę to tak mój sprzedawany sprzęt Yihua jest tak samo do pupy jak sprzęt Yihua sprzedawany u konkurencji - bo chyba tego nie zrozumiałeś albo ja się źle wyraziłem jeśli tak to przepraszam. A kolba Yihua nie ma 60W może wypowie się ktoś inny który jest posiadaczem Yihua i zmierzy moc będzie rzetelnie i konstruktywnie

    Chętnie dam więcej zdjęć urządzeń od środka jeśli ktoś ma życzenie piszcie jakie.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #36
    Bride
    Poziom 16  
    Jeśli chodzi o Yihua, to jak to się ma do Zhaoxin? Czy tu też występują jakieś różnice?
    Chętnie bym obejrzał porównanie stacji Zhaoxin 858D, oraz Yihua 858D. Zarówno w środku jak i z zewnątrz. Myśle, że wielu osobom się ta wiedza może przydać.Czy są jakieś różnice czy też nie. Co do stacji kolbowych to np. w Yihua 937D+ jest faktycznie ceramiczna grzałka japońskiej produkcji Hakko o mocy 50W. Dlatego ta stacja nie może mieć na wyjściu grzałki 60W.
    To takie moje spostrzeżenie.
    Pozdrawiam
    Bride
  • #37
    aszot
    Poziom 9  
    Witam...
    Chciałbym coś dodać do ostatniego postu, mianowicie zakupiłem ostatnio stację "YIHUA 937D" bez "+" i po zdjęciu wszystkich osłonek grota, widnieje tam grzałeczka ceramiczna z wielkim napisem "50W Taiwan", a w ulotce która miała być instrukcją obsługi, w tabelkach dla stacji "936,937,939 oraz 928" zaznaczone jest "Power Consumption: 60W". Może to coś rozjaśni w kwestii stacji wyżej wymienionego prze zemnie producenta.

    Na razie nie mam planów by ja otwierać, więc chwilowo nic więcej wam nie powiem.

    Pozdrawiam
  • #38
    Bride
    Poziom 16  
    aszot napisał:
    Witam...
    Chciałbym coś dodać do ostatniego postu, mianowicie zakupiłem ostatnio stację "YIHUA 937D" bez "+" i po zdjęciu wszystkich osłonek grota, widnieje tam grzałeczka ceramiczna z wielkim napisem "50W Taiwan", a w ulotce która miała być instrukcją obsługi, w tabelkach dla stacji "936,937,939 oraz 928" zaznaczone jest "Power Consumption: 60W". Może to coś rozjaśni w kwestii stacji wyżej wymienionego prze zemnie producenta.

    Na razie nie mam planów by ja otwierać, więc chwilowo nic więcej wam nie powiem.

    Pozdrawiam


    Power consumtion to jakby nie było to ogólny pobór mocy stacji, a wynosi ona 60W. To nie jest moc grzałki. Sama stacja lutownicza tez musi ciągnąć pewną wartość mocy, aby zasilić elektronikę, kontrolować temperaturę, oraz wyświetlać owe stany na wyświetlaczu. Grzałka w tym momencie pobiera 50W, zaś sama stacja 10W. Żadna stacja 60Watowa nie ma grzałki 60W. To chyba logiczne.
    W mojej Yihua 937D+ jest także grzałka ceramiczna o mocy 50W.
    Pozdrawiam
    Bride
  • #39
    aszot
    Poziom 9  
    Bride napisał:


    Power consumtion to jakby nie było to ogólny pobór mocy stacji, a wynosi ona 60W. To nie jest moc grzałki. Sama stacja lutownicza tez musi ciągnąć pewną wartość mocy, aby zasilić elektronikę, kontrolować temperaturę, oraz wyświetlać owe stany na wyświetlaczu. Grzałka w tym momencie pobiera 50W, zaś sama stacja 10W. Żadna stacja 60Watowa nie ma grzałki 60W. To chyba logiczne.
    W mojej Yihua 937D+ jest także grzałka ceramiczna o mocy 50W.
    Pozdrawiam
    Bride


    Zgadza się. Zawsze występuje minimalna strata mocy... a w przypadku stacji coś musi zasilać elektronikę w jej wnętrzu. Ja sam nie czuję się więc oszukany przez jakiegokolwiek sprzedawcę. swoją droga Bride... jak długo musisz czekać by twoja lutownica była w pełni gotowa do pracy? W raz z rozgrzaniem grota, ile czasu na to wszystko potrzebuje twoja stacja, oraz jaki ma zakres temperatury? Na mojej max. potencjometrem mogę ustawić na 447stopni C.
  • #41
    goolman111
    Poziom 12  
    Proszę, niech ktoś użyje pirometru, najlepiej znanej marki a nie z aukcji i porówna wartości nastawiane z uzyskiwanymi. Pozdro!
  • #42
    Elektronik25
    Poziom 10  
    witam
    posiadam stacje ZHAOXIN 858D , przyszedl czas na kupno dyszy BGA niestety z tego co widze wszystkie dysze ktore sprzedaja w PL sa pod AOYUE (w mojej stacji jest troche inny zaczep dysze sa krotsze) nigdzie nie moge znalesc odp. dyszy pod moja stacje czy ktos sie orientuje gdzie takie mozna dostac ? lub czy mozna w jakis sposob dopasowac te standardowe 22mm ?
    dziekuje za pomoc
  • #43
    Jacek28
    Poziom 19  
    goolman111 napisał:
    Proszę, niech ktoś użyje pirometru, najlepiej znanej marki a nie z aukcji i porówna wartości nastawiane z uzyskiwanymi. Pozdro!


    Ja testowałem, ale termoparą za pomocą UNI-T M890G i przy ustawieniu 500 st. na końcu szpiczastego grota odnotowałem 320 st. (sama grzałka faktycznie była blisko 500 st.). Powietrza nie sprawdzałem, bo to zależy od odległości pomiaru i nadmuchu i nie miałem pomysłu jakie kryterium przyjąć. Mierzyłem watomierzem pobór mocy na włączonej jedynie kolbie z ustawieniem na max i nie przekraczało 40W, więc kolba ma na 100% poniżej tej wartości, czego zresztą nie uznaję za wadę, ale deklaracje producenta a szczególnie sprzedawców mijają się z prawdą.
    Mimo wszystko ze stacji jestem jak na razie zadowolony (mam nawet 2 sztuki, w tym jedną nieużywaną, którą sprzedaję na forum) jedyna wada jak dla mnie to trochę niska temperatura grotu, ale być może to wina dość długiego szpikulca, zakupiłem już kolejne to sprawdzę.

    Elektronik25: Pytałeś o dostępność tych dysz na hotair.pl ?
  • #44
    Bride
    Poziom 16  
    Jacek28 napisał:
    Ja testowałem, ale termoparą za pomocą UNI-T M890G i przy ustawieniu 500 st. na końcu szpiczastego grota odnotowałem 320 st. (sama grzałka faktycznie była blisko 500 st.). Powietrza nie sprawdzałem, bo to zależy od odległości pomiaru i nadmuchu i nie miałem pomysłu jakie kryterium przyjąć. Mierzyłem watomierzem pobór mocy na włączonej jedynie kolbie z ustawieniem na max i nie przekraczało 40W, więc kolba ma na 100% poniżej tej wartości, czego zresztą nie uznaję za wadę, ale deklaracje producenta a szczególnie sprzedawców mijają się z prawdą.
    Mimo wszystko ze stacji jestem jak na razie zadowolony (mam nawet 2 sztuki, w tym jedną nieużywaną, którą sprzedaję na forum) jedyna wada jak dla mnie to trochę niska temperatura grotu, ale być może to wina dość długiego szpikulca, zakupiłem już kolejne to sprawdzę.


    Do której stacji odnoszą się te pomiary? Kalibrowałeś może ustawienia grzałki za pomocą potencjometra na obudowie podpisanego jako "Cal". Ja swoją YH-937D+ grotówkę nastawiłem z granicą błędu +/- 5 stopni, przy japońskim grocie hakko 900M-T-I
    Porównanie stacji lutowniczych HOT-AIR PT i Yihua"
    Porównanie stacji lutowniczych HOT-AIR PT i Yihua"
  • #45
    Jacek28
    Poziom 19  
    Bride napisał:
    Do której stacji odnoszą się te pomiary? Kalibrowałeś może ustawienia grzałki za pomocą potencjometra na obudowie podpisanego jako "Cal".


    Zapomniałem dopisać, testowałem własną YH852D+, niestety nie ma tam kalibracji.
  • #46
    maz9
    Poziom 18  
    Od początku istnienia tematu ceny spadały a pojawienia się nowej marki lutownic WEP jakości tej samej co Yihua spowodowało iż ceny tych lutownic zeszły do poziomu na jaki zasługują i sprzedawane są za tyle ile są warte czyli Yihua 852d+ zamiast za 330 zł można kupić za 160zł czy nawet 150 zł za WEP 852d+.

    Uważam stan w tym momencie za zgodny z realiami rynkowymi i tyle te lutownice są warte. Reasumując spadek ceny od początku rozpoczęcia tematu do dziś czyli od 330 -350 zł do 150 do 170 zł dziś za model 852d+ to spadek ceny ok 50 procent .

    Lub jeszcze inaczej lutownice te w stosunku do ceny z dziś były aż 100 procent droższe !!! :idea:

    Teraz te lutownice są tak tanie że nie ma je z czym porównywać gdyż w tej klasie cenowej nie ma nic podobnego a do urządzeń droższych u lepszych porównywania mijają się z celem Sprowadzone zostały do klasy cenowej w której powinny być od samego początku. PT/Aoyue oraz Zaoxin są markami droższymi i lepiej zbudowanymi od strony technicznej aczkolwiek tez maja jakieś mankamenty


    Lutownice Yihua mają konkurencje w postaci lutownic tej samej jakości firmowanym jako WEP . Dzięki zasadom konkurencji ceny urządzeń poszybowały w dół zostając na realnym poziomie cenowym za te urządzenia. W dużej mierze dzięki założonemu tematowi.

    W realiach cenowych gdzie ceny Yihua były na poziomie urządzeń PT Zhaoxin temat był potrzebny w ty momencie ceny urządzeń Yihua są poniżej cen lepszych a zarazem droższych urządzeń i są wycenione na odpowiednim poziomie co cieszy wszystkich przyszłych klientów.

    Dodam jeszcze jak to cena może spowodować że człowiek myśli że kupuje coś lepszego bo droższego to klasyczny przykład ogłupienia klienta. Sprzedawać coś za 160 zł co sprzedawało się jeszcze miesiąc wcześniej za 330 zł.

    Moja propozycja zamknięcia tematu lub ew opinii
  • #47
    herminator
    Poziom 14  
    Witam.
    U mnie na Yihua 937D mam komunikat 5-E i brak odczytu temperatury oraz grzania. Spotkał się ktoś z czymś takim?
  • #48
    maz9
    Poziom 18  
    Uszkodzona grzałka lub termopara w grzałce. Nie lutuj tym stopu lead free bo ta lutownica nie ma 60W i grzała będzie padać.
  • #49
    Bride
    Poziom 16  
    maz9 napisał:
    Uszkodzona grzałka lub termopara w grzałce. Nie lutuj tym stopu lead free bo ta lutownica nie ma 60W i grzała będzie padać.

    Oczywistym jest, że nie nadaję się do Lead Free bo posiada tylko 45w mocy, a grzałka ciągnie ok 35w. Natomiast czemu Zhaoxin ma rzekomo 60w, a grzałka pobiera zaledwie 40w?

    herminator -teraz pozostaje zakupić nową grzałkę, albo lepszym rozwiązaniem było by po prostu zakupić całą nową kolbę lutowniczą.
  • #50
    maz9
    Poziom 18  
    Zaoxin ma ok 38 watt jest najmocniejszy z tych lutownic
  • #51
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    Witam,
    Ja dodam coś od siebie..
    Zhaoxin 858D - kupiona jeszcze wtedy jak jej ceny były po 300zl.
    Ogólnie fajnie to "działało".. używaliśmy jej do spawania plastików.
    Dzisiaj po prostu przestał działać nawiew.. szlak trafił wiatraczek w kolbie?
    Wiatraczek się nie kreci, a cała kolba bardzo się nagrzewa w kilka sekund.
    Nie wiem jak to z gwarancja tego gówna. Wiatraczek gorszy niż ten na chipsecie na płycie głównej...
    Czy da się kupić sam wiatraczek?

    Po przeczytaniu całego tematu i Waszych obszernych opinii, chyba zdecyduje sie kupić PT 852, myślałem jeszcze nad PT 968, ale nie potrzeba mi jednak takiego full wypas sprzętu, za drugie tyle pieniędzy.

    Przed przeczytaniem tego tematu, znalazłem jeszcze PT 803 i można powiedzieć ze byłem bardzo nia zainteresowany, szczególnie dlatego że posiada kolbe z grotem, ale widzę ze jest bardzo slaba (nie chce czekać 5min zeby sie nagrzała...) dlatego jednak zostanę przy starej dobrej transformatorówce ;)

    Czy PT 803 ma taki sam shit wewnątrz jak Zaoxin i Yihua ?
    Gdzieś chyba była wzmianka o tym w tym temacie.

    Wracając do Zhaoxin 858D - nigdy więcej.
  • #52
    John5MM
    Poziom 19  
    Wiesz ja mogę ci z całym sercem odradzić PT 852 , jest to mega szmelc , dostałem go no i fajnie ładnie wygląda i tak dalej , zmierzyłem pomiary miernikiem po założeniu dyszy a tu szok. Ustawiłem temperaturę na 350C, a tzw temperatura rzeczywista pokazywała się 345C więc myślę że jest ok, zacząłem mierzyć z miernikiem w pierwszej chwili temperatura z 170 stopni na chwilę skoczyła na 420 C następnie było ok 280 C i zaczęła się chwiać pomiędzy 310 - a 370 C czy fajna rozpiętość na mierniku (oczywiście sprawny) , a przycisk temperatury rzeczywistej uparcie pokazywał 345-348 C - odlot. Po wystudzeniu zauważyłem że grzałka jest zbyt przechylona na bok i "grill" na wylocie kolby był nierównomiernie opalony , próbowałem ale za nic nie udało mi się przywrócić tej grzałki do prawidłowego położenia , ponadto metalowa tuba z grillem pokryta jest od środka szkłem a w mim jest grzałka (było pęknięcie na szklanej tubie - pewnie przez nieprawidłowo ułożoną grzałkę). Miałem dość, wyczyściłem przypalonego grilla pasta automax i odesłałem im ten sprzęt w obawie czy przy następnym odpaleniu nie rozsypie mi się w rękach,

    maz 9 bardzo zachwalał PT 852 skoro on jest lepszy niż i Yihua 852 to aż boje się pomyśleć jak spaprany jest ten drugi hot air. Co prawda parę scalaków tym odlutowałem ale jak ciekawie : były tych samych rozmiarów a jednego grzałem 6 sekund a następnego ok 15 sekund (zaznaczam że przy takiej samej "realnej" :twisted: temperaturze i nadmuchu). Więc naprawdę nie polecam żadnego z tego chińskiego szmelcu , było parę ciekawy hot air DIY , więc może ktoś w końcu zrobi jakiś ciekawy hot z dobrym trzymaniem temperatur bo wątpię że i za 400 zł te chinole nadają się do czegokolwiek.
  • #53
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    Nie potrzebuje profesjonalnej stacji lutowniczej do celów amatorskich, chce od czasu do czasu sobie pospawać jakis plastik..
    Szukam najlepszej stacji w cenie 300zł.. Czy oprócz PT 852 kupie coś dobrego w tej cenie?
    Patrzac po allegro, ciezko..

    Zhaoxin 858D idzie a gwarancje.. znalazlem karte gwarancyjną i zostało jeszcze 1,5 miesiaca gwarancji uffff

    Teraz interesuje mnie tylko coś co ma kompresor, a nie shit fun jak 858D.
    Słyszałem że 480 stopni to ogolnie mało, zeby spawać plastiki.. ile w tym prawdy?
    Ja PP T40 spawałem przy 360C i było ok, spoiwo ładnie wtapiało się w element.

    Czy istnieje jakas tabelka z informacjami z jaką temperaturą spawa się poszczególne rodzaję spoiwa?

    Pozdrawiam
  • #54
    John5MM
    Poziom 19  
    Niestety nie wiem kolego jak się spawa plastiki , polecam zakupić opalarkę min Skil Masters (jest dobra i ma regulację + zabezpieczenie termiczne) za ok 230 zł + dysza do spawania plastiku lub inne Steinel , lub Bosh miałem Skil Masters i powiem ci że temperatura waha się +,- 20C, co jest świetnym rezultatem w porównaniu z chińskimi hotami.
  • #55
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    Opalarka do spawania plastików jest cholernie nie poręczna :/
  • #57
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    Mam tą dysze, użyłem ją raz i leży. Nic specjalnego.
    Wole tradycyjną szczerze mówiąc.
    Bardziej chodzi mi o to ze cala oparke musisz trzymac w rece, jest ona wielka i mało poreczna przy malych elementach do spawania.
    Takim Hot airem z mała kolbą bardzo przyjemnie sie pracuje, ale tak jak mowisz ciezko znalezc cos wartego uwagi. Steinel jest super, tylko ze drogi...
    Szczerze mowiac dalej chodzi mi po glowie PT 852, bo czy w tej kasie znajde cos lepszego?
    Kolego a Ty swoja kupiłes gdzieś w Jasle? czy wysylka?
  • #58
    John5MM
    Poziom 19  
    W jednym dziale, jeden z forumowiczów pisał że kupił AOYUE 852 wydał 100 zł niż kosztuje PT 852 i odesłał bo miał rozrzut temperatury o 80C , jeżeli chcesz to możesz kupować, ale wiesz niektórzy używają sporadycznie to im wytrzymuje, jak chcesz spawać dużo plastiku to może lutownice gazową Dremel kupisz , jak nie chcesz opalarki ?
    Ja swoją PT852 kupiłem w hotair.pl stanowczo odradzam sklep obsługa niekompetentna , słaby kontakt, 240 zł za zwrot PT852 odesłali mi po 2 tygodniach , musiałem dzwonić parę razy i jeszcze wysyłać im skan potwierdzenia nadania przesyłki, bo nie chciało im się z miejsca załatwić sprawy i sami nie wiedzieli gdzie mają paczkę z zawartością.
  • #59
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    Zhaoxin 858D mam własnie od hotair.pl.. W poniedziałek bede wysyłam na gwarancje, zobaczymy jak to bedzie wygladac ta procedura w ich firmie.
    Poszukam jeszcze cos innego, ale widze ze PT852 ma swoich zwolenników i przeciwników.
    Gdzies czytałem na forum ze gosc uzywa ją profesionalnie w serwisie.. i nie narzekał.
    O mam: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2193824.html

    Rozgladne się jeszcze bardziej szczegółowo na allegro
  • #60
    bartek.sonix
    Poziom 10  
    OK, mam PT 852..
    Wskaźnik kulkowy ma skale do 5, potencjometr do 8.. Jak ustawie na potencjometrze skale wydmuchu powietrza na max, to ta kuleczka strasznie mi hałasuje :) Tez tak macie?
    Nie mogli tego dopracować hmm...