Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia 1.3MPI problem kontrolka ład. i oleju ś.mijani

01 Lut 2011 19:38 2714 6
  • Poziom 22  
    Witam, dziś zauważyłem że po włączeniu tylko świateł pozycyjnych, zaczyna mi się lekko świecić kontrolka od ładowania i od oleju. Po przekręceniu kluczyka normalnie świecą i gasną po uruchomieniu silnika. Zauważyłem też że gdy włączę tylko światła pozycyjne i mijania przekręcę kluczyk, po czym z powrotem cofnę w pozycję "0" światła mijania nadal się świecą i mogę je włączać i wyłączać do czasu wyłączenia świateł pozycyjnych, powtórne włączenie świateł pozycyjnych uruchamia już tylko kontrolki oleju i ładowania. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Czy bezpiecznik? przekaźnik? może jakieś zwarcie? Ładowanie jest normalne (znaczy 14,4 regulator z diodą) wszystko wydaje się pracować normalnie, poza tymi przypadłościami co wymienione, proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać przyczyny takiego zachowania się auta.


    DODANO
    Zauważyłem nie zawsze ale już kilka razy udało mi się tego doświadczyć, mianowicie po wyłączeniu silnika działa jeszcze nadmuch do czasu wyłączenia świateł pozycyjnych.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    pozycja robi Ci gdzieś zwarcie do "15"
    A gdzie : wiązka klapy tył (ta harmonikja),kostka stacyjki, wyłącznik świateł

    lub: ha!!! i tu zaczynaja się schody

    instalacja do przekopania

    ps:zaczął bym od klapy, tam "siedzi" "15" na silnik wycieraczek i szybę
    (trzeba by sprawdzić w schematach)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    przeważnie czarna

    występuje jak dopisałem do poprzedniego posta
  • Poziom 32  
    ta wiązka generalnie łamie się przy wejściu w słupek, mniej przy wejściu w klapę
  • Poziom 22  
    Nowe kable położone, ale problem nie znikł niestety, nadal problem nie ustąpił.
    W poszukiwaniu problemu odpinałem po kolei kostki z przewodami idącymi do tyłu, też nic to nie dawało, zacząłem szukać na tak zwanego ruskiego uczonego "Macajewa" Skoro problem występował po włączeniu świateł pozycyjnych na tapetę poszedł włącznik świateł pozycyjnych. Patrząc na kostkę po wyjęciu włącznika.
    Czerwony przewód jest połączony ze stacyjką zacisk 30 - napięcie nie wyłączane z akumulatora. Brązowy jest masą . Zielony jest przewodem połączonym ze skrzynką bezpieczników. Czarno-biały jest to 15 wyprowadzana ze skrzynki. W środku włącznika jest rezystor, u mnie ten rezystor jest nadpalony obecnie jego oporność wynosi 30ohm, Połączenie tego rezystora o ile nic nie pomyliłem jest załączane z przewodu czerwonego przez ten właśnie rezystor do przewodu czarno-białego czyli znowu ta nieszczęsna "15". Czy może mi ktoś podać wartość tego rezystora, bo nie opłacalne dla mnie jest kupowanie następnego włącznika skoro w tym jest uszkodzony rezystor o wartości powiedzmy 10gr. a wartość nowego włącznika u mnie w mieście to koszt 40zł, na szrocie cena nie wiele mniejsza 30zł. Żeby nie trzeba było rozbierać włącznika jest to do zmierzenia bezinwazyjnie. Konektorek który idzie do przewodu Czarno-białego i zaraz nad nim jest taka mała blaszka wtopiona w plastik ten rezystor jest właśnie podłączony w te dwa miejsca.


    Póki co całkowicie wypięty jest ten rezystor i nie ma teraz żarzących się kontrolek. Czekam na ew. pomiar rezystancji. Pozdrawiam.