Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corrado 2.0 8V Nowa sonda lambda?

01 Lut 2011 19:56 2056 11
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem dotyczy Corrado 2.0 8V. Od jakiegoś czasu pojawił się problem spadania z obrotów, delikatne falowanie i na zimnym trzęsie autem (nierówna praca).
    Po wymianie świec, modułu zapłonowego, cewki, sondy lambda (na Bosal'owa) jest duże spalanie i nadal problem przejawia się podobnie jak wcześniej.
    Komin okopcony.. jak nigdy ;/

    Po podpięciu pod VCDSa żadnych powracających błędów z Engine.

    Jedyne co mnie zaniepokoiło to dziwne wskazania napięcia z sondy lambda (nowej oczywiście), mimo ze temperatura pracy właściwa ~90stC wskazania zmieniają się w dużym zakresie na biegu jałowym - od 0,02 do nawet 0,8V.
    Podczas 2000ob/min okolu 0,89V.

    Macie jakiś pomysł?
  • Poziom 17  
    Kolego dobra sonda zawsze oscyluje od 0,2 do 0,8 jak by stała w miejscu znaczy że skopsana, jakie masz oznaczenie silnika?
  • Poziom 10  
    Ale przy wyzszych obrotach nie dobija do 1V niestety. Oznaczenia nie znam.. zapytam..
  • Poziom 17  
    Na wyższych napięcie też ma oscylować od ok 0,2 do ok 0,8 jak stoi blisko 1 to znaczy że ma za bogatą miesznkę, nie pali na któryś cylinder lub wtrysk leje!, uszkodzony tps itp. Oznaczenie silnika jest na naklejce na obudowie rozrządu, na bloku z prawej strony blisko skrzyni, jeżeli jest to silnik 2E to prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz, odłącz wtyczkę od niego i zobacz czy będzie lepiej! Na kompie nie koniecznie musi widzieć błąd przepływomierza, lub wejdź na bloki pomiarowe przepływomierza i zobcz ile metrów pokazuje na wolnych obrotach i na 2000-2500 obrotów
  • Poziom 10  
    Silnik to 2E. Po zmiane czujnika temperatury delikatna poprawa na zimnym motorze. Juz tak nie trzesie. Ale po rozgrzaniu nadal spada z obrotow.
  • Poziom 17  
    To że spada z obrotów, to może być silniczek krokowy, odłącz jeszcze przepływomierz i zobacz czy lepiej, jak przepływka jest z klapą bo nie kojarze, to zdejmij rurę i zobacz czy klapa chodzi!
    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

  • Moderator Samochody
    System jest wrażliwy na tzw. fałszywe powietrze - posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz tzw. portki - podwójny gumowy przewód odmy. Co do spalania, to do sprawdzenia zapłon - KWZ oraz przepływomierz, o czujniku temperatury nie wspomnę. Poszukasz to znajdziesz jaką wartość powinien pokazywać.
    Kolego szumrak - ten silnik nawet nie odpali z odłączony przepływomierzem, tak samo nie ma tam i nigdy nie było czegoś takiego jak silniczek krokowy.
  • Poziom 17  
    Kolego robokop, zwał jak zwał, ludzie którzy nie są w temacie najlepiej rozumieją pojęcie silnik krokowy, jak się napisze: zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego, to zaraz pojawi się pytanie co to jest? Ale najwyraźniej na tym forum powinno się milczeć i nie próbować nikomu pomagać, bo posty albo na śmietniku lądują albo ostrzeżenia bo ktoś nie wiedział że akurat ten silnik przy odpiętej przepływce nie zapali, hymm... dziwne ale toledo zapaliło.
  • Moderator Samochody
    szumrak napisał:
    bo ktoś nie wiedział że akurat ten silnik przy odpiętej przepływce nie zapali, hymm... dziwne ale toledo zapaliło.

    Dzieciom możesz opowiadać takie bajki. 2E za żadne skarby nie zapali z odpiętym przepływomierzem. Digifant dawkuje paliwo stosownie do wychylenia klapy, z uwzględnieniem korekcji lambda i czujnika temperatury. Będzie łapał po kilka taktów z wtryskiwacza rozruchowego, dopóki sterownik będzie dostawał sygnał rozrusznika. Wypadało by się przygotować merytorycznie do dyskusji, bo następny warn się szykuje.
    szumrak napisał:
    Ale najwyraźniej na tym forum powinno się milczeć i nie próbować nikomu pomagać,

    Cóż warta jest Twoja pomoc w tym wątku? Kilka ogólników wyczytanych w innych tematach, bez związku z podnoszoną kwestią.
  • Poziom 10  
    Wężyki posprawdzane, zaplon ok.. nie tykany. Tak jak wspomnialem wczesniej po zmianie czujnika tem. spadlo spalanie i telepanie na zimnym sie skonczylo.
    Zostal problem przy temperaturze pracy ~90stC. Wtedy potrafi zgasnac - nie trzymajac obrotow.
    Wracamy do starej fabrycznej sondy Bosh'a, zobaczymy czy wniesie to cos do sprawy. Pozostaje jeszcze ew. przeplywka. Jak ja madrze zdiagnozowac w digifant'cie?
  • Poziom 10  
    po dodatkowej wymianie czujnika w aparacie (czujnik halla) auto poki co chodzi bez zarzutu.

    Jednak nie do konca.. falowanie na rozgrzamym motorze ciagle doskwiera.. Na biegu jalowym, rzecz jasna.