Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corrado 2.0 8V Nowa sonda lambda?

kamillotop 01 Feb 2011 19:56 2161 11
  • #1
    kamillotop
    Level 11  
    Witam.
    Problem dotyczy Corrado 2.0 8V. Od jakiegoś czasu pojawił się problem spadania z obrotów, delikatne falowanie i na zimnym trzęsie autem (nierówna praca).
    Po wymianie świec, modułu zapłonowego, cewki, sondy lambda (na Bosal'owa) jest duże spalanie i nadal problem przejawia się podobnie jak wcześniej.
    Komin okopcony.. jak nigdy ;/

    Po podpięciu pod VCDSa żadnych powracających błędów z Engine.

    Jedyne co mnie zaniepokoiło to dziwne wskazania napięcia z sondy lambda (nowej oczywiście), mimo ze temperatura pracy właściwa ~90stC wskazania zmieniają się w dużym zakresie na biegu jałowym - od 0,02 do nawet 0,8V.
    Podczas 2000ob/min okolu 0,89V.

    Macie jakiś pomysł?
  • #2
    szumrak
    Level 17  
    Kolego dobra sonda zawsze oscyluje od 0,2 do 0,8 jak by stała w miejscu znaczy że skopsana, jakie masz oznaczenie silnika?
  • #3
    kamillotop
    Level 11  
    Ale przy wyzszych obrotach nie dobija do 1V niestety. Oznaczenia nie znam.. zapytam..
  • #4
    szumrak
    Level 17  
    Na wyższych napięcie też ma oscylować od ok 0,2 do ok 0,8 jak stoi blisko 1 to znaczy że ma za bogatą miesznkę, nie pali na któryś cylinder lub wtrysk leje!, uszkodzony tps itp. Oznaczenie silnika jest na naklejce na obudowie rozrządu, na bloku z prawej strony blisko skrzyni, jeżeli jest to silnik 2E to prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz, odłącz wtyczkę od niego i zobacz czy będzie lepiej! Na kompie nie koniecznie musi widzieć błąd przepływomierza, lub wejdź na bloki pomiarowe przepływomierza i zobcz ile metrów pokazuje na wolnych obrotach i na 2000-2500 obrotów
  • #5
    kamillotop
    Level 11  
    Silnik to 2E. Po zmiane czujnika temperatury delikatna poprawa na zimnym motorze. Juz tak nie trzesie. Ale po rozgrzaniu nadal spada z obrotow.
  • #6
    szumrak
    Level 17  
    To że spada z obrotów, to może być silniczek krokowy, odłącz jeszcze przepływomierz i zobacz czy lepiej, jak przepływka jest z klapą bo nie kojarze, to zdejmij rurę i zobacz czy klapa chodzi!
    Moderated By robokop:

    Ostrzeżenie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    System jest wrażliwy na tzw. fałszywe powietrze - posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz tzw. portki - podwójny gumowy przewód odmy. Co do spalania, to do sprawdzenia zapłon - KWZ oraz przepływomierz, o czujniku temperatury nie wspomnę. Poszukasz to znajdziesz jaką wartość powinien pokazywać.
    Kolego szumrak - ten silnik nawet nie odpali z odłączony przepływomierzem, tak samo nie ma tam i nigdy nie było czegoś takiego jak silniczek krokowy.
  • #8
    szumrak
    Level 17  
    Kolego robokop, zwał jak zwał, ludzie którzy nie są w temacie najlepiej rozumieją pojęcie silnik krokowy, jak się napisze: zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego, to zaraz pojawi się pytanie co to jest? Ale najwyraźniej na tym forum powinno się milczeć i nie próbować nikomu pomagać, bo posty albo na śmietniku lądują albo ostrzeżenia bo ktoś nie wiedział że akurat ten silnik przy odpiętej przepływce nie zapali, hymm... dziwne ale toledo zapaliło.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    szumrak wrote:
    bo ktoś nie wiedział że akurat ten silnik przy odpiętej przepływce nie zapali, hymm... dziwne ale toledo zapaliło.

    Dzieciom możesz opowiadać takie bajki. 2E za żadne skarby nie zapali z odpiętym przepływomierzem. Digifant dawkuje paliwo stosownie do wychylenia klapy, z uwzględnieniem korekcji lambda i czujnika temperatury. Będzie łapał po kilka taktów z wtryskiwacza rozruchowego, dopóki sterownik będzie dostawał sygnał rozrusznika. Wypadało by się przygotować merytorycznie do dyskusji, bo następny warn się szykuje.
    szumrak wrote:
    Ale najwyraźniej na tym forum powinno się milczeć i nie próbować nikomu pomagać,

    Cóż warta jest Twoja pomoc w tym wątku? Kilka ogólników wyczytanych w innych tematach, bez związku z podnoszoną kwestią.
  • #10
    kamillotop
    Level 11  
    Wężyki posprawdzane, zaplon ok.. nie tykany. Tak jak wspomnialem wczesniej po zmianie czujnika tem. spadlo spalanie i telepanie na zimnym sie skonczylo.
    Zostal problem przy temperaturze pracy ~90stC. Wtedy potrafi zgasnac - nie trzymajac obrotow.
    Wracamy do starej fabrycznej sondy Bosh'a, zobaczymy czy wniesie to cos do sprawy. Pozostaje jeszcze ew. przeplywka. Jak ja madrze zdiagnozowac w digifant'cie?
  • #12
    kamillotop
    Level 11  
    po dodatkowej wymianie czujnika w aparacie (czujnik halla) auto poki co chodzi bez zarzutu.

    Jednak nie do konca.. falowanie na rozgrzamym motorze ciagle doskwiera.. Na biegu jalowym, rzecz jasna.