Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słaba kompresja silnika benzynowego (9bar)

01 Lut 2011 20:22 31970 20
  • Poziom 10  
    Witam!
    Mój problem polega na tym, że auto straciło kompletnie moc!
    Sytuacja ma się tak:
    -auto odpala dobrze
    -obroty nie falują
    -czuć delikatne zachwiania silnika, ale nie zauważalne na obrotomierzu (na komputerze ok 50RPM i to też nie zawsze)
    -auto po rozgrzaniu lubi zakopcić na biało, ale tylko po tym jak stoi kilkanaście minut na wolnych obrotach i się da mu mocniej w gaz
    -płynu chłodniczego nie ubywa
    -oleju nie ubywa, nie przybywa
    -masła pod korkiem nie ma
    -kompresja na cylindrach oscyluje w okolicach 9bar!!
    8,8=>10,2=>9,2=>9,8=>9,2 a po ostatnim mierzeniu (2tyg od poprzedniego) drugi cyl wykazał 9,6
    -silnik miał założone nowe pierścienie GOETZE, ok. 30tys km temu
    -po dolaniu oleju do cylindra kompresja znacząco się podnosi
    -olej kiedyś był castrol magnatec 10w40, a teraz lotos 10w40

    I tu moje pytanie, czy pierścienie poszły się "kochać"?
    I czy tylko pierścienie te od kompresji mogły by się zużyć po 30kkm a te od oleju nie?
    Zapieczone pierścienie?
    Przestawiony rozrząd?
    Wypalone zawory?
    UPG?
  • Poziom 26  
    Nie pisze jaki silnik. Czy byly wymieniane tylko pierscienie, bez obrobki tuleji?
  • Poziom 11  
    Witam opcję są dwie:
    - pierścienie (ktoś mógł zamontowac źle), (ewentualnie podróbki ci sprzedali)
    - wypalone zawory w głowicy (częsty problem jak się jeździ na LPG)( dziwne że na wszystkich cylindrach,
    jeżeli ciśnienie przy próbie olejowej wzrasta dość znacznie to przemawia na niekorzyść pierścieni,
    istnieje jeszcze, ale to rzadko się zdaża możliwość taka że rozrząd się przestawił, choć raz miałem taki przypadek w 1,6 silniku opla Vectry.
    podaj więcej informacji to może ktoś podpowie co łatwiej zrobić
    ja proponuję sprawdzić rozrząd, jeżeli to nie to trzeba rwać głowicę
  • Poziom 30  
    Napisz jakie auto z jakim silnikiem zanim cokolwiek wyrwiesz.
    pozdr
  • Poziom 10  
    silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V
    prod 96
    wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp.
    osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe,
    blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka tulei.
    pierścienie zakładane z zasadą 90^
    a czy przy przestawionym rozrządzie to próba olejowa nie powinna nic nie wykazać?? przecież zawory wtedy nie domknięte i ciśnienie idzie w dolot/wydech??
  • Poziom 11  
    tak tu zgoda jeżeli przy wlaniu oleju nie było zmiany to zawieszone zawory, a jak była to wina leży po stronie pierścieni
  • Poziom 10  
    czyli przestawiony rozrząd i wypalone zawory można wykluczyć??
    a co z pierścieniami?? skoro auto nie bierze oleju??
    ale kopci na biało (tylko na ciepłym).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albert23_08_1988 napisał:
    blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka tulei.


    Co to znaczy?

    A szczególnie to co w nawiasie napisałeś.
  • Poziom 10  
    po rozebraniu silnika "obmacaliśmy" cylindry i stwierdziliśmy brak progów, i dlatego poszła decyzja o remoncie silnika.
    blok poszedł do zakładu obróbki na osiowanie. i tam wymierzyli cylindry pod względem ów progów i stwierdzili że się mieści w granicach tolerancji, dlatego nie robili szlifu tulei.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki powód remontu silnika?
  • Poziom 10  
    panewka poszła
    dodam jeszcze, że wymieniony został wał korbowy, 1 korbowód, 1 tłok, kpl panewek, kpl pierścieni, UPG, koło zębate wału, pasek rozrządu itp
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Te ciśnienia które podałeś tyczą się jednego cylindra?

    Edit, dobra już wiem, tam jest 5 cylindrów, dlatego pięć wartości podałeś.
  • Poziom 10  
    1. 8,8
    2. 10,2
    3. 9,2
    4. 9,8
    5. 9,2


    po 2 tyg mierzyłem ponownie 2. 9,6
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na pierścieniach były oznaczenia kierunku montażu/pracy?
  • Poziom 10  
    a tego niestety nie wiem... nie ja je zakładałem, jak przyszedłem to wsuwali ostatni tłok, takim kołnierzem do tego przeznaczonym.
  • Użytkownik obserwowany
    Trzeba było uszorstkować gładź przynajmniej.
    Tak to nie wiadomo jak sie co ułożyło.


    Babka 88 letnia z nastolatkiem rzadko sie dogada.
  • Poziom 10  
    romoo napisał:
    Trzeba było uszorstkować gładź przynajmniej.
    Tak to nie wiadomo jak sie co ułożyło.


    Babka 88 letnia z nastolatkiem rzadko sie dogada.


    można ciut jaśniej?
  • Użytkownik obserwowany
    Ok była mierzona owalizacja?
  • Poziom 10  
    nic nie wiem...
  • Poziom 10  
    witam ponownie.
    temat rozwiązany już jakiś czas temu.
    problem z kompresją rozwiązany. winowajcą było złe ustawienie rozrządu.
    koło zębate wałka wydechowego powinno się poluzować i odpowiednio cofnąć.
    po poprawnym ustawieniu kompresja oscyluje w okolicy 13 barów, z minimalnymi wahnięciami.

    a co do owalizacji. tak była mierzona w zakładzie, który osiował blok razem z wałem korbowym i dorabiał półpierścienie dystansujące. stwierdzono, że wymiar trzyma normę i nic nie honowano.