Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna 2 1.9 dci problem z odpaleniem

bart114 01 Lut 2011 22:18 12605 14
  • #1 01 Lut 2011 22:18
    bart114
    Poziom 9  

    witam wszystkich
    mam problem z swoim autem a mianowicie kiedy sie rozgrzeje i je zgasze mam problem z odpaleniem ale nie zawsze .Podłanczałem clipa żadnych kodów dtc . Lista danych parametry ukł paliwowego prawiddłowe pompa wysokiego ciśnienia szybko buduje wymagane ciśnienie na szynie paliwowej wiec dlatego ukł paliwowy wykluczam. W momencie kiedy auto nie pali w parametrach obr wału są na poziomie 65 obr/min a w rzeczywistości silnik kreci szybko na poziomie 190 obr /min wynika z tego ze problem jest z odczytem obrotów silnika. Dodam ze dwukrotnie podmieniłem czujnik indukcyjny obr wału i czuj halla obr wałka rozrządu i bez efektu . Problem dalej pozostaje czyli żle czyta obroty wału . Jeśli ktoś miał podobny problem to prosze o jakąś pomoc. Dodam że jestem mechanikiem aso GM i służe swoja wiedza z zakresu napraw samochodów marki opel saab i chevrolet

    1 14
  • #2 01 Lut 2011 22:37
    wojtekryba
    Poziom 32  

    bart114 napisał:
    Dodam że jestem mechanikiem aso GM i służe swoja wiedza z zakresu napraw samochodów marki opel saab i chevrolet


    tego wiecej nie pisz bo Cie wywala z roboty


    czym mierzyłeś obroty wału w trakcie rozruchu ?

    0
  • #3 02 Lut 2011 12:16
    bart114
    Poziom 9  

    z pracy mnie napewno nie wywala bo niby za co?
    jeśli chodzi o pomiar obrotów to w momencie kiedy auto pali a zawsze na zimnym to rozrusznik kreci niecałe 200obr/min sprawdzałem to wypinajac regulator ciśnienia na pompie zeby auto nie odpalało i wtedy na liście danych obr silnika były na poziomie 200 jak wyżej pisałem . Problem jest wtedy kiedy auto jest rozgrzane i czasami nie pali wtedy na liście danych obroty są na poziomie 65 obr i tu musze szukać usterki. Napisałem posta bo być może ktoś już to przerababiał i miałbym łatwiej. Jak już pisałem czujniki miałem podstawione wiec w sobote targam wiazke jak nic nie znajde podstawie ECM. Dodam jeszcze ze zajmuje sie samochodami suzuki subaru wiec za pomoc moge sie odwdzieczyc

    0
  • #4 02 Lut 2011 12:20
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na rozgrzanym wcale nie odpala? Czy odpala ale długo kręci?

    0
  • #5 02 Lut 2011 23:10
    bart114
    Poziom 9  

    dzieki za zainteresowanie moim postem. Nie zawsze jest tak ze nie pali kiedy jest ciepły . Jak dla mnie bardzo dziwna usterka nigdy się z czyms takim nie spotkałem w General Motors czyli oplu saabie i chevrolecie jak i w ssm w subaru i sdt w suzuki . Takie marki robie na codzień . Wiem ze musze iść w kierunku złego odczytu obr wału i wiem ze mam 2 opcje wiazka lub ecm . W SOBOTE wyjaśnie sobie przyczyne.Jak sie to mówi szewc bez bótów chodzi i jestem tego dobrym przykładem że nie ma człowiek czasu na swoje auto .

    0
  • #6 02 Lut 2011 23:18
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja proponuję wtryskiwacze sprawdzić, a dokładnie test przelewowy.

    0
  • #7 02 Lut 2011 23:47
    bart114
    Poziom 9  

    kolego przemo......
    korekty jak i przelewy to było pierwszą rzeczą jaka zrobiłem
    miałem na 2 cyl korekte dużo na plusie wiec wtrysk wymieniłem bo mam komplet wtrysków z aso ale usterka nie ustąpiła!!! czyli wymieniłem wtrysk który za dużo lał Myśle że do soboty ogarne temat

    Dodano po 9 [minuty]:

    ale prosze o każdą pomoc

    0
  • #9 03 Lut 2011 23:37
    bart114
    Poziom 9  

    dziekuje za podpowiedz bo sam też nie wykluczałem , że winowajcą może być rozrusznik. Ostatnio robiłem saaba 95 silnik Z19dth i spalone uzwojenia wirnika powodowały podobną usterke z tym że zawsze. Też był problem z odczytem prawidłowych obrotów.Zrobiliśmy rozrusznik i jak reką odjoł.Raz jeszcze dziekuje za podpowiedz.

    0
  • #10 03 Lut 2011 23:38
    tomasj41
    Poziom 14  

    i jak człowieku GM dałeś rade z tą lalką II
    coś tam załapałeś z pomiarów sęsownego

    0
  • #11 04 Lut 2011 00:05
    panam
    Poziom 29  

    batr114 obroty silnika powinieneś słyszeć czy są ok czy nie. 65 obr na minutę to jest ja byś silnik kręcił korbą albo kluczem po wymianie rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno wychodzić ok 350 a nie 200. Jak silnik by kręcił tak wolno to ciśnienie paliwa by nie wzrosło. Tak więc zmierzam do tego ,że może być problem z czytaniem impulsu z wału, czujnik zmieniłeś, tak więc może koło zamachowe albo, raz miałem problem z panewką na wale korbowym , koło dostawało wibracji i takie tam

    0
  • #12 04 Lut 2011 08:37
    bart114
    Poziom 9  

    obroty są prawidłowe słychać że szybko kreci nie doszukiwałbym usterki mechanicznej bo to jest czasami jak jest zagrzany i nie zapali a za minute zaczyna znów palić panewke wykluczam bo silnik pracuje wzorowo a pozatym jakby panewka poszła to w tych silnikach odrazu sie gubi ciśnienie oleju znam ten problem z opla vivaro z tym samym motorem F9Q Odrazu wtedy wali w motorze i ciśnienie oleju spada i zaświeca kontrolke Jutro przejrze wiazke i wyciagam rozrusznik jak mi kolega wcześniej pisał

    1
  • #13 07 Lut 2011 21:14
    671797
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 28 Mar 2011 23:31
    autobakrawa
    Poziom 11  

    witam. mam podobny problem. jak sie uporałes z tym przypadkiem

    0
  • #15 31 Sie 2011 13:11
    kuntakinte
    Poziom 9  

    Witam szanowne grono.
    Czy poradziłeś sobie z tym odpalaniem? Mam ten sam problem tylko z 1,5dci zimny pali do strzału a ciepły czasami pali czasami dopiero za drugim trzecim razem. Byłem na kompie dwa razy wymieniłem świeczki bo wszystkie 4 były spalone. Będę robić dziś przelew i zamówiłem czujnik obr wału. Mój czujnik wyczyściłem z opiłków i przylutowałem kabelki (tak poradził mi elektromechanik). Auto dalej ma problemy zaznaczam czasami więc nie mam już pojęcia co robić i czego się czepić. Jeśli ktoś się spotkał z podobnym tematem i go rozwiązał to proszę o poradę.

    1