Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz - który wybrać - 4 propozycje

Alysja 02 Lut 2011 16:50 2589 27
  • #1 02 Lut 2011 16:50
    Alysja
    Poziom 10  

    Witajcie,
    Prosze o ustawienie w "kolejności" od najlepszego Waszym zdaniem do najgorszego :) Bo nie wiem na który najlepiej sie zdecydować. Zapewne rozbiezność cenowa jest spora i za te same pieniądze będzie dużo innych propozycji, ale prosze o ocene tylko tych co podaję niżej :) :

    1. DENON DRA - 735R

    2. YAMAHA AX - 592

    3. YAMAHA RX - 797

    4. ONKYO 8870

    0 27
  • #2 02 Lut 2011 19:05
    globus1987
    Poziom 29  

    Jedne to amplutunery średniej klasy drugie to wzmacniacze.
    Najlepszy z wymienionych jest bez zastanowień Onkyo a-8870.
    Duża moc i jest w stanie napędzić większość kolumn.
    Brzmienie przyjemne z bardzo dobra dynamiką sceną oraz szczegółowością.
    A do jakich kolumn ma być ten wzmacniacz?.

    0
  • #3 02 Lut 2011 21:12
    Alysja
    Poziom 10  

    Wiem że są to urządzenia różnej klasy i stylu, chodzi mi o jakość dźwieku oraz o oddanie mocy na kanał co jest tutaj priorytetem dla mnie :) Kolumny myśle nie są istotne w tym pytaniu :)

    Interesowała by mnie również własnie "realna" moc jaką każdy wzmacniacz jest w stanie oddać na kanał :) bo szukam mocnego wzmacniacza, a najchętniej amplitunera ! :) I To są moje 4 typy, pozostaje mi jedynie podjąć decyzję, a do tego potrzebuję Waszej opini :) Bo ja nie posiadam takiej wiedzy żeby dokonać optymalnego wyboru :) Dlatego prosze o ustawianie w kolejności od najlepszego + jakieś opinie, bądź uwagi do każdego urządzenia :) :) :)

    0
  • #4 03 Lut 2011 11:33
    globus1987
    Poziom 29  

    Po raz kolejny powtarzam, że moc oddawana na kanał to raczej nie tak ważny aspekt jak ci się wydaje. Poczytaj o pojęciu mocy znamionowej jak jest określana a zrozumiesz o czym mówię. Zresztą nie chce tego powtarzać bo już jedna osoba też to tłumaczyła ostatnio. Kolumny są bardzo istotne ale jeśli wiesz lepiej to podejmij decyzje sama. Zabierasz się za temat nie o tej strony co trzeba. Dodam , że jeśli uważasz iż mocniejszy wzmacniacz zagra głośniej i wysteruje lepiej twoje kolumny to znacząco się mylisz. Na to się składa jeszcze wiele czynników.

    0
  • #5 03 Lut 2011 12:03
    Alysja
    Poziom 10  

    Tak wiem, że moc / a jakość / a kolumny to całkiem co innego a moc mocą itd. Tzn nie wiem, bo nie znam sie, ale wiem ze jest to ważne aby dobrać odpowiedni wzmacniacz. Jednak nie możecie napisać poprostu, który z nich jest najmocniejszy ? Albo poprostu najlepszy i ułożyć to w jakiejś kolejności dodając jakiś krótki powod dlaczego ten :) ? Nie chce podawać do jakich kolumn, bo zapewne posypią sie inne propozycje, a ja bym chciała wybrać któryś z pośród tych 4... Bo w inny sposób moge nigdy sie nie zdecydować na żaden, bo będzie dużo innych propozycji, od każdej osoby innych.
    Potrzebuje opini kilku osob na temat tych własnie 4 wzmacniaczy/amplitunerów, żeby ocenili je według swojej wiedzy i ustawili w kolejnośći. Dzieki temu kilka osob sie wypowie na ich temat i będzie można wyciągnąć jakąś średnią ocen dla każdego urzadzenia, co w bardzo znaczący sposób ułatwi mi wybór. Prosze Was bardzo, oceńcie te 4 wzmacniacze/amplitunery :) i tylko tyle :)

    0
  • #6 03 Lut 2011 14:26
    wariato
    Poziom 43  

    Nie można ułożyć od najlepszego czy też podać konkretny model pod względem mocowym i jakościowym jednocześnie. Najmocniejszy jest jak się nie mylę Onkyo
    Moje zdanie jest takie: Yamahę AX 592 i Onkyo 8870 postawiłbym eksekwo. Z pośród tej czwórki tylko je wziółbym pod uwagę.
    Co do amplitunerów to się nie wypowiem, bo nie interesuję się ampli. Ale zamiast tego Denona DRA 735 postawiłbym PMA 860 - chyba że szukasz tylko i wyłącznie z pilotem to zainteresuj się Denonem PMA-1080R.

    0
  • #7 03 Lut 2011 14:49
    Alysja
    Poziom 10  

    Rozumiem, dzieki za info.
    W sprawie Yamahy RX-797 mam okazje kupić za porównywalną kwote jak onkyo, a jest amplitunerem co ma spory + no i nie wiem czy taka opinia jest warta uwagi:
    http://audio.com.pl/pdf/testy/amplitunery_stereo/yamahax-797.pdf
    Wydaje mi sie ze brzmi sensownie. Wiem ze sugerowanie sie "poborem mocy" z sieci nie jest do konca sensowne, ale nie powinna być ona mniej wydajna ( słabsza ? ) od Yamah AX - 592 ?

    0
  • #8 03 Lut 2011 14:54
    globus1987
    Poziom 29  

    Jeżeli mam je ustawić w kolejności od najlepszego do najgorszego postaram się ale nie będzie to łatwe nie wiedząc jakie masz kolumny. Więc ustawie je ogólnie za ich brzmienie , wykonanie itd. Nie biorąc pod uwagę tego jak się zgrają ze sprzętem.

    1 .Onkyo a-8870 moc 105w na kanał tak podaje producent.
    Bardzo dobre brzmienie oraz dynamika i solidne podzespoły w środku.

    2. Yamaha Ax-592 która jest konstrukcją ewidentnie gorszą i na pewno nie gra tak naturalnie.
    Jest ona bardziej jasna w brzmieniu i raczej efekciarska.

    Na temat ampli się nie wypowiem bo nie ma sensu brać ich pod uwagę.

    0
  • #9 03 Lut 2011 17:12
    Alysja
    Poziom 10  

    Czy Amplitunery aż tak odbiegają od standardów i jakośći względem wzmacniaczy, czy chodzi tutaj poprostu o brak zainteresowania w tej kategori urządzeń w związku z tym małej ilości informacji w zakresie amplitunerów ? Szczeże mówiąc bardzo by mi zależało na amplitunerze, bo jest wygodny dla mnie ( dużo radia słucham ) oraz automatycznie ma możliwość obsługi z pilota.

    Generalnie, mimo wszystko powoli skłaniam sie ku Yamaha RX 797 bo w tym artykule który zamieściłam wczesniej piszą całkiem pozytywnie o tym urzadzeniu oraz wskazuje na to że jest to dośc "mocny" sprzet jak na wzmacniacz stereo w tej cenie. Jednak probelm jest taki, że nie ma do niego pilota. Myślicie ze jest szansa dopasować jakis zamiennik, bądź pilot uniwersalny co obsłuży głosniej/ciszej, włącz/wyłacz, oraz zmiane stacji radiowych, nawet bez zmiany źródła ? Bo oryginalny kosztyje ponad 200 zł.. a taka kwota jest bez sensu w porownaniu do ceny samego urządzenia

    0
  • #10 03 Lut 2011 17:19
    globus1987
    Poziom 29  

    A ja zapytam po raz kolejny o to na forum, po co zakładasz taki wątek jak i tak sama lepiej wiesz co będzie lepsze
    W żaden sposób nie bierzesz nasze opinie pod uwagę.
    Więc po co ci one! .

    0
  • #11 03 Lut 2011 17:26
    Alysja
    Poziom 10  

    Biore pod uwage, tylko np nie wypowiadacie sie w temacie amplitunerów, nie podając przyczyny. W tym momencie wiem juz ze lepszym wyborem z pośród wzmacniaczy był by Onkyo 8870 niż ta Yamaha, wiec wybor był by prosty. Jednak w kwesti amplitunerów nie uzyskałam odpowiedzi, nikt mi nie powiedzial ze Onkyo gra mocniej lepiej bo ten ampli jest słaby kiepski itd. Nie powiem, skłaniam sie bardziej w strone amplitunerów, ale podałam również wzmacniacze w nadzieji ze ktoś mi poda zestawienie ich z wzmacniaczami jak chodzi o moc i jakość dźwięku - ale tego nie uzyskałam. Dlatego nadal nie wiem co wybrać.

    Jeżeli jest w stanie ktoś mi mniej wiecej porównać Onkyo 8870 z Yamaha RX 797 jedynie pod względem jakości i mocy, to bardzo prosze o pomoc. Dlaczego takie porównanie mnie interesuje ? Bo ze wzmacniaczy wybraliście stanowczo Onkyo a z amplitunerów nic bo jak moge zrozumieć "nie są nic warte bo to amplitunery" ?

    0
  • #12 03 Lut 2011 18:29
    globus1987
    Poziom 29  

    Jeśli napisałem , ze nie warto brać ich pod uwagę to znaczy, że miałem jakiś cel żeby to pisać. I odwieść cię od ich wyboru.
    Tak znacznie odstają może ta Yamaha ma jakąś tam cudowną moc deklarowana tylko przy odsłuchach tego nie słychać i sama jej konstrukcja każe mi uznać iż jest to tylko na papierze nic wiecej. Ogólnie to klasa niżej starczy info?.

    0
  • #13 03 Lut 2011 19:37
    Alysja
    Poziom 10  

    Lepiej usłyszeć własnie taki komentarz, niż " na temat amplitunerów sie nie wypowiadam bo nie ma sensu brac ich pod uwage " co można rozumieć na wiele sposobów zaczynając od tego że nie orientujesz sie w tych urządzeniach i nie wypowiesz sie, albo poprostu są kiepskie. Coprawda nie wiem czemu amplitunery są tak popularne a zarazem tak kiepskie że nie warto o nich mowić, to napewno w jakiś sposób zmienia to postać rzeczy. A czy w takim razie jest jakis sensowny amplituner który może pochwalić sie dobrą jakością wykonania, porównywalną do takiego urzadzenia jak Onkyo 8870 czy jest to nie możliwe bo amplitunery to najwieksze zło sprzętu audio ? :)

    0
  • #14 03 Lut 2011 19:55
    globus1987
    Poziom 29  

    Oczywiście są bardzo dobre amplitunery stereo ale zazwyczaj już nie w takich pieniądzach. Możliwe , że przy twoich wymaganiach Yamaha sprawdzi się. Zależy jak kto osłuchany jest. Ale na pewno do tego onkyo jej daleko i tego możesz być pewna kochana :) .

    0
  • #15 03 Lut 2011 20:02
    Alysja
    Poziom 10  

    No i zaczynamy sie w koncu dogadywać ! Czyli Onkyo 8870 tutaj wygrywa spór, o Denonie nic nikt nie pisze wiec zapewne nie jest lepszy od Yamahy. Ale skoro mowa o finansach, to... nie ma nic na rynku wtórnym z pośród amplitunerów które będą odznaczały sie ponad przeciętną mocą i będą w zasięgu onkyo 8870 w podobnej kwocie ? bądź ewentualnie amplituner najlepszy z mozliwych ( najmocniejszy ) w podobnych kwotach ? :) Prosiła bym o jakies podpowiedzi konkretnych modeli :)

    0
  • #16 03 Lut 2011 22:28
    globus1987
    Poziom 29  

    W tej cenie z amplitunerow nie znajdziesz nic lepszego od yamahy rx-797.
    Za to ze wzmacniaczy znajdzie się dużo takich które za pewne graniem przypadły by ci do gustu. Na prawdę bardzo będzie pomocne jakie masz kolumny i jaki miałaś poprzedni wzmacniacz/ampli.
    I nikt ci nie chce pisać , złe kolumny czy coś . Po prostu dobrze wiedzieć z czym to ma grać. Bo może okazać się , ze Yamaha będzie wystarczająca.

    0
  • #17 03 Lut 2011 23:29
    Alysja
    Poziom 10  

    No wiec, prosta sprawa czemu nie chce mowić co mam. Bo juz temat z tym co mam i jaki sprzęt do tego dobrać jest - tyle ze nic z niego nie wynikło. Padło wiele propozycji, każdy dał coś od siebie, sprzętu bardzo rozbierznego - co nie prowadzi do jakiego kolwiek ustalenia co może byc dobre a co nie. Ciezko wybierać spośród 20 urządzen. Pozatym wiekszość z nich jak na moje przeczucie była za słaba bądź nie posiadała pilota a co najgorsze nie były to amplitunery tylko propozycje samych wzmacniaczy. Mimo nastepnych pytań ( zadanych przez coprawda innego urzytkownika ) temat umarł. Wiec stwierdziłam ze zbiore info z tego tematu i wybiore 4 propozycje i poprosze Was o ocene aby wybrać ten jeden, dzieki czemu omine problem miliona propozycji.

    Ale skoro juz tyle sie dowiedziałam w tym temacie, to pisze co mam: JAMO S 718 :) I Teraz skoro jesteśmy na bierząco i temat nie umarł... puki co. To ta Yamaha RX 797 wystarczy do efektownego napędzenia tych kolumn ? A Dźwięk nie bedzie odchodził od przeciętnej ? Cieżko mi mowić o "wymaganiach" słuchowych bo nie mam porównania zadnego, a jak wiadomo chce sie mieć jak najlepsze - ale nie da sie mieć najlepszego mając ograniczone fundusze oraz pewne preferencje takie jak chęć korzystania z amplitunera.
    Wiec wyciągając ostateczny wniosek żeby nie przedłużać : Czy Yamaha RX - 797 jest wystarczająco mocnym, oraz wmiare dobrym pod względem jakości dźwieku urzadzeniem do głośnego i efektownego zasilenia kolumn Jamo S-718 a zwykły zjadacz chleba poczuje ze ten zestaw gra wyjątkowo ładnie i będzie sie cieszył z muzyki ? Czy nie jest to wogole sensowne i lepiej zacząc wszytsko od 0 albo pozbyc sie kolumn i kupić słuchawki... :)

    0
  • #18 04 Lut 2011 00:19
    exik
    Poziom 25  

    Alysja napisał:

    Wiec wyciągając ostateczny wniosek żeby nie przedłużać : Czy Yamaha RX - 797 jest wystarczająco mocnym, oraz wmiare dobrym pod względem jakości dźwieku urzadzeniem do głośnego i efektownego zasilenia kolumn Jamo S-718 a zwykły zjadacz chleba poczuje ze ten zestaw gra wyjątkowo ładnie i będzie sie cieszył z muzyki ? Czy nie jest to wogole sensowne i lepiej zacząc wszytsko od 0 albo pozbyc sie kolumn i kupić słuchawki... :)



    Otóż to. Biorąc pod uwagę, że Twoje Jamo to efektywny zestaw (czyt. głośny)
    Już niewielka liczba watów wystarczy abyś stwierdziła - dość.
    A jeszcze tak by rozwiać twe wątpliwości - nawet jakbyś zastosowała wzmacniacz 150-200W to w tak zwanej "głośności" różnicy nie odczułabyś praktycznie w ogóle. A jeżeli już, to na prawdę minimalną.
    A dzieje się tak dlatego, że dopiero dwukrotny wzrost mocy powoduje (z fizycznego punktu widzenia) podwojenie głośności czyli +3dB. W praktyce jednak wygląda to inaczej ponieważ ludzkie ucho nie jest organem doskonałym, tak więc aby rzeczywiście odnotowało dwukrotny wzrost głośności, potrzeba + 7-10dB (czyli ok 5-8 razy więcej mocy!!) A takich amplitunerów to nawet chyba nie produkują. A jeśli już, to kosztują tyle co dobre auto ;)
    Więc jeśli Yamaha ma 2x100W a tyle ma, a Tobie poziom natężenia dźwięku przy tej mocy by nie odpowiadał, to aby zwiększyć go chociaż dwukrotnie(odczuwalnie) potrzebowałabyś o wiele wiele więcej mocy.
    Bierz Yamaszkę bo ktoś inny sprzątnie Ci sprzed nosa ;)
    Pozdrawiam

    0
  • #19 04 Lut 2011 11:43
    globus1987
    Poziom 29  

    Dokładnie jest tak jak napisał Exik.

    Ja wybrał bym Onkyo bo to dobry sprzęt i już nie chodzi o moc tylko o brzmienie.
    Te Jamo nie są kolumnami wysokich lotów ale jeśli tak jak piszesz nie jesteś za bardzo osłuchana to ten efekciarski dźwięk Yamahy może ci przypaść do gustu. Niestety muszę cie zmartwić , moc tych Yamah która jest na papierze jest wyssana z palca i sporo zawyżona wiele osób mogło się o tym przekonać nie którzy nawet robili pomiary miernikiem True Rms no i wychodziło szydło z worka :) .
    Ale myślę, że i tak dla ciebie będzie to dobry wybór i jeśli potrzebujesz ampli to nic lepszego nie znajdziesz więc tylko brać :) .

    0
  • #20 04 Lut 2011 13:09
    Alysja
    Poziom 10  

    globus1987 napisał:
    Dokładnie jest tak jak napisał Exik.

    Ale myślę, że i tak dla ciebie będzie to dobry wybór i jeśli potrzebujesz ampli to nic lepszego nie znajdziesz więc tylko brać :) .


    Exik napisał:

    Bierz Yamaszkę bo ktoś inny sprzątnie Ci sprzed nosa Wink


    No i własnie tego mi trzeba było !!! :) :) KUPIONE :P Dzieki za pomoc ;)
    Nie wiem czy ktoś bede pozniej zainteresowany tym tematem ale jak przybędzie do mnie sprzęt to moge opisać wrażenia z odsłuchu.[/quote]

    0
  • #22 04 Lut 2011 13:53
    globus1987
    Poziom 29  

    Widzisz sam jak znacząco potrafi spadać moc przy różnicy wysterowanego jednego oraz dwóch kanałów. Zresztą pomiary nie są za wiarygodne bo były robione przy sygnale testowym 1khz. Więc przy pomiarze w częstotliwości od 20hz-20khz moc znowu znacząco by spadła. To jest nic innego jak nabijanie ludzi w butelkę. No i współczynnik tłumienia na tym poziomie wiesz co zapowiada. A ten artykuł wygląda bardziej na reklamę niż prawdziwe przedstawienie możliwości zalet i wad sprzętu.
    Mam na prawdę porządne testy z gazet takich jak Radioelektronik i wygląda to trochę inaczej :) .

    0
  • #23 05 Lut 2011 02:34
    Alysja
    Poziom 10  

    A masz konkretnie o tej Yamaszce jakies info ? :) Podaj plz w linku z ciekawości poczytam co to za sprzet kupiony został.

    0
  • #24 06 Lut 2011 16:30
    Alysja
    Poziom 10  

    Pytanie techniczne - jak puszczam muzyka z komputera jak mam ustawiać głośność ? Chodzi mi o to czy mam miec na komputerze VOLUME 100% i WAVE 100% ? Czy mniejsze wartości ? Oraz do którego "źródła" w ampli najlepiej wpiąć komputer ? moze byc pod CD ?

    0
  • #25 06 Lut 2011 17:50
    exik
    Poziom 25  

    Tak, te dwie wartości mogą być na 100%, sygnał z komputera jest na tyle słaby że ustawiając na 100% nie powinien być przesterowany, dla bezpieczeństwa ustaw volume na 95%.
    Najlepiej używać CD oraz AUX

    0
  • #26 07 Lut 2011 12:29
    Alysja
    Poziom 10  

    Ok, Dzieki za info :)
    A jaki był by objaw gdyby sygnał był za mocny ?
    Bo kiedyś przy takim ustawieniu na 100% poprzedni wzmacniacz przy głośnym graniu sie poprostu wyłączył i od tamtej pory sygnał jest zmniejszony, ale w porownaniu np do odsłuchu radia, przy tym samym wzmocnieniu muzyka z komputera gra o wiele ciszej.

    0
  • #27 07 Lut 2011 17:19
    exik
    Poziom 25  

    Jak sygnał byłby za mocny (przesterowany) to słyszałabyś to w głośnikach zniekształcony dźwięk.
    Sygnał z tunera jest mocniejszy niż z komputera, owszem, ale nei jest przesterowany ;)

    0
  • #28 08 Lut 2011 10:46
    Peters4
    Poziom 8  

    Pozwolę sobie wyrazić swoją opinię. Parę miesięcy temu kupowałem zestaw do grania. Odsłuchałem wszystkie elementy, które wymieniłaś. I zdecydowałem się na Yamahę RX-797. Kierowałem się zarówno mocą jak i jakością - czystością brzmienia. Wiedząc, że i tak najważniejszą częścią zestawu będą kolumny kupiłem angielskie Monitor Audio BX6. Całość gra doskonale! Pomieszczenie - 18 m2 w pokoju w bloku. Słucham muzyki bardzo różnej : od Diany Krall i Norah Jones poprzez Claptona, Creed, The Cult aż po Paradise Lost i Judas Priest. Pełne brzmienie, bardzo wyraźny dźwięk i bas wchodzący tam gdzie trzeba. Jeżeli jesteś na etapie rozważań, to pamiętaj, że najbardziej istotnym elementem zestawu grającego ZAWSZE są kolumny ! Zdecydowanie lepiej zejść z ceny wzmacniacza/ampli a dołożyć do kolumn !
    Ukłony
    Romek

    0