Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kto wie co to za czujnik???? GLOF 3 1.9D

02 Lut 2011 17:54 4612 18
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    jeżeli dobrze to widzę
    to jest to główny zaworek paliwa-elektrozawór sterowany 12V,jeżli masz zwalony to nie zapalisz,podaj mu napięcie w stosunku do masy powinien cyknąć i otworzyć dopływ paliwa
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Mi to wygląda na jakąś modyfikację ... Poza tym to na 99% nie pompa z 1.9D bo tam nie było żadnej elektryki poza elektrozaworem. Podobna z foto jest w TD, tyle, że ta Twoja nie ma "góry" TD (LDA).
  • Poziom 16  
    może czujnik temperatury paliwa wypływającego z pompy paliwa?
  • Warunkowo odblokowany
    mi też ta pompa nie wygląda na oryginalna od golfa diesla,,ani D ani TD
  • Poziom 9  
    Zdjecie nie jest robione przezemnie ale wyglad pompy i opis jaki byl zamioszczony wczesniej do tego zdjecia zgadzal sie z modelem jaki nalezy do mnie a mianowicie golf 3 1.9D bez turbiny. przy tym czujniku widac ze cos jak by bylo doczepione od gory jak by jakas wtyczka natomiast u mnie tego nie ma ale miejsce zamontowania jest identyczne. Po wykreceniu tego czujnika wewnatrz pompy znajduje sie taka jak by plastikowa tulejka a sam czujnik czy moze zawor (nie wiem jak to nazwac) ma na srodku taki palec ale on wydaje mi sie byc schowany. Podlaczalem go pod napiecie bezposrednio z akumulatora i nic a na stykach poloczen zauwazylem iskrzenie ale bardzo slabe tkie ledwo ledwo:| moj problem z pompa wyglada tak ze przy minusowych temperaturach cofa sie paliwo przy czym zapowietrza sie pompa. Byc moze ten wlasnie zaworek jest odpowiedzialny za takie zapowietrzanie. Jesli ktos ma inne pomysly i rady to z gory dziekuje. Pozdrawiam:D
  • Poziom 16  
    a czy mógłbys dać zdjęcia tego czujnika lub może jakies numery, symbole a co do cofania to załóż zaworek na wąż zasilający pompe i bedziesz miał problem z głowy
  • Poziom 9  
    Postaram sie jeszcze dzisiaj zrobic to zdjecie i odczytac ten nr bo pamietam ze jakis tam byl

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zaworek tez zalozylem ale chyba juz nie wytrzymal bo jak zaciagam plucami paliwo oczywiscie z wezyka za pompa tego od powrotu to czuje jak to paliwo wraca sie tak ze musze mocna zaciagac zeby doszlo to paliwo do pompy a wtedy juz moge wszystko poskladac po czym pare razy obroce rozrusznikiem i juz pali....
  • Poziom 16  
    kolego polonez15 a co w tym miejscu miałby odcinać taki zawór?
  • Poziom 33  
    ja w tym miejscu w 1Y mam śrubę od dawki paliwa...
  • Poziom 39  
    Regulacja dawki jest niżej.
  • Poziom 31  
    Na zimnym silniku zwiększa ciśnienie wewnętrzne pompy, a ty samym przyśpiesza kąt wtrysku.
  • Poziom 23  
    Panowie ,jest to pompa z elektronicznym sterowaniem a czujnik nr 2 to czujnik temperatury paliwa.Sterownik siedzi nad bezpiecznikami i ma numer 166{taki podwójny}.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    jarsaw napisał:
    Panowie ,jest to pompa z elektronicznym sterowaniem a czujnik nr 2 to czujnik temperatury paliwa.Sterownik siedzi nad bezpiecznikami i ma numer 166{taki podwójny}.


    Witam
    Sterownik 166 idzie w TD
    W zwykłym diesel-u siedzi sterownik o oznaczeniu 144
    Pzdr
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    jarsaw napisał:
    Panowie ,jest to pompa z elektronicznym sterowaniem a czujnik nr 2 to czujnik temperatury paliwa.Sterownik siedzi nad bezpiecznikami i ma numer 166{taki podwójny}.

    Panowie nie twórzcie legend:D
    Element 2 jest taki sam jak element 1 na zdjęciu.
    Jest to woskowy siłownik termiczny. Po podaniu napięcia wychodzi z niego bolec.
    Jeszcze raz powtórzę: Na zimnym silniku zwiększa ciśnienie wewnętrzne pompy, a tym samym przyśpiesza kąt wtrysku.
  • Poziom 14  
    witam - podepne się do tematu

    Czy pęknięcie plastykowej obudowy tego czujnika powoduje jego wadliwe działanie ?

    Jaki przekaźnik nim steruje (bo na mierniku nie mam napięcia też )?
  • Poziom 12  
    Mam podobny problem jak kolega badgerman otóż brak napięcia na elemencie nr 2. Objaw jest taki ze jest problem z rozruchem, gdy podłączę na chwile to niego prąd to bez problemu odpala.
    Jeszcze chce rozwiać wątpliwości za co jest odpowiedzialny ten zawór. Element nr 2 to zawór recyrkulacji spalin natomiast nr 1 to zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika czyli tzw. urządzenie rozruchowe w starszych wersjach było montowane i sterowane manualnie przy pomocy linki. Za ten zawór jest odpowiedzialny moduł elektroniczny sterowania świec żarowych w silniku AAY sprawdź jeszcze bezpiecznik 15. Ewentualne sprawdzić czy działa zawór to proponuje wykręcić go i podłączyć pod napięcie, powinien się nagrzać i zacznie się wysuwać taki bolec. Czy ktoś wie co steruje tym zaworem w silniku 1.9d 1Y?