Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1.4 16v kombi dziwnie chodzi kierownica

03 Lut 2011 07:41 6646 21
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich na forum. Mam dziwną przypadłość w moim opelku tylko nie wiem jak ją dokładnie opisać ale spróbuje . Chodzi o to że kierownica nie bardzo odbija na zakrętach , zauważyłem również że w czasie jazdy nie wyśrodkuje się (chodzi o to że np dam leciutko w prawo to auto jedzie w prawo , dam lekko w lewo jedzie w lewo) w moim drugim aucie nissanie wszystko wraca do środka a tutaj jakby nie było delikatnego luzu . Denerwuje mnie to bo non stop w czasie jazdy muszę korygować kierownicę . Proszę o jakiekolwiek wskazówki . Dodam jeszcze że auto posiada wspomaganie kierownicy.
  • Poziom 17  
    Zbierzność do ustawienia.
  • Poziom 19  
    zbieżność była ustawiona ale na przeglądzie wyszło -2 i kazali ustawić jeszcze raz teraz po drugim ustawieniu jest 1.5 choć nie wiem co to oznacza
  • Moderator na urlopie...
    Podnieś przód samochodu aby koła były w powietrzu. Następnie złap za koło i kręć prawo/lewo. Nie musisz uruchamiać silnika. Jeśli wszystko lekko pracuje, to pozostają łożyska na amortyzatorach do wymiany, jeśli nie, to odręcasz końcówki drążków i znowu ta sama próba. Jeśli same koła bez przekładni skręcają się lużno i przekładnia też to pozostają tylko łożyska w górnym mocowaniu amortyzatora. Pozdrawiam i czekam na odpowiedż.
  • Poziom 19  
    Przy pierwszej wolnej chwili zobaczę , dodam że amortyzatory i przód był robiony jakieś dwa miesiące temu i łożyska w amorach kręciły się lekko a mimo to cały czas ten problem był.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Zauważyłem dwie rzeczy 1- nie zdziera opon 2- lekko uszkodzona guma na łożysku amora(z jednej strony pęknięta i wypchana do góry)
  • Moderator na urlopie...
    andrzejelektryk napisał:
    Zauważyłem dwie rzeczy 1- nie zdziera opon 2- lekko uszkodzona guma na łożysku amora(z jednej strony pęknięta i wypchana do góry)


    To akurat nie jest przyczyną. Posprawdzaj ja wyżej opisaliśmy i napewno będzie ok.
  • Poziom 9  
    kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!!
    należy podczas postoju poprosić jedna osobe o pomoc zeby kreciła w prawo i lewo do konća a ty w tym momencie chwytasz za spreżyne. jesli czujesz na spreżynie jak przeskakuje z takim odbiciem i słychać w kabinie stuki to łożyska są przytarte. Jeśli sprężyn obraca sie płynnie łożyska sa dobre. Z mojego doświadczenia w aso GM przyczyny należy szukac w-
    Przekładnia kierownicza jeśli ktoś ją naprawiał i za bardzo skasował luz miedzy wałkiem atakujacum a listwa wtedy listwa cieżko się przesuwa w korpusie
    Drugim elementem blokujacym swobodny powrót kół do jazdy na wprost mogą być zatarte krzyżaki łąacznika kolumny kierowniczej
  • Admin grupy Samochody
    A co z ciśnieniem powietrza w kołach?
  • Moderator na urlopie...
    bart114 napisał:
    kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!!


    I właśnie mi o to chodziło! Wtedy sprawdził sobie np.sworznie wahaczy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bart114 napisał:

    Drugim elementem blokujacym swobodny powrót kół do jazdy na wprost mogą być zatarte krzyżaki łąacznika kolumny kierowniczej


    Co do krzyżaków o których piszesz, to one (jeśli są popsute) "przeskakują" (stawiają opór) co 90* lub 180* a nie "hamują" i powodują ciężką, ale płynną pracę koła kierowniczego.
  • Poziom 2  
    Ja bym stawiał na pompę wspomagania lub na przekładnie kierowniczą

    Dodano po 2 [minuty]:

    przepuszczają sekcje uszczelniające w przekładni i dlatego tak się dzieje
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich . W sobotę podniosłem autko do góry i oto wnioski
    1. kołami idzie w marę możliwości kręcić choć z wyczuwalnym oporem
    2. po wibiciu drążków koło obraca się w miarę swobodnie
    3. w czasie obracania słychać trzeszczenie w gumach amortyzatorów

    Dzisiaj sprawdzę sposób bart114 tylko nie bardzo wiem jak sprawdzić te krzyżaki nic nie rozbierając.
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich po dłuższej przerwie.Udało mi się w końcu sprawdzić zbieżność na stacji diagnostycznej i wychodzi na to że jest skopana bo tym razem wychodzi -9 więc wychodzi na to że mój mechanik nie umie ustawiać albo mają maszynę popsutą albo jeszcze coś w tym aucie nie tak.
  • Poziom 13  
    Nie chce mi się wierzyć, żeby gościu Ci tak skopał ustawienie zbieżności. Nie wiem jak dużo jeździsz, ale opony to będziesz miał do wyrzucenia. Nie małeś jakiś przebojów dziurowych z autem? Czy kupiłeś auto z taką przypadłością?
  • Admin grupy Samochody
    Luzy posprawdzaj w tym aucie.I gumy amortyzatora wymień bo będziesz długo ustawiał zbieżność bez rezultatu.No i oczywiście auto dociążone po 70kg na stronę:D w czasie ustawiania:D
  • Moderator Samochody
    Poduszki - górne podpory "makpersonów" + tuleje stalowo gumowe wahaczy.
    Koła są w tej chwili "rozkraczone", dlatego kierownica ma problemy z wracaniem na środek i różne wyniki zbieżności wychodzą.
  • Poziom 19  
    Więc tak walczę z tym odkąd kupiłem to auto jesienią . Był tam cały przód do zrobienia bo latał po całej jezdni(miał założone opony 15 calowe 195x65) pojechałem do mechanika zaufanego i zrobił mi cały przód za 800 zł nie wymienił tylko amorów . Po odebraniu od mechanika auta było trochę lepiej ale nie dawało mi to spokoju więc pojechałem na stację diagnostyczną żeby sprawdzili zbieżność okazało się że jest walnięta . Pojechałem do mechanika na poprawkę .Stwierdził że po zrobieniu zawieszenia mogło się wszystko ułożyć i dlatego tak wypada zbieżność i oczywiście poprawił ją i miało być dobrze. Po wyjechaniu od niego było o niebo lepiej ale stwierdził że trzeba wymienić amory. Umówiłem się na zmianę amorów ale po wymianie nic się nie zmieniło (niby łożyska na amorach były dobre) więc stwierdziłem że tak musi być . Po pewnym czasie założyłem opony 175 x 80 14 cali i znowu lepiej ale nie dało mi to spokoju więc pojechałem sprawdzić zbieżność a tu zoonk -9 i tak wygląda ta cała walka z tym autem zaczynam tracić zaufanie do tych wszystkich mechaników . Tak więc zawieszenie całe naprawione łącznie z wahaczami zrobione dopiero 4000 km przejechane spokojną jazdą bez przebojów z dziurami .

    Dzisiaj sprawdzę sposób Bart114 na łożyska i oczywiście sprawdzę gumy tylko nie wiem na co zwrócić uwagę przy tych gumach.
    Raz już sprawdzałem ale w inny sposób opisany wyżej.
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich po dłuższej przerwie . A więc zacznę od tego że zbieżność ustawiona guma na amortyzatorze wymieniona żadnych luzów w zawieszeniu ,łożyska nie zatarte, wyregulowana listwa kierownicza a kierownica zachowuje się nadal tak samo . Ręce mi już opadają i chyba będzie trzeba się z tym pogodzić.
  • Moderator na urlopie...
    Sprawdż opony. Może kort pękł i je pokręciło i mają "bicie".
  • Poziom 17  
    To nie jest forum tenisowe.
  • Moderator Samochody
    Pewnie wcale nie ustawione bo ktoś kto miał to zrobić nie mógł sobie poradzić z ruszeniem śrub. Takie przynajmniej są moje doświadczenia z sąsiadującą SKP.