Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VECTRA 1.9 CDTI - Brak mocy, P2279 - jaka przyczyna?

matteo_84 03 Lut 2011 11:34 58400 16
  • #1 03 Lut 2011 11:34
    matteo_84
    Poziom 2  

    Witam.

    Mam problem z moją Vectrą (2006 rok, silnik 1.9 CDTI 150 KM), którą mam 3 miesiące. Całą historię opiszę chronologocznie w punktach:
    1. Zauważam jednego dnia, że samochód stracił moc na niskich obrotach, do ok 2 tys obrotów rozpędza się koszmarnie wolno, powyżej 2 tys odzyskuje moc.
    2. Następnego dnia zapala mi sie kontrolka "samochód z kluczykiem"
    3. Czytam fora i wszystkie objawy wskazują na możliwość zepsutego EGR. Zepsuty kolektor ssący wykluczam ponieważ wymieniłem go miesiąc temu.
    4. Jadę do serwisu Opla, mam podłączony komputer i dowiaduję się o błędzie P2279 (wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza), po czym serwisant zdecydowanie stawia diagnozę, że zepsuty jest EGR. Taką diagnozę otrzymuję na piśmie i płacę 230 zł. EGR w serwisie kosztuje 800.
    5. Szukam nowego EGR poza serwisem. Znajduję w sklepie internetowym, taki sam, oryginalny za 400 zł.
    6. Nie kupuję jednak EGR ponieważ znajduję dużo postów dot czyszczenia EGR, podobno to powszechna sprawa.
    7. W międzyczasie kontrolka samochodu z kluczykiem gaśnie ale zaświeca się kontrolka silnika...
    8. Znajduje posty dot. zaślepki na EGR, wprowadzoną i rekomendowaną przez FIATa (z 4 dziurkami) - kupuje ją bezpośrednio w FIACIE wraz z 2 uszczelkami (70zł)
    9. Postanawiam nie kupować nowego EGR tylko oddać samochód do warsztatu na czyszczenie EGR i założenie zaślepki z otworkami. Robię tak.
    10.W warsztacie przeczyszczono EGR (podobno był bardzo zasyfiony) i założono te zaślepki.
    11.Dzwonię w ciągu dnia do tego warsztatu i dowiaduję się, że ten zabieg nic nie pomógł, samochód dalej muli poniżej 2500 obrotów. Dodatkowo dowiaduję się, że komputer pokazał błąd „Air flow sensor” - nie dostałem jednak kodu błędu bo został wykasowany. Gość z warsztatu mówi więc, że to przepływomierz – ja jednak mówię aby dalej poszukali przyczyny. Mówi też mi, że EGR na pewno działa – nie wiem skąd ta pewność bo słyszałem, że nawet jeśli jest wyczyszczony to elektrozawór może nie działać poprawnie więc nie zawsze można to sprawdzić „wizualnie”
    12.Po kolejnych 2h sprawdzania samochodu gość dzwoni do mnie i mówi, że kontaktował się ze znajomym z serwisu Opla i wspólnie ustalili, żeEGR jest OK, przepływomierz raczej też (jakiś chwilowy błąd) i przyczyny należy szukać w... zapchanym DPFie... Rekomenduje mi zakład gdzie usuwa się DPFy mechanicznie oraz programowo z komputera.
    13.Dzwonię do tego rekomendowanego warsztatu (zajmują się chip tuningiem i usuwaniem DPF). Gość mi mówi, że mam przyjechać i sprawdzi mi jaki jest poziom zapchania DPF. Od razu się pytam czy w razie czego włączy jego wymuszone wypalanie – jednak twierdzi, że tego jego komp nie potrafi.
    14.Jadę do tego warsztatu, podłączamy kompa i... oto wyniki pomiarów jakie pamiętam:
    DPF nasycenie: 104%
    DPF różnica ciśnień: -11
    B1S1 Temperatura spalin -40 °C*
    B1S2 Temperatura spalin -40 °C*
    były jeszcze 2 pomiary związane z EGR, które wskazywały naprzemiennie 4% i 96% w zależności od tego na jakich obrotach był silnik – na podstawie tych wartość gość stwierdził, że EGR na pewno jest OK no ale oczywiście DPF jest zasyfiony i trzeba najlepiej całkowicie jak najszybciej usunąć (ponieważ jeśli będę dalej jeździł na zapchanym to uszkodzę turbinę). Komputer pokazał też błąd silnika P2279 – czyli taki sam jak był od samego początku. Była też informacja o tym, że komputer próbował wypalić DPF 1 kilometr temu – co miało oznaczać, że próbuje wypalać DPF cały czas ale mu się nie udaje. Zastanawiające tu bardzo jest dlaczego temperatura spalin wynosi -40 C i w ogóle się nie zmieniała. Czy czujnik temperatury jest walnięty czy też odpięty??? Nie wiem jak mam rozumieć te dane. Zastanawiam się też nad tym, że ta wartość temperatury nie ma wpływu na być może błędne wskazanie nasycenia DPF? - gdzieś znalazłem post, że komuś po wymianie tego czujnika spadło nasycenie DPF... Myślę też sobie czy przypadkiem poprzedni właściciel nie założył przypadkiem jakiegoś emulatora do DPF?

    Proszę pomóżcie co mam dalej robić... Zastanawiam się czy mam w ciemno usuwać ten DPF? Niektórzy rekomendują czyszczenie. Gdzie mam z tym jechać? Czy może jednak to nie jest DPF tylko błędne wskazania kompa a popsuty jest po prostu tylko EGR???

    Proszę Was o pomoc i ewentualnie poradę, gdzie z tymi sprawami najlepiej jechać w Trójmieście.

  • #2 03 Lut 2011 21:22
    mota88gb
    Poziom 18  

    Heh no toś kolego książkę napisał prawie. Żaden z tych "mechaników" nie powinien się nazywać mechanikiem bo potrafi tylko odczytać błędy które nie wiadomo czy są od kiedyś tam czy teraz, a nie umie zrobić diagnostykę przez odczyt parametrów. Ja widzę to tak: Nieszczelność w układzie wlotu powietrza ok ale powyżej 2tyś. obr nieszczelność znika bo jest ok? Raczej nie. Po zabiegu wyczyszczenia egr. powinna być jakąś różnica jeśli to byłoby przyczyną. DPF tu są całkiem "jaja" zajmuje sie usuwaniem ich i regeneracją wiec, po tych odczytach auto powinno być w trybie awaryjnym. Może i jest zapchany, a ci spece od usuwania powinni go wyłączyć w ecu i zobaczyć czy jest różnica żeby to wykluczyć. ( Ale oni potrafią tylko usuwać i skasować najlepiej 1500zł ). Kolego przyczyną według mnie jest za małe ciśnienie paliwa. Czyli padnięty regulator ciśnienia paliwa. Jedź do prawdziwego diagnosty podłącz kompa i zobacz ciśnienie paliwa podczas jazdy a nie tylko na postoju.

  • #3 03 Lut 2011 21:29
    1078231
    Usunięty  
  • #4 03 Lut 2011 21:40
    mota88gb
    Poziom 18  

    Mieszkam kawałek od trójmiasta więc nie znam nikogo dobrego z tych stron ale może znajdzie się ktoś kto kogoś poleci.

  • #5 03 Lut 2011 22:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Ok.

    Co z zaworem klapy wirowej?

    Co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR?

    Czemu temperatura cpf jest -40 C ?

  • #6 04 Lut 2011 01:38
    matteo_84
    Poziom 2  

    fuelinyourblood napisał:
    ok

    co z zaworem klapy wirowej?

    co to za uszczelki z dziurami w okolicach EGR?

    czemu temp cpf jest -40 C



    Zawory klap wirowych są na pewno OK bo jak już pisałem miesiąc temu wymieniłem kolektor ssący (w którym są te klapy wirowe) wraz ze sterownikiem (silnikiem) klap wirowych.
    Jeśli chodzi o uszczelkę przy EGR - przy okazji czyszczenia EGR, tak jak pisałem, założono mi ją. Kupiłem ją w FIACIE - bo to jest silnik fiata (montowany także w alfach, oplach i saabach). Fiat zauważył, że ten EGR zbyt mocno się brudzi i wprowadził do oficjalnej sprzedaży w serwisach takie zaślepki między EGR i silnikiem, jednak nie zaślepiają one całkowicie EGR ponieważ posiadają 4 "dziurki", więc EGR działą, nie wyrzuca błędu ale jednak mniej się zabrzudza.

    Tutaj dokładniejsze info nt tych zaślepek:

    "Zaślepka zaworu EGR do silników JTD (1,9 16v i 2,4 20v) Multijet Zaślepki zaworu EGR (zawór recyrkulacji spalin) dedykowanych do silników Fiat.Alfa.Lancia.Opel 1,9 16v JTD i 2,4 20v JTD Multijet (w przypadku opla 1,9CDTI silnik Z19DTH 150KM). W tych silnikach nie da się całkowicie zaślepić zaworu EGR, bo spowoduje to wyświetlenie błędu `Motor Control System Failure`. Część o takim kształcie została zaprojektowana przez inżynierów fiata - nr katalogowy fiata to 71751468. Założenie tej zaślepki jest zgodne z rozwiązaniem serwisowym nr 10801491RA przewidywanym dla silników M-jet. Zaślepka wykonana jest ze stali kwasoodpornej 316L i jest odporna na działanie wysokich temperatur i agresywne chemicznie środowisko. Sposób montażu: Zaślepka montowana jest między kolektor ssący, a zawór EGR przed uszczelką nr 11 na tym rysunku: Korzyści z założenia: Po założeniu zaślepki w zaworze EGR znacznie zmniejsza się otwór recyrkulacji spalin. Powoduje ona przedłużenie właściwego działanie zaworu, oraz zmniejsza ilość zanieczyszczeń w kolektorze ssącym. Dodatkowym efektem jest brak, często występującego szarpania obrotów w zakresie 2000-3000obr.min, spowodowanego spadkiem ciśnienia doładowania w pierwszej fazie przyspieszania, kiedy EGR się jeszcze nie domknął. Auto wyraźnie lepiej się zbiera od samego dołu - nie ma wahnięcia obrotów przy jeździe z obrotami rzędu 1500obr.min i gwałtownym wciśnięciu pedału gazu do oporu - auto od razu przyspiesza."

    A jesli chodszi o tą temp -40 st - nie wiem co to ma być..... i zastanawiam się czy to nie jest może przypadkiem źródłem problemów z DPF??

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    bartez844 napisał:
    mota jak chcesz to ci zrobie tylko juz niejezdzij po ty mechanikach i niepisz głupot te parametry kto ci zczytał i czym


    A gdzie i kiedy mógłbyś mi pomóc?

  • Pomocny post
    #7 05 Lut 2011 00:33
    VENDETTI
    Poziom 16  

    Mysle,ze zle zrobiles,ze nie kupiles tego egr za 4 paczki.wedlug mnie to jedyny corpus delicti.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Kolegę zapraszam do nauki poprawnej polskiej pisowni.

  • Pomocny post
    #8 05 Lut 2011 12:26
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    VENDETTI napisał:
    Mysle,ze zle zrobiles,ze nie kupiles tego egr za 4 paczki.wedlug mnie to jedyny corpus delicti.


    Niech wiec sprawdzi zawór sam. Odkrecasz go i patrzysz czy jest przeswit. lekko ruszasz i sprawdzasz czy się domknął.

    Ja jeszcze mam pytanie czym to auto było czytane?

  • Pomocny post
    #9 06 Lut 2011 16:22
    corb
    Poziom 12  

    Każdy kod błędu zczytany z tech2 lub czegoś innego konkretnego ma swój tgzw symptom. Jeśli u ciebie występuje P2279(11) to na pewno problem tkwi w ukł dolotowym powietrza - patrz kolektor. Skoro ktoś go już wymieniał zrób test wykonawczy klapek wirowych. Co do DPF dopuszczalna różnica ciśnień = -3 : 3 , nasycenie pow 100% nie da się wypalić podczas jazdy, trzeba zaryzykować i wypalić komputerowo albo zdemontować i wyczyścić. W żadnym wypadku nie daj sie namówić na jego wybicie, przewiercenie i inne tego typu bzdury!!

  • #10 06 Lut 2011 21:26
    fiatextream
    Poziom 2  

    przyjechał do mnie gość z tym samym problemem. Wpierw stawiałem na przepływkę ale po wymianie samochód dalej był w tym samym stanie co przed wymianą. Potem podjechałem do znajomego który zajmuje się tylko i wyłącznie silnikami diesla i powiedział ze samochód ma częściowo zatkany katalizator a z nim filtr cząstek stałych.

  • #11 19 Lut 2011 01:20
    matteo_84
    Poziom 2  

    Problem rozwiązany - chodziło po prostu o EGR... Znalazłem warsztat, który zajął się problemem kompleksowo i go rozwiązał. Czyszczenie EGR nie mogło pomóc - uszkodzony był elektrozawór w EGR. Po wymianie EGR na nowy samochód od razu "odżył" !!
    A jeśli chodzi o DPF - to podobno jest on "wycięty" programowo w mojej vectrze - nie widać go.

  • #12 19 Lut 2011 07:42
    damiangwo
    Poziom 9  

    Właśnie chciałem Ci to zasugerować. Miałem parę dni temu ten sam problem w AR159 1,9jtdm. Muliło do 2,5000 obr. Okazało się, że zawór EGR jest w miarę czysty ale zablokował się elektromagnes. Trochę Wurth`a, bolec zaczął odbijać a auto przyspieszać :) Wszystko za 40 PLN i 1h roboty.

  • #13 20 Lut 2011 09:23
    bartez844
    Poziom 19  

    siągnij zawór i zobacz czy niejest załadowany sadzą kolektor ssący

  • #14 20 Lut 2011 10:49
    cursor
    Poziom 30  

    Na forum vectry jest opis jak w domowych warunkach uruchomić elektrozawór z powrotem.
    Kumpel zrobił już 35tys. Astrą H 1.9CDTI po takim czyszczeniu i wszystko jest ok.

    Niedawno miał problem z pracą na 3 cylindrach, problemem okazał się fragment wiązki na silniku, wystarczyło wymienić odcinki po 15cm i jest spokój ;)

  • #15 23 Sie 2012 21:50
    mati838
    Poziom 10  

    Witam wszystkich,ktorzy po wielkich bojach z bledem p2279 w 1.9cdti,maja ochote to podpalic.Moj przypadek w vectrze c z motorem 150 km ma poczatek gdy laweta z owym autem wjezdza na plac i klient mowi,prosze naprawic,licze sie z kosztami.Pierwsze odpalenie,kopci strasznie,padnieta turbina,regeneracja,no to juz pompuje,wypalimy olej z wydechu,troche pokopcimy i bedzie ok,a tu brak mocy i ten okropny blad 2279,szukamy dalej,okazuje sie,ze klapy w kolektorze dostaly takiego luzu,ze cisnienie ucieka w atmosfere,no to nowy kolektor,juz lepiej,ale dalej syczy i nie jedzie,rozszczelniony intercooler wymieniamy na nowy z nadzieja konca naprawy i dalej lipa,juz nie syczy ale pod obciazeniem na trojce tryb awaryjny i 2279,no to szukamy czytamy,ze 99% przypadkow to egr,ale jego zaslepianie nic nie daje,moze wypalenie dpf...,zaczyna sie procedura i po minucie sie wylacza bo wskakuje 2279.hmm...pomijam fakt podmieniania na probe przeplywki i czujnika cisnienia,badania wtryskow cisnienia paliwa ustawienia paska rozrzadu itp podstawowe sprawy.Az ktoregos dnia po wielu konsultacjach bardzo madry czlowiek,ktory walczyl jak my miesiac z tym beznadziejnym przypadkiem,podpowiedzial zeby sprawdzic ustawienie walkow rozrzadu miedzy soba,i okazalo sie ,ze walek dolotowy byl przestawiony wzgledem wydechowego, korekta i w koncu sukces,jest moc,ladnie rusza z miejsca i ani razu nie wywalilo ,,2279 nieszczelnosc w ukladzie dolotowym,,Mam nadzieje,ze tym tematem oszczedze komus nerw i czasu,jesli Ci to pomoglo to napisz jak sie cieszysz:)

  • #16 24 Sie 2012 23:08
    xyro
    Poziom 23  

    Do autora postu wyżej:
    Jaki rachunek za taką naprawę ? :P

    Do autora tematu:
    EGR Oryginał czy zamiennik ?

  • #17 04 Mar 2017 19:54
    bodzioprinceinteria.pl
    Poziom 9  

    Problem banalnie prosty. Elektrozawór sterowania turbiny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME