Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

polar pdt 619 problem z wirowaniem

Hans17 03 Lut 2011 20:18 2671 13
  • #1 03 Lut 2011 20:18
    Hans17
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Moja pralka ma 6 lat i dotąd pracowała bez zarzutu, niedawno wystąpił problem z wirowaniem, mianowicie, gdy zwiększa obroty do wirowania, po uzyskaniu pewnej prędkości natychmiast wyłącza wirówkę. Sprawdziłem płytkę - jest w porządku, co więc może być przyczyną takiego zachowania? Proszę pomóżcie.

    0 13
  • Pomocny post
    #2 03 Lut 2011 21:12
    mech73
    Poziom 10  

    Płytka , szczotki , tacho , połączenia elektryczne złączek.

    0
  • Pomocny post
    #3 03 Lut 2011 23:47
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zgadzam się z mech73 , szczotki i ich prowadzenie w szczotkotrzymaczach , poza tym sprawdziłbym mocowanie magnesu obrotowego tacho.

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Lut 2011 23:59
    g73
    Poziom 17  

    Witam sprawdz kolego silnik (na krótko) jeśli będzie pobierał duży prąd i na komutatorze ze szczotek będzie się mocno iskrzyć to spalony wirnik lub stojan pozdrawiam

    0
  • #5 04 Lut 2011 22:06
    Hans17
    Poziom 9  

    stwierdziłem, że na radiatorze triaka btb16/700 jest napięcie, wydaje mi się, że to jest usterka...

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Lut 2011 22:18
    movzx
    Poziom 39  

    Skoro jedna z anod jest przykręcona do tego radiatora, i raczej nie ma tam podkładek izolacyjnych, to odkryłbyś nowe prawo fizyki gdyby nie było tam napięcia :D
    Sprawdź najpierw to co już Ci radzono zanim zaczniesz kombinować :)

    0
  • #7 04 Lut 2011 22:32
    Hans17
    Poziom 9  

    o ile pamiętam, to uczono mnie, że radiator służy do odprowadzenia ciepła, a nie prądu...

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Lut 2011 23:37
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale jest galwanicznie połączony swoją metalową obudową do radiatora i stąd na nim napięcie.Jak kolega movzx pisał sprawdź najpierw co Ci radzono. A tak nawiasem mówiąc dlaczego większość pytających nie stosuje się do rad tylko dalej robi swoje.Przecież na pytania pytających odpowiadają w najlepszej swojej wierze w znakomitej większości specjaliści w danej dziedzinie .Poparci wieloletnim doświadczeniem.

    0
  • #9 17 Lut 2011 20:47
    Hans17
    Poziom 9  

    witam ponowie!
    zastosowałem się do Waszym porad, sprawdziłem silnik na krótko, kręci w obie strony bez żadnych problemów, nie iskrzy, nie grzeje się, grzałka jest w porządku, sprawdziłem drożność układu hydrostatu - ok. sprawdziłem pompkę - ok., a pralka nadal zachowuje się tak samo, tzn po pierwszym płukaniu wirowanie się załącza, ale bardzo wolno się rozkręca do obrotów wirowania, po czym nie osiągając maksymalnych obrotów, słychać odbicie stycznika i wirowanie się wyłącza, pralka ponawia cała procedurę płukania, aż do początku wirowania. Wirowanie zasadnicze, końcowe nie załącza się wcale. Gdzie szukać problemu?

    0
  • #10 17 Lut 2011 21:18
    wosokol
    Poziom 20  

    jaką oporność ma tacho silnika (poprawna wartość 68.70 Ω ± 7%) - sprawdzając na module(sprawdzasz wiązkę). jakiej długości są szczotki grafitowe. a bym zmienił pasek: 481935818143. ale głowy nie dam. przy tych starszych modułach nie miałem takich objawów. jak już miałeś rozebrany moduł to wymień na nim kondensator typu MKT 0,68... 1,5 µF (nie pamiętam wartości). pozostaje jeszcze selektor obrotów. możesz sprawdzić z wybierakiem temperatury - ta sama konstrukcja

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lut 2011 23:31
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.

    0
  • Pomocny post
    #12 18 Lut 2011 20:06
    g73
    Poziom 17  

    Witam widzę że kolega nie uporał się z tą pralką .Mam pytanie do kolegi jeśli podłączony silnik na( krótko)do sieci ,jaki pobierał prąd nie powinien przekraczać 1.5A jeśli był większy to jest przyczyna.Moduł kontroluje prąd silnika jeśli silnik będzie miał za ciężko to prąd będzie większy i za tym nie rozpędzi go do większych obrotów.Wcześniej kolega proponował spróbować na ściągniętym pasku myślę że powinien kolega spróbować i dać znać pozdrawiam

    0
  • #13 19 Lut 2011 17:12
    stasiek725
    Poziom 10  

    Witam. Sprawdź rezystory 5W(6,7K ok.), nie wiem czy tam takie masz. Sam teraz po wylutowaniu jednego odkryłem, że należy wszystko dokładnie sprawdzić. W moim module są takie dwa połączone równolegle. Powodzenia

    0
  • #14 12 Maj 2011 13:52
    jarusss
    Poziom 9  

    Witam!!!
    pytanie do kolegi z problemem wirowania, czy kolega poradził sobie z tym problemem?? jeśli tak to prosze napisac w jaki sposób bo mam ten sam problem!!!

    pozdrawiam

    0