Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z obrotami, Passat B3 2.0 2E

03 Lut 2011 21:31 6001 6
  • Poziom 11  
    Witam, mianowicie posiadam passata B3 91r. 2.0B-LPG 8v kod silnika 2E, auto od jakiegoś czasu zaczyna sprawiać wiele kłopotów tj. zimny szarpie nie chce wejść powyżej 1000obr/min lub powyżej 4000obr/min na rozgrzanym objawy dotyczą jazdy na benzynie na gazie auto zimne chodzi ok poza tym, że od czasu do czasu zawiesza sie na obrotach lub "sam dodaje sobie gazu" to samo dzieje sie na rozgrzanym silniku, po odłączeniu regulatora biegu jałowego nie ma tego i auto pracuje jak powinno, zamiana go na inny nie dała rezultatu, za to na benzynie po rozgrzaniu chodzi w miarę ok tylko odczuwam jakby słabą moc powyżej 4000obr/min.
    Wszystkie podciśnienia są szczelne, odma i dolot również
    teraz trochę pomiarów mam nadzieje że zrobiłem to dobrze
    Sonda:
    silnik ok. 50stopni C - zapłon- 0,48V, wolne obroty - 0,4V i wzrasta wraz z wzrostem temperatury, wysokie obroty ok 4000/obr.min waha się od o,3 do 0,7v
    70 stopni C - silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach 0,14v, wysokie skacze od 0,35v do 0,8v
    90 stopni C - wolne obroty skacze od 0,2 do 0,8, wysokie obroty 0,1 do 0,6v ale częściej wskazuje 0,1v
    brak zasilnia na pinie jeden i masą czyli zasilanie grzałki, gdzie teoretycznie powinno być tylko nie sprawdzałem na zimnym silniku czy jest tam 12v lecz na około 30stopniach pokazywało 0,0v na wyższych temp również.

    Przepływomierz
    pin 4-3 przy włączonym zapłonie 4,9V
    pin 4-2 na zapłonie 0,24v po odpaleniu 1,18v lekko rośnie wraz z wzrostem temperatury
    przy około 2000 obr/min 1,75v przy temperaturze silnika około 50 stopni C
    mechanicznie sprawny nic nie przycina i nie trze

    czujnik temperatury (niebieski) przy około 75 Stopniach C wskazuje na mierniku 0,40 k ohm co mnie troche dziwi

    TPS działa płynnie rośnie napięcie przy naciskaniu rzepustnicy.

    I to by było na tyle bardzo proszę o pomoc
  • Poziom 42  
    Sonda pracuje dobrze !
    Przepływomierz , w normie.
    Czujnik temperatury , przy tej temp. silnika /70/, oporność w normie.
    Do sprawdzenia ; ciśnienie paliwa , lewe powietrze , brudna przepustnica .
  • Poziom 11  
    przepustnica wyczyszczona, powietrze raczej wykluczam, uszczelnione a gdyby łapał lewe na gazie były by problemy, ciśnienie paliwa nie wiem nie sprawdzę w domowych warunkach, filtr paliwa nowy, czy może regulator ciśnienia kończy swój żywot?
  • Poziom 13  
    Zeby to wykluczyć musisz zmierzyć ciśnienie paliwa ale najczęstrzą usterką jest przepływomierz powietrza sprawdz ciśnienie w cylindrach i cały zapłon.
  • Poziom 11  
    jak sprawdzić ciśnienie paliwa?
  • Moderator Samochody
    "Domową" metodą sprawdzenia ciśnienia paliwa jest zdjęcie węża powrotu z regulatora ciśnienia i podstawienie jakiegoś naczynia, powinno z niego lecieć, gdy pompa pracuje, jak nie leci, to pompa daje zbyt niskie ciśnienie by otworzyć regulator.
  • Poziom 1  
    Witam!
    Podłącze się bo mam problem ze złączem potencjometru przepustnicy w passacie b3 2.0 2E. Ktoś jak zakładam nieumyślnie powyrywał przewody z wtyczki. Nigdzie nie moge znaleźć sposobu ich podłączenia.. A mam problem z obrotami, falują lub utrzymują się znacznie za wysokie. Pilnie proszę o pomoc! Z góry wielkie dzieki;]