Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepka SAM - koszty przeglądu i rejestracji

wnoto 29 Jan 2013 08:44 77480 60
Optex
  • #31
    RGG
    Level 10  
    T.J.Storm wrote:
    Witam
    Pytanko Panowie.
    Mam 2dokumenty do przyczepek i chce zrobić nowe tylko ze wieksze. Któż sie doczepi? Stare maja około 1.6x1.2
    A ja bym robił 2osie 3.6mx1.8mx2.0m
    Pzdr


    Kolego, w dokumentach / na tabliczce widnieje informacja o ilości osi... Na tabliczce pewnie także, więc zmiana z 1- na 2-osiową może stanowić problem... i masy własnej... i ładowności...

    To samo z wymiarami - ważne są zarówno wymiary całkowite (dł. wraz z dyszlem, szer. wraz z kołami) - jeśli przyczepka miała np. 250 x 150 cm (ze skrzynią 160 x 120 cm), to najlepiej pozostać w tych granicach (szczególnie nie przekraczać 250 x 150 cm) - przy pierwszej rejestracji, zostały zapewne wskazane wymiary.

    Jeśli budujesz przyczepkę pod dokumenty / tabliczkę, to trzymaj się danych jakie masz - inaczej mogą być problemy podczas kontroli albo po ew. kolizji / wypadku.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Najlepiej budować / odbudowywać przyczepkę mając prócz dowodu (i ew. tabliczki znamionowej) zdjęcia starej konstrukcji.
  • Optex
  • #32
    lovelas232
    Level 2  
    Koszt rejestracji przyczepki SAM w 2013.04 -10zł pozwolenie na nabicie numerów/-85zł nabicie numerów+tabliczka/-41zł tablica próbna+miękki dowód/-228zł przegląd bezterminowy,tzw.rzeczoznawca i rysunek.Na tym etapie musiałem jeszcze mieć zdjęcia.każde z innej strony,czyli-4szt.I w końcu-125zł tablica+dowód.Razem 489zł
  • #33
    Drzeń Rafał
    Level 22  
    Witam Kolegów. Mam pytanie czy w związku z ostatnią zmianą przepisów dotyczących rejestracji przyczep typu SAM będę miał problem z przerejestrowaniem na siebie takiej przyczepy. Dodam że to przyczepa lekka jednoosiowa ze starym dowodem rejestracyjnym, czarną tablicą rejestracyjną i jeszcze do tego dwie poprzednie umowy kupna sprzedaży bo poprzedni właściciele jej nie rejestrowali. I żadnych papierków więcej nie mam. Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam
  • #34
    Zico63
    Level 37  
    Przepisy dotyczą PIERWSZEJ rejestracji: skonstruowania i zgłoszenia jej po raz pierwszy. Ta Kolegi była już rejestrowana, więc jej te przepisy nie dotyczą - tak bym się upierał.
    Na podobnej (tej samej) zasadzie nie wolno złożyć z części Trabanta czy Syreny (dwusuwy) ale wolno kupić i zarejestrować takie choćby raz w Unii Europejskiej zarejestrowane.
  • #35
    Drzeń Rafał
    Level 22  
    Czyli mogę spokojnie pójść do WK i to co mam mi wystarczy do przerejestrowania. Dziękuję za info i pozdrawiam.
  • #36
    Drzeń Rafał
    Level 22  
    Witam

    Byłem i dopiero się schody zaczęły... Najpierw dowiedziałem się że przyczepa jest własnością Urzędu Skarbowego mimo iż na dowodzie rejestracyjnym jest napisane i ostęplowane że zajęcie owszem i było ale zostało cofnięte. Natomiast panią to w ogóle nie interesowało bo komputer mówi jej co innego. Sprawę właśnie wyjaśniam z poprzednimi właścielami. Drugi problem jest taki że w starym dowodzie nie ma żadnych informacji co do jej parametrów i muszę udać się do jakiegoś rzeczoznawcy który ma wypisać mi te wszystkie parametry aby mogły zostać one wprowadzone do nowego dowodu. Narmalnie mi się już rejestracji na siebie odechciało....
  • #37
    Zico63
    Level 37  
    Drzeń Rafał wrote:
    to przyczepa lekka jednoosiowa ze starym dowodem rejestracyjnym, czarną tablicą rejestracyjną i jeszcze do tego dwie poprzednie umowy kupna sprzedaży

    No to ma Kolega aż nadmiar dokumentów: parametry? Jakie parametry? DMC i ładowność w dowodzie są, innych nie wpisuje się - chyba że urzędniczka znajdzie w dowodzie rubrykę np. zwis tylny czy choćby wysokość... a może rodzaj paliwa?
    Ja bym się wybrał do kierownika wydziału komunikacji, to nie tak wiele kosztuje: ledwie dwie, trzy stracone roboczogodziny. To tak nie może być, by utrudniać życie i stawać się twórcą a nie wykonawcą przepisów!
  • Optex
  • #38
    Drzeń Rafał
    Level 22  
    Tylko że w moim dowodzie rejestracyjnym w żadnej z rubryk nie jest nic wpisane, albosą kreski albo zera. Lipa i tyle.....
  • #39
    .::TeLeMaNiAk::.
    Level 19  
    Mam przycczepke SAM zarejestrowana w 2002 roku i od kupiłem ja teraz od pewnego pana i chcialbym ja powiększyć aktualnie ma rozmiary 150cm na 100 cm ja chcialbym z niej zrobic 250cm na 130 cm czy moge swobodnie ja sobie przerobic bez jakiegokolwiek zglaszania czy tez nowego przegladu ?
    Ładowności ani liczby osi bym nie zmienił.
    Czy po takiej przeróbce moga byc kłopoty podczas kontroli polocji ?
  • #41
    marek49ae
    Level 24  
    W dowodzie nie ma podanych wymiarów tylko masa własna i ładowność. A SKP nic nie zmieni bo to co w dowodzie nie podlega zmianie. Ja niedawno robiłem nową przyczepkę, większą niż poprzednia, tylko ze starej musiałem kawałek dyszla zaadoptować :D
  • #42
    kwok
    Level 39  
    Nie chodzi o to żeby coś SKP zmieniało tylko diagności znają procedury.
    kwok wrote:
    W dowodzie nie ma podanych wymiarów tylko masa własna i ładowność

    To żeby grało wypada ładowność skorygować, ale .... żyjemy w pięknym kraju.....
  • #43
    marek49ae
    Level 24  
    Nic kolego nie da się zrobić, ani z ładownością ani z niczym innym. Jest to co w dowodzie i tak ma być. Ładowności nie można zmienić.
  • #44
    .::TeLeMaNiAk::.
    Level 19  
    Byłem w starostwie to powiedzieli mi ze żadnych zdjęć przyczepki nie maja w systemie , na jednej skp mi diagnosta powiedzial ze śmiało mogę przerabiać przyczepke bo nikt nie sprawdza jej wymiarów chyba ze by doszlo do poważnego wypadku z udziałem przyczepki wtedy grzebia i szukaja wszystkiego, na innej stacji diagnosta mi powiedzial ze śmiało można przerabiać grunt zeby nr były i tabliczka i powiedzial ze zdjęcia i wymiary przyczepki sa w archiwum tylko przez 5 lat potem niszczą.
    Nie wiem już sam co robić nie mogę nigdzie znaleźć info jak to bylo akurat w 2002 roku z rejestracja sama.
  • #45
    marek49ae
    Level 24  
    Ja zrobiłem tak, przyczepkę przerejestrowałem na siebie, potem zrobiłem taką jaka mi pasowała(wymiary, nośność), przełożyłem tablicę, dyszel z numerami, reszta pojechała na złom. I po sprawie.
  • #46
    andrzej20001
    Level 43  
    Ok pod warunkiem że nie dojdzie do zdarzenia drogowego jak mówią...
  • #47
    .::TeLeMaNiAk::.
    Level 19  
    A takim razie jak to dziala w druga strone ?
    Kupiłem przyczepke typu SAM i ma np 100x200 cm jak to sprawdzić czy przyczepka kiedys miala inne wymjary a poprzedni właściciel sobie ja przerobił jak to sprawdzić ?
  • #48
    andrzej20001
    Level 43  
    Ładowność ma znaczenie
  • #49
    kiri33
    Level 11  
    A czy wiecie że przyczepkę o masie 750 kg załadowanej na zwykłej osobówce nie możesz ciągnąć bo hak ma wbite przeważnie jakieś 500 kg.
  • #50
    cybkryst
    Level 20  
    kiri33 wrote:
    A czy wiecie że przyczepkę o masie 750 kg załadowanej na zwykłej osobówce nie możesz ciągnąć bo hak ma wbite przeważnie jakieś 500 kg.


    A ja tam nigdzie takich rewelacji nie widziałem. Zazwyczaj jest tylko podany maksymalny nacisk na hak.
    Najważniejsze jest umiejętne rozłożenie ładunku na przyczepie.
  • #51
    kiri33
    Level 11  
    Ta to zobacz q1/q2 w dowodzie auta czekam
  • #52
    pgoral
    Level 26  
    No właśnie a co gdy podane jest samo O.1 albo samo O.2 - a druga rubryka pusta?
  • #53
    kiri33
    Level 11  
    Musi być dla haka

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam chodzi o O.1 O.2
  • #54
    pgoral
    Level 26  
    Tak - powtórzyłem Twój błąd. Jest O1 i O2 oczywiście.

    A co gdy np. O1 jest podane 600 kg, a O2 puste?
    A co gdy odwrotnie O1 puste, a O2 podane 1000 kg?
  • #55
    kiri33
    Level 11  
    a jak masz bo nie rozumiem

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Powinno być to i to
  • #56
    cybkryst
    Level 20  
    kiri33 wrote:
    Ta to zobacz q1/q2 w dowodzie auta czekam

    Rozmawiamy o przyczepie a Ty na auto się przenosisz.
    Myślałem że mówisz o tabliczce znamionowej haka.
    W moim dowodzie jest akurat 700kg.
  • #57
    kiri33
    Level 11  
    Ale tą przyczepkę trzeba czymś ciągnąc ale to troche chyba powiązane jest zgodzisz się ze mną
  • #58
    cybkryst
    Level 20  
    Owszem ale to jest temat o przyczepce.
    Dopuszczalna masa ciągniętej przyczepki jest określana dla każdego pojazdu przez producenta w celu uniknięcia takiej sytuacji że auto ważące 900kg będzie ciągnęło przyczepkę o masie 750kg.
    Ale bobra bo się off zaczyna robić.
  • #59
    kiri33
    Level 11  
    to właśnie określa O1 i O2

    Dodano po 2 [minuty]:

    a nie ile auto waży

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy wypadku biorą dowód i tam to jest

    Dodano po 1 [minuty]:

    Auta a nie przyczepki
  • #60
    .::TeLeMaNiAk::.
    Level 19  
    A jak sprawdzic czy przyczepka SAM kupiona od kogos nie byla kiedyś mniejsza albo wieksza ? Gdzie to sprawdzić w jakich papierach czy urzędach ?