Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepka SAM - koszty przeglądu i rejestracji

wnoto 04 Feb 2011 09:26 77483 60
Optex
  • #1
    wnoto
    Level 34  
    Czy ktoś wie gdzie i kogo można się zapytać o koszty dopuszczenia i zarejestrowania przyczepki SAM.

    trzeba zrobić przegląd i uzyskać dowód w urzędzie komunikacji.
    Jakieś inne działania trzeba zrobić ?
  • Optex
  • #2
    tomek130
    Level 22  
    Pytaj na diagnostyce, w mojej okolicy przegląd trzeba robić na okręgówce, najłatwiej jest kupić od kogoś papier nabijasz numery na swojej i gotowe.
  • #3
    wnoto
    Level 34  
    Czym nabić te numery ? Same papiery to koszt pewnie ze 200 zł.
    Chce to porównać do "nowych papierów"

    Bo jeśli całośc wtyjdzie mniej niż 400 zł to pokuszę o "nowe" papiery.
  • #4
    tomek130
    Level 22  
    Idziesz do wydziału komunikacji oni dają ci papier potem z tym na diagnostykę robisz przegląd i z powrotem do wydziału koszt ok 400 zł.Tu gdzie mieszkam ogólnie nie ma z tym problemu,ale jak by sie trafił papier za 200 zł to wole przełożyć tabliczkę znamionową lub numerator i nabić.
  • #5
    wnoto
    Level 34  
    Podobno jakiś rzeczoznawca musi dać jakiś papier na przyczepę
  • Optex
  • #6
    tomek130
    Level 22  
    Zapytaj na okręgowej stacji kontroli pjazdów.
  • #7
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego dziś nie pamiętam ile mnie to kosztowało (ok.5 lat temu), ale wiem,że musiałem zdobyć z Wydziału Komunikacji "zgodę" na rejestrację przyczepy typ "SAM", następnie zrobić zdjęcia przyczepy 4 szt.(z każdej strony po 1 ), rysunek techniczny szkieletu przyczepy, z podaniem wymiarów użytych materiałów, rozmiar kół oraz materiałów wykończeniowych. Nie muszę dodawać, iż w budowanej przyczepie musiał być atestowany zaczep oraz lampy i światła odblaskowe zamontowane i podłączone zgodnie z wymogami. Mając już niezbędne dokumenty, w tym również dokument z pieczęcią o wadze przyczepy udałem się z przyczepą do diagnosty, który po analizie złożonych dokumentów i oglądzie przyczepy wydał mi stosowany dokument, na podstawie którego zarejestrowałem przyczepę.
    Dodaję, że osobę rejestrującą czeka jeszcze jeden problem tj. "dostarczenie" przyczepy do diagnosty. Jeśli nie ma się próbnych numerów, to radziłbym nową przyczepę przewieźć na innej przyczepie, bo jak wiadomo w razie spotkania Policji będzie wniosek do tzw. Funduszu Gwarancyjnego i stosowna kara. Dodatkowe też sholowanie przyczepy na parking strzeżony, a to dodatkowy koszt.
  • #8
    cybkryst
    Level 20  
    Parę lat temu zrobiłem przyczepę pod małą krypę. Mieściło sie to wszystko w przedziale wagowym, że przyczepa nie musiała mieć hamulców. Nie pamiętam co i za ile było ale najważniejszy papier był od rzeczoznawcy. On stwierdził czy wszystkie materiały użyte do budowy tego cuda spełniają określone normy wg polskich norm wytrzymałości. Następnie wizyta na stacji diagnostycznej gdzie pan sprawdził homologację na zaczep, sprawność świateł, stan ogumienia. Wystawił odpowiednie zaświadczenie, Następnie wizyta w wydziale komunikacji, tam nadali numery ramy. Ponowna wizyta na stacji diagnostycznej, nabili numery na ramę wybili tabliczkę znamionową i znowu wystawili odpowiedni papier. Z teczką dokumentów do wydziału komunikacji i w końcu dostałem tablice i miękki dowód bo musieli sprawdzić czy nie kradziona:D
  • #9
    waldi33b
    Level 10  
    Droga jest następująca: jedziesz do oddziału komunikacji tam składasz wniosek o nadanie numerów na przyczepkę płacisz 10zł ,wracasz do diagnosty gdzie nabite masz numery zostawiasz 163zł i jedziesz z powrotem do oddziału komunikacji po tablice rejestracyjne,
  • #10
    wnoto
    Level 34  
    @waldi ... a rzeczoznawcy nie trzeba odwiedzać ? U Ciebie było inaczej ?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Zico63
    Level 37  
    Tak, są ustalone takie wymiary; i tak (w milimetrach, minimalna - maksymalna):
    Kierunkowskazy, pozycyjne , STOP: 350 – 1500;
    Odblaskowe (trójkątne): 250 – 900, wyjątkowo - jeśli konstrukcja nie pozwala niżej - 1500;
    Pmgłowe: 250 – 1000;
    Cofania 250-1200.
  • #13
    koprowski
    Level 1  
    Rejestracja przyczepy typu sam:
    1. zgłosic sie do wydziału komunikacji Miasta/starostwa/ dzielnicy i wypełnic wniosek o nabicie numerów (chyba 10 zł).
    2. Zgłosic sie na Okregową Stacje kontroli pojazdów (nie podstawowa bi nie maja uprawnień) i pobrac druki i wypełnic opisując przyczepke , oczwiscie powinny byc częśc atestowane np. os, zaczep, światła itp.
    3. Przyczepka powinna byc zwazona np.na wadze w skupie złomu bo maja legalizowana wage i dadza kwit z wagi. (od 20 do 30 zł)
    4. Diagnosta na okregowej stacji dokona ogłedzin i nabije tabliczke z numerami na ramie- koszt ok 172 zł.
    5 Majac te papiery idziemy do Komunikacji i rejestrujemy - koszt ok. 121.50 zł.
    6. kupujemy ubezpieczenie - zależy od wielkości przyczepy - od 58 zł rocznie
    7 Zakładamy tablice rejestracyjna i ....... w drogę.
    8 W telegraficznym skróce to wszystko.
  • #14
    janek1111
    Level 13  
    to za przyczepkę trzeba rocznie płacić ubezpieczenie??? z tego co ja wiem to płaci się tylko raz, przy pierwszej rejestracji...
  • #15
    Zico63
    Level 37  
    janek1111 wrote:
    z tego co ja wiem
    To Kolega wie niedokładnie; czas jakiś temu przyczepka jeździła w ogóle na powtórzonej, takiej samej jak w pojeździe tablicy rejestracyjnej a OC nie było.
    Teraz jest osobna rejestracja, OC jest corocznie, kwotę orientacyjną (bo zależy od ubezpieczyciela i posiadanych zniżek - te z auta są honorowane!) podał Kolega Koprowski; tażke coroczny jest przegląd przyczep o DMC większym jak 750kg. :bad-words:
  • #16
    sztyrlitz1
    Level 2  
    Witam Panowie.Właśnie wracam z WK we Wrocławiu przy ul. Kościuszki - chciałem przerejstrować na siebie przyczepę, którą kiedyś wykonał i zarejestrował zgodnie z ówcześnie obowiązującymi przepisami mój tato. przyczepka jest poniżej DMC 750kg więć przegląd bezterminowy. Ale ale...Pani w okienku stwierdziłą, że od października 2010r wszystkie SAMy bez względu na DMC muszą mieć obowiązkowo coroczny przegląd. Odesłała mnie z kwitkiem a ja szukam przepisu, który nakazuje mi coroczne wykonywanie przeglądu SAMa. Zadzwoniłem do pierwszej lepszej OSKP i diagnosta był mocno zdziwiony jak mu opowiedziałem o sprawie. Z kolei mój kolega w zeszłym tygodniu w WK w Kłodzku bez żadnego problemu przerejestrował na siebie SAMa z przeglądem bezterminowym. Jeżeli mieliście podobny przypadek to powiedzcie jak się u Was sprawa zakończyła a ja tymczasem zaczynam poszukiwania rzekomej zmiany przepisów...
  • #17
    dany2b
    Level 11  
    witam...

    podobno to prawda... przegląd kosztować ma w granicach 80 zł (słowa diagnosty(dodam że informacje dostałem dziś z moim szefem który rejestrował przyczepkę podłodziową ktorą wykonałem dla niego)) a ja jestem na etapie kończenia 2 nastepnych przyczepek ale towarowych jednej dla siebie a 2 dla szfagra... myślałem że mnie szlak trafi, a przepis podobno jest nie od 2010r tylko od 1 sierpień 2011(słowa diagnosty) tylko że ja nie mogę go poszukać nigdzie!!!! parodia bo co on chcą w tej przyczepce sprawdzać za 80 zł skoro przegląd samochodu osobowego kosztuje 96zł?
  • #18
    Zico63
    Level 37  
    Ja tak sobie myślę, czy nie zadziałało tu prawo powielaczowe, z lubością stosowane i w PRL i obecnie: ponieważ od dawien dawna istnieją dwa sprzeczne z sobą przepisy (o tym, że pojazd SAM ma być badany co roku oraz o tym że przyczepka lekka nie podlega badaniom), prawdopodobnie "zalecono" stosować tą korzystniejszą (dla budżetu państwa*), naturalnie) wykładnię.
    Natomiast na papierze tego nadal nie znalazłem.
    __________
    *) - - małą literą, bo co to za państwo co tak robi?
  • #20
    Zico63
    Level 37  
    Kurcze blade! Kolego - jestem tym żywotnie zainteresowany (mam dwie "SAM-y") i wielkie dzięki, wiem czego się trzymać! Nie mogę dać "Pomógł", więc tylko raz jeszcze - wielkie dzięki.
  • #21
    Kamil 1606
    Level 14  
    Jestem zainteresowany tematem, ponieważ planuję budowę przyczepki SAM. Z załączników podrzuconych przez kolegę ixs wynika zatem, że przyczepka sam o wadze do 750kg nie podlega corocznemu przeglądowi?
  • #23
    maniekro
    Level 12  
    hugo186 - podaj koszty rejestracji i czy potrzebowałeś opinię rzeczoznawcy.
  • #24
    maniekro
    Level 12  
    Już zarejestrowałem. Wniosek w wydziale komunikacji 20 zł, później na wagę 20 zł. 4 zdjęcia z każdej strony. Ze wszystkim na stację diagnostyczną na napicie numerów i tabliczki znamionowej 223 zł. Z papierami ze stacji znowu do wydziału komunikacji, gdzie wypełniamy kolejny wniosek i ok 125 zł za tablice i dowód. Z dowodem po ubezpieczenie 32 zł. Gotowe. Przegląd bezterminowy. Moja ważyła 200 kg, a że na haku mam 640 to tak zarejestrowałem i wyszło 440kg ładowności.
    Powodzenia
  • #25
    MANIEK19204
    Level 1  
    SLYSZALEM ZE KOSZT REJSTRACJI PRZYCZEPEK SAM WZROSL OD 2012R O OK 100% I TERAZ KOSZTUJE OK700 ZL I ZE PRZEGLAD JEST CO ROKU A NIE JAK BYLO BEZTERMINOWY CZY TO PRAWDA??.
    Prosze o odpowiedz.
  • #26
    miroslav1
    Level 1  
    Na dzień dzisiejszy nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o przeglądy. Tak się składa że jestem diagnostą na OSKP i troszkę przeglądów przyczep marki"SAM" wykonuję.
    A teraz po koleji jak wyglądają problemy z przeglądami tych przyczep:
    1) Są to badania na które nie jest określony dokładnie cennik badań:mamy tu opłaty okreslone za "nabicie numerów" i wykonanie tabliczki znamionowej + nie zdefiniwane badanie przeczepki marki sam -ja osobiście pobieram opłatę jak za badanie przyczepy do 3,5 t w sumie wychodzi 163 zł, np: w programie do obsługi stacji "PATRONAT"jest pozycja badanie przyczepy marki sam i wtedy sumarycznie całe badanie kosztuje 212 zł. Ale zdarzają się przypadki że diagności mogą pobrać cenę z" kosmosu".
    2) Opinia rzeczoznawcy, zaświadczenie od spawacza itp. nie ma tu szczegółowych wytycznych diagnosta ma prawo zarządać tych dokumentów jeżeli ma jakiekolwiek wątpliwości(co oczywiście zwieksza koszty całej operacji). Osobiście nie wymagam żadnych opini, sam jestem spawaczem i jestem w stanie ocenić jakość i wytrzymałość konstrukcji (mechanika techniczna i części maszyn to mó konik :))
    3) określenie masy własnej:ja mam sytuację komfortową-posiadamy wagę 20t, ale jeżeli diagnosta nie posiada wagi może się udać z klijentem na wskazaną wagę w celu określenia masy własnej, nie ufam kwitom z wagi widziałem już nie jeden "kwiatek z masą własną"
    4)Rada dla wszystkich chętnych na zbudowanie sama- należy udać się na Okręgowe stacje kontroli pojazdów w swoim powiecie (większość Wydziałow Komunikacji kieruje na wykonanie badania tylko do OSKP w swoim Powiecie) i zapytać o cenę badania,ewwentualne zaświadczenia , wymagania itp. Jeżeli jusz macie upatrzoną stację należy udać się do Wydziału Komunikacji po skierowanie na badanie koszt 10 zł-należy powiedzieć na którą stację chcecie skierowanie, udać się na badanie i zpowrotem do Wydziału Komunikacji w celu zarejestrowania pojazdu. koszt ok 120 zł
  • #27
    turu86
    Level 1  
    ja mam natomiast inny problem, czy uda mi się zarejestrować coś takiego:
    Przyczepka SAM - koszty przeglądu i rejestracji
    wiecej informacji o tym modelu http://www.singlewheel.com/Auto/PAV100.htm

    dodam iż produkowano to na początku lat 70 w Czechach. Obecnie nie do kupienia. Ponieważ znam się trochę na projektowaniu i rysunku technicznym, sam zaprojektowałem coś takiego na wzór orginału.
    Problemem jest zawieszenie (jedno koło skrętne) i mocowanie (specjalna belka dwu chwytowa). Model tej przyczepki stosowany był przy Skodach serii 1000, 100, 110.
  • #28
    Ptryczek 16
    Level 1  
    ja słyszałem ze teraz przegląd w 2012 kosztuję około 600 i rok jest ważny ale bez terminowy to nie trzeba jeździć przeglądy
  • #30
    T.J.Storm
    Level 10  
    Witam
    Pytanko Panowie.
    Mam 2dokumenty do przyczepek i chce zrobić nowe tylko ze wieksze. Któż sie doczepi? Stare maja około 1.6x1.2
    A ja bym robił 2osie 3.6mx1.8mx2.0m

    Pzdr