Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić tanio mały projektor o dobrych parametrach?

04 Lut 2011 12:45 21393 62
  • Poziom 9  
    Witam.
    Temat postu się parę razy zmieniał stąd trochę zamieszania za co przepraszam. :)
    Planuję zrobić mały projektor multimedialny.
    Chciałbym zrobić układ elektroniczny do podłączenia żarówki halogenowej o parametrach: 120V 300W, tak aby uzyskać światło o mocy około 3000lm
    Całość miałaby być podłączona pod zasilanie z gniazdka (230V).

Dodatkowo do tego układu jest mi potrzebna możliwość regulacji napięcia płynącego na żarówkę w zakresie do 80V do 120V, tak aby następował efekt przyciemnienia światła żarówki.
    Próbowałem coś się dowiedzieć na necie i wydaje mi się, że wystarczy zastosować odpowiedni rezystor oraz potencjometr. (Oczywiście mogę się mylić. Jestem laikiem z elektroniki.) Zależy mi na jak najbardziej ekonomicznym rozwiązaniu.
    Jakie parametry powinny mięć zastosowane podzespoły i jak należy je połączyć ze sobą aby takowy układ działał poprawnie?

Bardzo proszę o pomoc. :)
  • Pomocny post
    Specjalista techniki DVD
    Kolega prawo Ohma zna?
    Żeby to działało na rezystorze i potencjometrze to:
    rezystor minimum 270W - opór wylicz,
    potencjometr też tego rzędu moc.
    Nieekonomiczne , nierealne ( pomysł ), nieskuteczne , awaryjne i niebezpieczne.
    W twoim przypadku szukaj czegoś gotowego, a temat wyląduje pewnie w koszu.
  • Poziom 9  
    Kolega zna prawo oma i też mi tak wychodziło ale nie miałem pewności
    z obliczeń wynika mi że rezystor musi mieć opór 48 ohm-ów
    Tylko dlaczego aż tyle na "nie" przy takim rozwiązaniu?
    Tu chodzi jedynie o zasilenie jednej małej żarówki 120V z regulacją. :)
  • Specjalista techniki DVD
    300W żarówka + prawie 300W na straty + cena elementów ( nieosiągalnych) = nieekonomiczne.
  • Poziom 25