Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komunikacja Et200s ze scadą InTouch po ethernecie

04 Lut 2011 13:15 1973 3
  • Poziom 9  
    Witam szanownych kolegów

Mam pytanie odnośnie komunikacji sterownika siemens Et200s im151-8 po ethernecie. Mianowicie mam wystawić ze swojego programu w sterowniku odpowiednie rejestry do Scady InTouch zainstalowanej na komputerze. Ponieważ jestem kompletnym laikiem w dziedzinie kommunikacji bardzo proszę o pomoc jakby ten problem można było najprościej rozwiązać. Za wszelkie wskazówki z góry bardzo dziękuje.

Pozdrawiam
  • SterControl
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    kolego po stronie S7 tylko trzeba przygotować dane dla inotuch. Intouch ma drivery do S7 i załatwia całą komunikację, oczywiście trzeba to skonfigurować wcześniej.

na temat intoucha możesz poszukać informacji na stronie Astora, widziałem tam kiedyś manual jak podłączyć intoucha z S7
    pozdro
  • SterControl
  • Poziom 9  
    Witam

Nie chce tworzyć kolejnego tematu a ten problem jest powiązany z powyższym. Mianowicie mam sterownik ET200S a dokładnie IM151-8PN/DP posiadający wbudowany port Ethernet. Chciałbym zrealizować komunikacje po ethernecie tego sterownika z falownikim ABB ACS550. Falownik jest wyposażony w moduł komunikacyjny RETA-01. Nigdzie nie mogę znaleźć pliku GSD tego modułu,żebym mógł go zaimportować do Step'a. Generalnie nigdy nie robiłem takiej komunikacji. Czy może ktoś z szanownych kolegów realizował takie zagadnienie? Czy mógłbym prosić o jakiś przykładowy programik realizujący podobne zagadnienie, albo cokolwiek co mogłoby mi pomóc. Za każdą wskazówkę będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Tak na szybko, moduł reta-01 może komunikować się za pomocą 3 protokołów:
    - Modbus/TCP
    - Ethernet/IP AC/DC
    - Ethernet/IP ABB Drives.