Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z iskrą w renault kangoo twingo i podobne silnik 1,2

04 Lut 2011 16:52 9642 8
  • Poziom 9  
    Witam

    Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału

    do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry.

    Wymieniłem i sprawdziłem następujące rzeczy
    - czujnik - pierwszy używany oryginał, następnie drugi - nowy czujnik EPS - brak iskry
    - sprawdziłem przekaźniki na nadkolu w komorze silnika - poprawione wsuwki na bezpiecznikach - poprzekładane również przekaźniki (zamieniony przekaźnik pompy z przekaźnikiem zapłonu) - posprawdzane przewody - brak iskry
    - sprawdzony czujnik uderzeniowy - nadal brak iskry
    - sprawdzona wiązka przewodów na silniku - zerwany peszel - wszystkie łączenia sprawdzone czy nie ma gdzieś załamania, utlenienia przewodów - - brak iskry
    - wyciągnięta puszka immobilajzera - wszystko wygląda ok - czysto, słucho itp - brak iskry
    - kontrolka immobilizera gaśnie tak jak zawsze - brak iskry
    - sprawdzona "pętelka" wokoło stacyjki - wszystko chyba ok -
    - sprawdzony chip w kluczyku - wszystko ok
    - prąd - plus po zapłonie na cewce zapłonowej która jest na silniku jest - brak iskry
    - w momencie jak nie ma iskry - nie pokazuje się na kostce cewki zapłonowej na żadnym przewodzie masa (bo cewka zapłonowa jest chyba masą sterowana)
    - pompę oczywiście słychać jak się przekręca kluczyk - - brak iskry
    - komputer ten koło akumulatora "rozebrany" w środku wszystko zalane jakąs masą końcówki czyste - brak wilgoci ITP. - - brak iskry

    nie wiem gdzie już mam szukać :(:(:( wydaje mi się ze ginie jakiś prąd po zapłonie na komputerze (tym koło akumulatora) bo np czasami jak odpala słychać oprócz przekaźników w komorze silnika (pompa i zaplon) chyba jakieś pykanie z innych czujników na silniku

    może ktoś z was ma rozpisana kostkę ta na komputerze co na którym pinie powinno być - zależy mi głównie na przewodach zasilających !!!!!

    czy to może być wina immobilizera (mimo ze kontrolka gaśnie) to np nie daje sygnału na kompa

    POMÓŻCIE PROSZĘ BO POTRZEBUJE TYM AUTEM JEŹDZIĆ - A NIEKIEDY JEST SYTUACJA ŻE ODPALI PRZEJADĘ 20 KM - ZGASZĘ I JUŻ NIE CHCE ODPALIĆ

    ZAZNACZĘ JESZCZE ZE JAK JUŻ ODPALI TO NIE MA ŻE SZARPIE, KICHA STRZELA - CHODZI WTEDY IDEALNIE

    EWENTUALNIE MATI2525(MAŁPA)WP.PL
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Czy wiesz że cewka to nie cewka a trafo i musi mieć masę chyba że przez obudowę
  • Poziom 9  
    cewka - trafo - ale jest - czyściłem tam masę - tzn odkręciłem całą cewkę -trafo i poczysciłem tam wszystko

    i jeszcze jedno - do kostki od CEWKI - TRAFO - dochodzi przewód biały która druga strona poprzez chyba kondesator jest przykręcona do masy silnika (śruba na deklu)

    czy jak ten kondesator był uszkodzony to jaki byłby objaw?????
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    mamikoma napisał:
    Czy wiesz że cewka to nie cewka a trafo i musi mieć masę chyba że przez obudowę

    Nie zmyślaj, w ręku możesz trzymać cewkę i ma palić
  • Poziom 12  
    Jak był uszkodzony to mogło uszkodzić elektronikę
  • Poziom 9  
    ale on raz odpala, raz nie - wiec jesli uszkodziłby elektronikę to by już nie chciał odpalać
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Masz brak styku w układzie komputera sterowanie cewką zapłonu tego zalanego,
    zimny lut.
  • Poziom 9  
    jesli to komputer to muszę podstawić drugi
    (pewności na 100 % nie ma) - no i tu jest problem bo musiałbym miec w nowym komputerze sciagnięty imobilajzer lub kupic z kompletem kluczyków :(
    a kto moze mi sciagnac imo z nowego komputera? jaki to koszt
  • Poziom 12  
    Pomyśl pozytywnie i sprawdź od początku na spokojnie