Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bezpieczniki, przekaźniki Ford mondeo 1,8 td

04 Lut 2011 19:11 7653 13
  • Poziom 9  
    Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
    Mam problem z ładowanie w moim fordzie na początku pomyślałem że padł mi alternator to go wymieniłem na drugi,niestety nadal niema ładowania sprawdziłem kable i jest ok, i moje pytanie to czy jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik od alternatora, a nie posiadam do niego książki, wiem że w modelach produkowanych od 98r jest taki bezpiecznik niestety mój jest z 97r
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Tak ten drugi alternator jest nowy
  • Poziom 13  
    Sprawdz kable do alternatora i czy ma wzbudzenie plus po zapłonie jak brak to spr. bezpieczniki w komorze silnika od strony kierowcy albo instalacja alternator-zegary sprawdz alternator na stole probierczym czy jest dobry.
  • Poziom 9  
    Alternator wymieniłem na trzeci i nadal nic,bezpiecznik nie wiem który to sprawdziłem wszystkie są ok nie wiem jak sprawdzić to wzbudzenie spróbuję sprawdzić przewody alternator-zegary ,nie mam schematu instalacji i w tym problem bo muszę szukać po omacku, jak by ktoś miał schemat to prosiłbym o przesłanie na adres tom.pielecki(malpa)gmail.com był bym wdzięczny
  • Poziom 13  
    wzbudzenie plus po zapłonie pisałem wcześniej musisz dokładnie czytać. Na alternatorze masz opis zasilania B+ to stały plus, D+ to plus po zapłonie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak to opanujesz to sprawdz te alternatory na stole probierczym albo innym samochodzie
  • Poziom 28  
    M-C-S : czy jesteś pewien że D+ to plus po zapłonie?????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze podpowiedz skąd zwykły użytkownik Mondeo ma ma mieć i umieć sprawdzić alternator na stole probierczym?
  • Poziom 9  
    Niestety na alternatorze niema takiego opisu jest tylko F i A na regulatorze napięcia a na tabliczce znamionowej jest nazwa firmy woltaż i ile amper.Ze stołem probierczym też problem bo go nie mam,sprawdzić w drugim samochodzie też nie da rady bo niestety w tej chwili jestem za granicą a w warsztacie wołają kupę kasy za samą diagnozę to może ty rico37p coś mi doradzisz sensownego bo myślę że 3 alternatory nie mogą być walnięte raczej mam problem z elektryką
  • Poziom 28  
    Jak sprawdziłeś kable i ile ich jest?
  • Poziom 24  
    skarbie nie napisałeś ważnej rzeczy / czy lampka po włączeniu zapłonu swieci.
  • Poziom 9  
    Po przekręceniu kluczyka kontrolki się palą,pod czas zapłonu gasną i po odpaleniu silnika 2 może 3 sekundy później się zapala że brak ładowania.sprawdziłem miernikiem pod czas pracy silnika i jest 11,6 bez względu na obroty silnika. Kable do alternatora idą 2 jeden cienki (zielono żółty) i jeden gruby (czerwony) czerwony idzie na rozrusznik a z rozrusznika do akumulatora.Zielono żółty idzie do dużej kostki łączeniowej i zmiana koloru na zielono czarny , idzie do zegarów dalej nie wiem gdzie szukać bo nie mam schematu,sprawdziłem po prostu przejście i czy nie ma przebicia na inne kable w tej samej wiązce
  • Poziom 9  
    OK panowie rozwiązałem problem ,rozprułem całą instalacje i znalazłem,poszło mi 6 rolek taśmy izolacyjnej by to zawinąć ponownie po za tym kolega ma racje B+ to stały plus a D+ to plus po zapłonie.
    teraz chodzi jak zegarek.Stary alternator jest dobry ,w razie co mam na zapas
    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam.Mam podobny problem mianowicie po wymianie szczotek w rozruszniku świeci się kontrolka ładowania. Zrobiłem błąd bo podłączyłem przewód gruby czerwony, który idzie z alternatora do bendniksa nie do tego zacisku co powinienem ( zamiast do śruby z której idzie drugi gruby czerwony przewód podłączyłem do zacisku gdzie podłączony jest krótki kabelek do szczotek rozrusznika) Po poprawie tego błędu kontrolka ładowania świeci.Co najlepsze napięcie na akumulatorze jest 13,5v po włączeniu obciążenia nadal się ono utrzymuje. Do alternatora idą 2 przewody jeden gruby czerwony na którym mam zawsze 12v chyba że odpalę to 13,5v i drugi cienki na którym mam 2,5v to chyba jest ten od wzbudzenia alternatora?
    Gdzie jest przyczyna ze kontrolka świeci?... nie żarzy się tylko świeci pełną mocą.
  • Poziom 42  
    Po odlaczeniu tego cienkiego , tez swieci? , jezeli tak to zwarcie w wiazce!