Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy

piotreksp 07 Lut 2011 19:43 57430 99
  • #31
    pawel1396
    Poziom 10  
    Zapytaj też jaki koszt bo jeśli krzykną ci tyle co za pompe wody to lepiej wymienić.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #32
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam!
    Cytat:

    tu pytanie jak wykonać kontrolę układu chłodzenia na zawartość co2
    Pytałem w dwóch warsztatach diagnostyki i robili duże oczy !!!
    To ich daleko omijaj! Lubia eksperymentowac za pieniadze klienta !Sadze ze w koncu znajdziesz uczciwych ludzi. Pozdrawiam.Stefan.
  • #33
    Andrzej04
    Poziom 14  
    Czytam ten wątek i ręce mi opadają. Piotreksp, jeśli sam nie wiesz jak sprawdzić to co Ci opisywaliśmy, to lepiej nie bierz się sam za naprawę tego auta. Czy naprawa powinna się zakończyć wymianą pompy wody czy zdjęciem głowicy, to należy i można bezproblemowo sprawdzić zanim się cokolwiek rozbierze. Pojedź do porządnego warsztatu w którym ludzie wiedzą co i jak należy zrobić. Szeroko omijaj "majsternie" i eksperymentatorów, którzy będą się uczyli na Twoim aucie. Porządna diagnoza to 80% sukcesu. Nie mówiąc już o kosztach bezsensownych "napraw". Koszty Twojej naprawy będą najmniejsze tylko przy pewnej diagnozie. Zła diagnoza będzie prowadzić do nieskutecznej naprawy, a "fachowcy" nie potrafiący ustalić niesprawności w Twoim samochodzie, raczej nie naprawią Ci auta. Jeśli nie wiedzą jak sprawdza się obecność spalin w układzie chłodzenia czy szczelność cylindrów, to pewnie nie wiedzą też co to jest klucz dynamometryczny czy blokady do rozrządu. Sam widzisz ile jest opinii w Twojej sprawie. Większość rad jakie są serwowane, jest na zasadzie "ja lub kolega miałem podobny przypadek i było to ... ". Są konkretne metody pomiarów i sprawdzania organoleptycznego w stu procentach skuteczne. Gdybyś mieszkał bliżej, byłbym w stanie Ci pomóc i w ciągu jednego dnia miałbyś diagnozę i naprawę zrobioną. Jeśli nie przekonałem Cię, to zostaje Ci tylko wróżka (tylko żeby miała kulę z atestem).
  • #34
    svavecone
    Poziom 25  
    Jaki zwiazek ma zawartosc co2 w plynie .....
    ( wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia z powodu uszkodzenia uszczelki) ....
    do zanikania ogrzewania w kabinie ?
  • #35
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam!
    svavecone napisał:
    Jaki zwiazek ma zawartosc co2 w plynie .....
    ( wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia z powodu uszkodzenia uszczelki) ....
    do zanikania ogrzewania w kabinie ?
    -Przewaznie idzie z glowicy wprost do nagrzewnicy. Pozdrawiam.Stefan.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #36
    svavecone
    Poziom 25  
    Czyli cisnienie z cylindrow,gaz, zbiera sie w najwyzszym punkcie systemu chlodzenia/ogrzewania ,czyli w nagrzewnicy kabiny .
    Czy jest to regula dla kazdego/wiekszosci samochodow?
  • #37
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam! Regola jest ze nagrzewnice sa zasilane z tzw. "malego obiegu".Pozdrawiam.Stefan.
  • #38
    piotreksp
    Poziom 10  
    Witam
    W warsztacie w Polsce sprawdzono
    pompę wody - OK
    termostat -OK
    Czujnik temperatury - OK

    Mechanik stwierdził że obieg jest i wszystko działa prawidłowo.
    Doradził mi jeżdzenie na niedokręconym do końca korku (ca 5mm odstęp) ...
    No i ....
    Ogrzewanie chodzi normalnie (bez zimnego nawiewu)
    Od tego czasu (tydzień czasu) nie widzę "plucia" pod korkiem
    Nawet po 100km trasie zero "plucia".
    Olej na stałym poziomie (nie przybywa nie ubywa)
    Płyn chłodniczy na stałym poziomie (na zimno poniżej minimum, po odkręceniu korka na zimno poziom wraca środek max&min)

    Jedna tylko rzecz, jeśli przy niedokręconym korku gubi część ciśnienia, to co to ciśnienie nabija ?

    Kolejne pytania:
    Jeśli ostatecznie przyczyną jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą,
    jakie będą tego ewidentne objawy ?
    Co grozi pojazdowi w przypadku niewczesnego rozpoznania uszkodzenia uszczelki pod głowicą ?

    Proszę o rzeczowe wypowiedzi
    Z góry dziękuję
  • #39
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam! A kto powiedzial ze to napewno uszczelka a nie peknieta glowica? Pozdrawiam.Stefan.
  • #40
    piotreksp
    Poziom 10  
    Witam
    Obejrzałem dzisiaj w miarę dokładnie silnik z przodu
    Powykręcałem świece żarowe (wszystkie suche)
    Przy jednej ostatniej świecy (od strony akumulatora) stwierdziłam duży zaciek.
    Jest on powyżej uszczelki i jest zawilgocona prawa strona silnika - jak na foto.
    Niestety nikt dotychczas tego nie zauważył na warsztacie.
    Oprócz tego znalazłem zawilgocenie nad silnikiem z "małej puszeczki" za tym grubym wężem - jak na foto.
    Może teraz ktoś podpowiedzieć potrafi co się sypie.
    Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy Sharan 1,9 TDi 2001 aut. wyrzuca płyn chłodniczy
  • #41
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam! Wyglada jak wyciek spod uszczelki....Pewnie silnik po malym przebiegu?A co na to "czarodziej" od popuszczonego korka? Pozdrawiam.Stefan.
  • #42
    piotreksp
    Poziom 10  
    Z "czarodziejem" dałem sobie spokój.
    Jeśli to uszczelka to czemu cieknie do góry ?
    Co to może być za zaciek z boku silnika (prawa strona silnika - powyżej poziomu świec) ?
    Jak coś cieknie (uszczelka ) to grawitacyjne na dół, a nie do góry pod świecę i wyżej .
    Co to jest za część nad silnikiem pod tą "srebrzystą pokrywką" ?Tam też na 100% coś leci
  • #43
    pier
    Poziom 23  
    Kolego zajmujesz się naprawdę wyciekami pierdołami które na 100% nie są przyczyną problemów Twojego silnika. To że gdzieś trochę silnik zachlapany to normalny objaw (no chyba że auto z salonu) i nie jest to wyciek tylko pocenie się silnika. Jeśli miałby wyciek to Zobaczyłbyś to pod autem.
    Radziłbym poważnie przyjrzeć się uszczelce pod głowicą lub samej głowicy bo to na 100% jest powód takiego zachowania się układu chłodzenia.
  • #44
    Szagi27
    Poziom 12  
    Na pewno jest głowica do zdjęcia i sprawdzenia na szczelność, na uszczelce pewnie jest niewielki przedmuch ale to się da sprawdzić po demontażu.
    Tak to jest jeśli samochód ma na liczniku 200tys.km szkoda tylko ze na jedno koło.
  • #45
    piotreksp
    Poziom 10  
    problemy w aucie zaczęły się w IV2010 było wtedy 120 000 km, teraz jest 145 000 km
  • #46
    Szagi27
    Poziom 12  
    Jest do tego przyrząd ze specjalnym płynem który zmienia barwę gdy w parującym płynie chłodniczym jest co2.
    W silnikach diesla jest z tym problem i ciężko wychwycić CO2 w silnikach z zapłonem iskrowym jest to łatwiejsze.
    Wysadzanie płynu powodowane jest wzrostem ciśnienia w układzie chłodniczym spowodowanym przez przedostawanie się ciśnienia z cylindra do płynu chłodzącego.
    Jak masz pewność ze 145tys. to przebieg oryginalny?
  • #47
    piotreksp
    Poziom 10  
    auto kupione w Niemczech, kompletna książka z wpisanymi stanami i datami przeglądów i napraw
  • #48
    Zdunek 25
    Poziom 15  
    Witam wszyscy poprzednicy mają racje Nieraz kupowałem auta VW w Belgi czy Holandii za tanie pieniądze niby z uszkodzoną uszczelką wlewałem uszczelniacz do układów chłodzących i do domu 1800, 2000 km i spokój kolega kupił auto zwróciłem mu uwagę by kontrolował płyn! 6 lat jeździ i nic spokój
  • #49
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam!
    Zdunek 25 napisał:
    Nieraz kupowałem auta VW w Belgi czy Holandii za tanie pieniądze niby z uszkodzoną uszczelką wlewałem uszczelniacz do układów chłodzących i do domu 1800, 2000 km i spokój kolega kupił auto zwróciłem mu uwagę by kontrolował płyn! 6 lat jeździ i nic spokój
    -najbardziej mnie ubawilo ze koledze taki pasztet z "uszczelniaczem" sprzedales.Pozdrawiam.Stefan.
  • #50
    piotreksp
    Poziom 10  
    Witam

    Niestety nie mam w Niemczech zrobienia testu zawartosci Co2 w środku chłodniczym (nawet w autoryzowanym serwisie VW.

    Wczoraj :

    1) Wyczyściłem zacieki w narożniku silnika oraz pompy tandem.
    Swierdziłem mokrą dolną stronę grubego wężą (układu chłodniczego) dochodzącego pod pompę tandem - ostatnie zdjęcie pokazane powyżej (Wąż z opaską samozaciskową)

    2) Wymonotowałem wąż dochodzący górą silnika do zaworu EGR
    Przewód w środku mokry (skroplone krople wody góra przewodu) oraz osad "mydełko" na ostatnim zakolu przed zaworem EGR

    3) przez pół godziny grzałem silnik na ca 2500 obrotów obserwujac wyciek z poz.1) . Poziom w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego lekko opadł, 1cm poniżej minimum . Tem. na wskaźniku tem. płynu chłodniczego nie przekroczyła (jak zawsze 90St. C.)
    Próba zakończona
    -bez komunikatu dot. sprawdzenia środka chlodniczego
    -bez wycieku z węża z pkt.1)
    -bardzo, bardzo drobne ledwo zauważalne "wypocenie" w okolicy uszczelki pod głowicą.
    - przy zaworze EGR znowu mokro

    Dzisiaj:

    Na dokręconym korku zbiornika wyrównawczego (ukł. chłodniczego) po przejechaniu 3km właczyłem ogrzewanie (pierwszy przycisk w lewym dolnym narożniku panelu Climatronika)
    Po przejechaniu ledwo kilometra (po raz pierwszy do trzech tygodni) komunikat:
    Stop. Proszę sprawdzić stan środka chlodniczego.
    Zatrzymałem auto , pod maską , pod wężem opisanym j.w. pkt. 1) krople środka chłodniczego . W zbiorniku wyrównawczym pusto. Po odczekaniu kilku minut pomalutku odkeciłem korek - "odsapnęło" i poziom środka chodniczego wrócił poniżej max.

    Bardzo proszę o pomoc
  • #51
    stefanscorpio
    Poziom 20  
    Witam! To moze uszczelniacza wlej? Kolejne szesc lat(jak u kolegi) spokoju za niewielkie pieniadze....
    Cytat-"Niestety nie mam w Niemczech zrobienia testu zawartosci Co2 w środku chłodniczym (nawet w autoryzowanym serwisie VW"-Bzdura! Nawet niektorzy Turcy jezdza z tym auta kupowac...Jesli chcesz to przyjedz do mnie i ja to zrobie.Blizej jednak bedzie do mojego kolegi do Szczecina.10 minut 40 zlotych.Pozdrawiam.Stefan.
  • #52
    jarsaw
    Poziom 23  
    Kolego piotreksp ,zrób tą uszczelkę ,a nie błagasz o pomoc ,co tu jeszcze można pomóc ?
  • #53
    piotreksp
    Poziom 10  
    Umowiłem na przyszły weekend termin w warsztacie.
    Jak zrobię , napiszę co było.

    Mam jeszcze pytania:
    1) co powinno obejmować planowanie głowicy (na co zwrócić szczególną uwagę ?)
    2) czy malowanie zewnętrza głowicy ma sens ?
    3) Czy i co trzeba zrobić programem diagnostycznym po takie naprawie ?
    4) jaką żywotność po takiej naprawie będzie miał ten sharan (obecnie 145 000 km)
  • #54
    T5
    Admin grupy Samochody
    piotreksp napisał:

    1) co powinno obejmować planowanie głowicy (na co zwrócić szczególną uwagę ?)
    Producent nie dopuszcza
    piotreksp napisał:

    2) czy malowanie zewnętrza głowicy ma sens ?
    Nie
    piotreksp napisał:

    3) Czy i co trzeba zrobić programem diagnostycznym po takie naprawie ?
    Diagnostykę silnika-pełną.
    piotreksp napisał:

    4) jaką żywotność po takiej naprawie będzie miał ten sharan (obecnie 145 000 km)
    Jak nowy:D
  • #55
    piotreksp
    Poziom 10  
    Dzięki T5
    5) Jeśli producent nie dopuszcza planowania głowicy, tzn jej nie robić ?
    6) Na czym polega wymiana uszczelki pod głowicą w tym przypadku ?
    7) Jaki jest jej zakres ?
  • #56
    szkieletor
    Poziom 12  
    Witam.Pozwolę sobie poradzić Panu aby zanim głowica będzie planowana to dla pewności sprawdzić ją na szczelność i to w tem. min. 70stopni a najlepiej w sprawdzarce takiej jak SERDI.Co do planowania to nie na szlifierce magnesowej tylko na maszynach do tego przeznaczonych.Mam tu na myśli planowanie nożem a nie kamieniem.Nie wiem co miał Pan na myśli z tym malowaniem,tuning optyczny?Malowane są głowice VOLVO PENTA i kostki od niektórych ciągników siodłowych a kolor to zielony.Jeżeli ta regeneracja będzie poprawnie zrobiona to wszystko powinno być ok. a przyczyna usunięta.Co do prowadnic,gniazd zaworowych i zaworów to powinien wypowiedzieć mechanik ,który będzie ją rozbierał bo na odległość tego się nie oceni.
  • #57
    piotreksp
    Poziom 10  
    i jeszcze jedno pytanie:
    8) W jaki sposób należy sprawdzić szczelność głowicy (tj. wykluczyć ewentualne mikropęknięcia) ?. Jakie są metody ?
  • #58
    piotreksp
    Poziom 10  
    Witam,
    dziś zrobiono test na zawartość CO2 w środku chłodniczym.
    No i niestety nieszczelność silnika uszczelka pod głowicę lub głowica
    :cry:

    Chciałem zamówić dzisiaj nową uszczelkę ,ale padło pytanie u ilość otworów, ponieważ są 3 wersje.

    I tu pytanie jak można z zewnętrznych oględzin silnika określić rodzaj uszczelki ?
  • #59
    Dandi26
    Poziom 12  
    Po oznaczeniu kodu silnika lub może po VIN. Ajak nie to stara uszczela w ręcę i i do sklepu.I jednak jak widzisz diagnozy kilku kolegów się potwierdziły.
  • #60
    jarsaw
    Poziom 23  
    Uszczelka z trzema otworami ,jeśli dobrze widać na zdjęciu trzecim, z lewej strony głowicy.