Witam !
Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego.
W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do góry. Pokrywa akumulatora zachlapana.
Przy zimnym silniku poziom płynu poniżej minimum, zawsze podsysa poziom płynu do góry.
Korek już raz wymieniałem, wymieniany też był środek chłodniczy (niestety warsztatowcy tylko spuścili stary płyn i zalali nowym)
Płyn chłodniczy stary i teraz nowy są czyste (różowy). Olej wymieniałem 2 mce temu bez śladów rozwodnienia. Wskaźnik temperatury nigdy nie przekrocza 90 st.C
Slinik chodzi normalnie, ma swoją moc bez zmian.
Sytuacja trwa już prawie od roku.
Spotkałem już podobny problem na forum w wątku już zamkniętym.
Z tą różnicą że tam wskaźnik temp. wędrował dużo wyżej 100-110st.C.
Czy może być to tak w ww.wątku zapowietrzony układ chłodniczy ?
Bardzo proszę o pomoc !
Jak można ewidentnie zdiagnozować zapowietrzenie układu (jeśli to jest przyczyną) ? Nie chciałbym niepotrzebnie wchodzić w dodatkowe koszta (jeśli nie jest to konieczne)
Silnik najczęściej po dogrzaniu - na trasie najczęsciej przy większej prędkości 120-150km/h, w zbiorniku wyrównawczym wzrasta ciśnienie , wyświetla sie komunikat w czasie jazdy o sprawdzeniu środka chłodniczego.
W zbiorniku wyrównawczym widać niski poziom płynu, po odkręceniu korka ciśnienie spada (na ciepłym silniku) a poziom wznosi się do góry. Pokrywa akumulatora zachlapana.
Przy zimnym silniku poziom płynu poniżej minimum, zawsze podsysa poziom płynu do góry.
Korek już raz wymieniałem, wymieniany też był środek chłodniczy (niestety warsztatowcy tylko spuścili stary płyn i zalali nowym)
Płyn chłodniczy stary i teraz nowy są czyste (różowy). Olej wymieniałem 2 mce temu bez śladów rozwodnienia. Wskaźnik temperatury nigdy nie przekrocza 90 st.C
Slinik chodzi normalnie, ma swoją moc bez zmian.
Sytuacja trwa już prawie od roku.
Spotkałem już podobny problem na forum w wątku już zamkniętym.
Z tą różnicą że tam wskaźnik temp. wędrował dużo wyżej 100-110st.C.
Czy może być to tak w ww.wątku zapowietrzony układ chłodniczy ?
Bardzo proszę o pomoc !
Jak można ewidentnie zdiagnozować zapowietrzenie układu (jeśli to jest przyczyną) ? Nie chciałbym niepotrzebnie wchodzić w dodatkowe koszta (jeśli nie jest to konieczne)