Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 2.0 16V IDE pali tylko w trybie awaryjnym

szpon79 04 Lut 2011 21:17 6543 3
  • #1 04 Lut 2011 21:17
    szpon79
    Poziom 10  

    Sam Laguna II z silnikiem 2.0 IDE na bezpośrednim wtrysku paliwa odpala tylko w trzybie awaryjnym czyli kiedy swieci się kontrolka śwec żarowych i silnika lub w pamieci sterownika są jakieś konkretne błędy

    Jestem trzecim zakładem który bada ten pojazd. Podobno po wymianie rozrządu tak się stało. Poprzedni mechanik oddal samochód z odpiętym czujnikiem położenia wałku korbowego twierdząc że tak należy jeździć. Gdy czujnik się przypnie i wykasuje błędy z pamięci samochód nie odpala.

    Na początku obstawiałem, mechanike i żle ustawiony rozrząd (tylko na blokady koła nie mają klinów) no faktycznie różnił się na górze o pół zęba - wszystko ustawione i poprawione 10 razy. zdjęta była miska coby sprawdzić blokady, zdjęta głowica i zrobione zawory w międzyczasie ( wynikła taka potrzeba popychacze potpierały zawory i zgubił kompreche.
    ściągnąłem z elektrody opis silnika po angielsku i wszystko się zgadza robione było według Autodaty. Po dwóch tygodniach dałem spokój mechanice i zabrałem się za resztę.

    Wiązka sprawdzona, komputer pod akumulatorem wyjęty oglądany itd.
    sygnał z czujnika obrotów walu korbowego i wałka rozrządu ok czujniki nowe koło zębate wałka wydechowego na którym pracuje czujnik nowe

    no i zabrałem się za paliwo. pompa paliwa w zbiorniku działa. ciśnienie wstepne koło 3,5 bara ciśnienie na którym pojazd pracuje to 7,5 bara powinno być kolo 50

    brak zmiany ciśnienia paliwa wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stoii cały czas na 7,5
    brak zasadniczej róznicy ciśnienia z przypietym i odpietym zaworem regulacji ciśnienia paliwa koło 7 bar czujnik nie pokazal wiecej niż 765 kPa przez KTS Bosch za pośrednictwem OBDII bo sirussa 35 nie obsługuje niestety
    na odłączonym zaworze nastawnym cisnienia nie chce wchodzić w obroty
    na zasterowanej temp silnika -33C łapie i gaśnie
    czas wtrysku przy rozruchu w trybie awaryjnym 250 mili sekund i samochód odpala
    czas wtrysku z wykasowanymi błędami 220 -230 mili sekund samochód nie zapala
    czas wtrysku podczas pracy silnika w trybie awaryjnym 460 mili sekund
    akumulator drugi stabilny bez prostownika - poprzedni był słaby
    tak więc odpalam go bez czujnika obrotów wałka rozrządu wydechowego bo z czujnikiem nie idzie

    żeby było śmieszniej mam drugą taka lagunę(na potrzeby analizowania wartości rzeczywistych ) i tak samo mierzy ciśnienia paliwa na starcie i podczas pracy z tym ze odpala i normalnie jeździ ale ciśnienie te same 765kPa czy ten kts robi mnie w balona ? czy chodzi o zapchane wtryskiwacze lub pompę wysokiego ciśnienia

    0 3
  • #2 04 Lut 2011 21:47
    janusz2008
    Poziom 33  

    Sprawdzil bym jeszcze raz oscyloskopem czujniki i sygnal/synchro/. Mialem coś podobnego w P12.

    0
  • #3 04 Lut 2011 22:19
    szpon79
    Poziom 10  

    czujniki sprawdzone (sygnał ok napięcia ok ) ale jak sprawdzić synchro nie mam głowy
    Też kiedyś przerabiałem brak synchronizacji w Lagunie 1.9Dci oraz Stilo 1.9 ale tam były błędy o synchronizacji a tu błędów brak .:(

    0
  • #4 03 Mar 2011 21:20
    szpon79
    Poziom 10  

    no i stało się Laguna uratowana - po wymianie listwy wtryskowej z wtryskiwaczami na nową oryginalną problem się skończył auto poszło do klienta.Czujnik i regulator ciśnienia zostały stare. Pozdrawiam wszystkich naprawiaczy IDE

    2