Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III r95 GL - wycieraczki i gasnacy silnik w trakcie jaz

05 Lut 2011 10:55 3612 20
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z moim golfem. Mianowicie nie jezdzilem nim 2 tygodnie i
    po ponnownym uzywaniu samochodu zauwazylem ze wycieraczki wlaczaja
    sie same i nie mozna ich kontrolowac ani wylaczyc. Wczoraj w nocy zgasl mi
    silnik na skrzyzowaniu i nie chcial odpalic przez jakis czas. 10 minut pozniej ta sama sytuacja. Zupelnie nie rozumiem o co moze biegac tymbardziej ze pod koniec jazdy wycieraczki moglem wylaczyc....
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 41  
    Witam .
    Po takich objawach szukałbym przyczyny w połączeniach w stacyjce ,bądź w kostkach łączeniowych w pobliżu stacyjki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Zaraz zajrze do bezpieczników jeszcze i przejrze kable w razie czego wrzuce fotki dzieki za podpowiedz

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Spradzilem bezpieczniki gniazda i same bezpieczniki wygladaja ok.
    Sprawdzilem tez za co sa odpowiedzialne poszczegolne bezpieczniki
    okazuje sie ze ten od wycieraczek jest rowniez odpowiedzialny za silnik.
    Pytanie teraz gdzie po kablach powinienem szukac. Czy odkrecic ta obudowe
    za kierownica?
  • Poziom 41  
    jeśli koło stacyjki to trzeba obudowę rozebrać.
    Ale ,że tam szukać to, to tylko taka moja myśl,sugerując się 1-szym wpisem.
  • Poziom 9  
    Przynajmniej wiem gdzie zaczac poszukiwania. Wlasnie probowalem zdjac
    obudowe co sie okazalo napewno ktos tam grzebal jedna sruba krzyzakowa
    druga "gwiazdka" wiec bez wyprawy do casto sie nie obejdzie. Co ciekawe
    dzwonilem do znajomka ktory jest mechanikiem i babka do niego przyszla
    z VW kombi z dokladnie takim samym problemem jak tylko uda mu sie naprawic
    powie co to bylo.
  • Poziom 33  
    biscuit85 napisał:
    Przynajmniej wiem gdzie zaczac poszukiwania. Wlasnie probowalem zdjac
    obudowe co sie okazalo napewno ktos tam grzebal jedna sruba krzyzakowa
    druga "gwiazdka" wiec bez wyprawy do casto sie nie obejdzie. Co ciekawe
    dzwonilem do znajomka ktory jest mechanikiem i babka do niego przyszla
    z VW kombi z dokladnie takim samym problemem jak tylko uda mu sie naprawic
    powie co to bylo.


    A to dwie inne? wg mnie to znaczy to samo...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 41  
    Motronic
    Bo, wydaje mi się, że tam, można by szukać przyczyny.
    Gdybym był na 100% pewny, napisałbym SZUKAJ TU !!!!!
    Pozdrawiam, mądrzejszego ode mnie!!!!:D
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Czy kiedyś ktoś zrozumie (napewno nie klient) że czasami występuje tzw. "zespół powiązań przyczynowo-skutkowych" (w tłumaczeniu: pare usterek na raz w tym samym czasie)

    dla mnie manetka i cewka
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Poczekam ,na odpowiedź bisciit-a
    Motronic
    :a gdzie się znajduje manetka wycieraczek? w kole zapasowym?
    a przewód włączajacy zapłon nie idzie w pobliżu?
    Próbuję ,tylko połączyć fakty.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Od manetki do kostki masz kupę drogi.
    Rozbierz kiedyś sam to się dowiesz

    Dodano po 2 [minuty]:

    stanislaw1954 napisał:
    a przewód włączajacy zapłon nie idzie w pobliżu?
    .


    A co to takiego ?

    hm...... przewody włącząjace zapłon ?

    znów się coś nowego dowiedziałem :?:
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Oj ale masz problem zdejmij osłonę kolumny kierowniczej odłącz manetkę pojeździj i się okaże. A poza tym po 1 nie wiemy jaki to silnik, GL to wersja wyposażenia, po 2 to czy kręcił, czy nie, po 3 mógł zgasnąć od wjechania w kałużę jeśli to benz.. .a może to... a może tamto...
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    wojtekryba
    W golfie II kiedyś rozbierałem (wymieniając stacyjkę)i myślę że III nie różni się aż tak bardzo.
    A jeśli chodzi o
    Cytat:
    przewody włącząjace zapłon

    to nieprecyzyjnie się wyraziłem(miałem na myśli Główny przewód którym jest zasilany samochód po przekręceniu kluczyka). Nie będę teraz szukał w schematach, jak jest on oznaczony .
    Myślę, że teraz lepiej przybliżyłem o co chodzi .

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić warna za "konstruktywne i merytoryczne" bzdurne porady?

  • Poziom 9  
    Krotki update. Naladowalem akumulator po podlaczeniu nie krecil. Zauwazylem tez ze jesli krece kluczykiem na dwa stopnie i robie dluzsza przerwe miedzy jednym a drugim to wogole nie kreci. Jesli odrazu przekrece kluczyk do konca odpala bez problemu.

    Inna rzecz ktora zauwazylem na biegu jalowym ma naprawde duze
    wahania w jedna i w druga strone obrotomierza.

    Tak silnik to benzyna i faktycznie tego dnia kiedy mi zgals strasznie lalo w Ddynii.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha i jak dzisiaj nim jechalem do pracy i spowrotem problem z wycieraczkami zniknal...
  • Poziom 27  
    biscuit85--Śruba krzyżakowa to taka z krzyżykiem a gwiazdkowa to z gwiazdką , nie wiesz?
    "Jesli odrazu przekrece kluczyk do konca odpala bez problemu"
    Uściślijmy
    Jeśli musisz przekręcić "MOCNO" do końca i dopiero kręci to masz uszkodzoną "płetwę" w stacyjce. Uszkadza się to od tego że nie cofa się klucza w pozycję 0 po nieudanym rozruchu tylko próbuje się jeszcze raz i wtedy blokada kostki stawia opór.
    "robie dluzsza przerwe miedzy jednym a drugim to wogole nie kreci"
    Może być wina kostki pod stacyjką lub samego rozrusznika, zaczął bym od sprawdzenia połączeń MAS silnika i karoserii.
  • Poziom 9  
    Jesli chodzi o roznice w srubach. Z jednej strony jest zwykly "Krzyzyk" z drugiej jest "Gwiazdka" znakiem tego ktos grzebal w kablach i zgubil jedna srube.

    Nie precyzyjnie sie wyrazilem z tego co sie orientuje stacyjka w golfie jest 2 stopniowa jak w kazdym innym samochodzie. Wiec jesli nie czekam na 1 stopniu chwili az pojawi sie wkzaznik oleju i zgasnie kontrolka silnik odpala. Jesli jednak zatrzymam sie na 1 stopniu i przekrece do drugiego silnik nie kreci.

    Moze to pomoze, ze niedawno mialem wymieniana poduszke pod silnikiem lacznie ze spawaniem zaczepu.
  • Poziom 27  
    "z tego co sie orientuje stacyjka w golfie jest 2 stopniowa" źle się orientujesz, jest 3 stopniowa.
    1 Włączenie zasilania peryferii
    2 włączenie zapłonu
    3 rozrusznik
  • Poziom 37  
    arktik1 napisał:
    "z tego co sie orientuje stacyjka w golfie jest 2 stopniowa" źle się orientujesz, jest 3 stopniowa.
    1 Włączenie zasilania peryferii
    2 włączenie zapłonu
    3 rozrusznik


    Z całym szacunkiem - Golf 2 lub Golf 3 nie oznacza ilości stopni stacyjki; czy Kolega widział Golfa 3 z odległości mniejszej jak ok. 10m?
    Stacyjka w tym samochodzie posiada pozycje jak w większości pojazdów, czyli
    1 - "0",
    2 - "Zapłon" i urządzenia równocześnie z nim pracujące,
    3 - "Rozrusznik".
    Jedyne "peryferia" to uruchamianie się radioodbiorników fabrycznych lub z programu VW Audio - z chwilą włożenia kluczyka.
    I "ad rem":
    Ja podejrzewam stacyjkę (część mechaniczną bardziej) lub ewentualnie kostkę stacyjki. Sprawdzenie połączeńpochwalam, z pewnością nie zaszkodzi.
    By uniknąć dość pracochłonnej wymiany kostki lub stacyjki a gdyby mialo się okazać, że to nie to - w golfie 3 jest łatwy sposób sprawdzenia:
    pożycza się sprawdzoną, pewniee działającą kostkę stacyjki, zdejmuje osłonę kolumny kierowniczej i przepina wtyk z kostki wbudowanej w kostkę testową. "Włączenia" dokonuje się większym wkrętakiem płaskim i jeżdzi. Naturalnie kluczyk MUSI BYĆ WÓWCZAS PRZERĘCONY W POZ. "JAZDA" W STACYJCE bo inaczej kierownica ulegnie zablokowaniu.
    Golf III r95 GL - wycieraczki i gasnacy silnik w trakcie jaz
  • Poziom 27  
    Jedyne "peryferia" to uruchamianie się radioodbiorników fabrycznych lub z programu VW Audio - z chwilą włożenia kluczyka.
    I "ad rem":
    Tak jest to 1 pozycja, posiada parę styków tak jak każda następna.
  • Poziom 37  
    Panowie! Jakież to peryferia, jeśli gdy pod ten styk podepniemy nie sterowanie a zasilanie radia to mamy po kostce stacyjki - tak delikatny to styk i tylko do STEROWANIA radia przeznaczony.
    Peryferia to rozumiem: dmuchawa kabiny, szyby elektryczne, wycieraczki - to owszem!
    No, ale dla Kolegi mającego problem to naprawdę już drobiazg, tak tylko sobie wyjaśniany :D