Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gorący Diesel nie chce odpalić

mengelo 20 Oct 2004 09:25 34969 11
  • #1
    mengelo
    Level 2  
    Sprawa tyczy Sunny 1.7D, przebieg 190 kkm. Zimny silnik odpala 'od strzału' natomiast gorący trzeba 'kręcić i kręcić' .... Jaka usterka może wsazywać na takie zachowanie się silnika ?

    Mam też drugie pytanie do szanownego Forum: czy w dieselu ZAWSZE z wymianą pierścienii wiąże się jednoczesna konieczność wykonania pełnego remontu silnika, czy wymiana samych tylko pierścieni moze w czymś pomóc i czy tak się w ogóle robi?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.
  • #2
    jesta19
    Level 24  
    myślę że masz problem z kompresją na gorącym silniku,tuleje się rozszerzają,wymiana samych pierścieni może pomoże ale na krótką metę i się nie opłaca,drożej jest zrobić kapitalkę ale jest to pewniejsze,zresztą dobry mechanik po sprawdzeniu powie co i jak
  • #3
    autoel
    Level 26  
    Witam.
    Jeszcze jedna sugestia: ciepły diesel nie grzeje świec żarowych( tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem) dlatego lepiej jest zakręcić kilka razy krótko, a nie raz do skutku ,po drugim lub trzecim starcie zapali i nie rzygnie dymem :)
  • #4
    mirkosst
    Level 11  
    Witam
    Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm.
    Mirek
  • #5
    Ambulans
    Level 21  
    Swego czasu też miałem taki problem z Nissanem Sunny 1,7D 240tys.km :) i okazało się że wymagał regulacij luzów na zaworach. Po tym zabiegu chodził bez zarzutu do chwili kiedy go sprzedałem. :)
  • #6
    andi34
    Level 19  
    Witam prawdopodobnie podparte zawory, najczęstsza przyczyna, a jeśli chodzi o wymianę pierścieni to zależy od stopnia zuzycia tulei, jeżeli niema mocnych progów to można załozyć nowe chociaż i tak najlepszym sposobem jest szlif
  • #7
    tomekb
    Level 26  
    zajmij sie tez kolego szczelnoscia zaworów w gniazdach oraz pompą wtryskową i wtryskiwaczami
  • #8
    andi34
    Level 19  
    Właśnie przejżałem taką mądrą ksiąrzkę o dislach i wyczytałem jako jedyną przyczynę niepalenia na goracym silniku są podparte zawory, bo jak piszesz zimny pali dobrze tak?
  • #9
    mengelo
    Level 2  
    Zimny pali dobrze, problem pojawia sie na cieplym silniku. Na razie odłączyłem automat do swiec od czujnika temperatury -> teraz grzeje swiece tak samo, jak przy zimnym motorze -> pomoglo, ale to nie jest rozwiazanie ....

    Co oznacza zwrot 'podparte zawory' ?

    PS
    Dziękuje za tak liczbe odpowiedzi ;-)
  • #10
    andi34
    Level 19  
    Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
  • #11
    sobi2004
    Level 13  
    190 tys km przejechane i wymaga remontu.??!!nie nie nie to nie prawda ..ustaw zawory a na kapitalkę trzeba jeszcze czasu powodzenia!! 8)
  • #12
    andi34
    Level 19  
    Znam ten bul. Każdy szuka odrazu poważnych przyczyn, a tymczasem tak nagle to usterki są wynikiem niedokładnej obsługi codziennej. Człowiek niezawsze słucha pracy silnika a nawet jak odgłos jest jakiś troszkę inny to niezwraca na to uwagi i się przyzwyczaja. Zawory powinno się regulować na nowych silnikach 10 000; 30 000 no i wiadomo uszczelka pod głowicą choć jest dociśnięta od nowości to też zmienia swoje wymiary. Zaleca się tak dla peności przed regulacją zaworów docisnąć również głowice. Powodzenia