Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 311CDI z 2007, nie pali, błąd CPW

05 Lut 2011 21:12 13088 34
  • Poziom 35  
    Autko jak w temacie. Ale od poczatku.

    Wymieniono sprzegło, silnik jeszcze palil.

    Miesiąc pozniej nie pali. Stwierdzili niskie cisnienie paliwa i uwalona pompa. Pompa sprawdzona i potwierdzona uszkodzenie oski pompy. Załozono nowa pompe, filtr paliwa, regulator cisnienia. Błedy w pamieci 2045 - Obwód czujnika polozenia wału. czujnik nowy z serwisu, autko dalej nie pali.

    Sprawdzilem wiązke od stera, ster w srodku, do czujnika, wszystko czyste, opornosc czujnika 0,645 kΩ

    Troche dziwna ta opornosc ale drugi czujnik ma to samo.

    Cisnienie podczas krecenia na listwie 13MPa.

    jakieś pomysly?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    To jest uklad z pompa podajacą. Paliwo aż sika po scianach.
    Wtryski są piezzo tak ze na powrocie ich nie sprawdze.
    Podmienie jeszcze CPW i podam napiecie na DVR.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W czym ty masz wtryski piezo i dlaczego nie sprawdzisz na powrocie?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    czujnik cisnienia dobry, w wspoczynku jest 1v

    Paliwo sika po scianach jak wykręce DVR i załacze zapłon

    Wtryski piezo nie sprawdza sie na powrotach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Może immo blokuje... sprawdzałeś? Czasem bywa że ni z tego nie z owego się rozkoduje.

    Błąd czujnika położenia wału dalej pokazuje po wymianie czujnika?
  • Poziom 35  
    Nowy czujnik z serwisu i dalej bład obwodu czujnika.

    rezystancja mierzona na wtyczce od stera 0.650kΩ

    Cos mi sie wydaje ze jak by to bylo immo to by wogóle nie kręcil.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Gwoli ścisłości. Powtórzę, w silniku Sprintera z 2007r. masz wtryskiwacze elektromagnetyczne. Nawet w nowych silnikach 651 dalej takie są, nie ma montowanych piezoelektrycznych.
  • Poziom 35  
    szogun0 napisał:
    Gwoli ścisłości. Powtórzę, w silniku Sprintera z 2007r. masz wtryskiwacze elektromagnetyczne. Nawet w nowych silnikach 651 dalej takie są, nie ma montowanych piezoelektrycznych.


    gwoli ścisłości

    Sprinter 311CDI z 2007, nie pali, błąd CPW
  • Poziom 39  
    Wtryski są piezzo. Czujnik obrotów wału ma mieć opornośc 900 omów.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    OK, macie rację, mój błąd.
    Oscyloskop w dłoń i sprawdzić czy jest wysterowanie wtryskiwaczy.
  • Poziom 35  
    Wymienilem rozrusznik, bo po rozmowie z klientem stwierdzilismy ze coś słabo kręci. Teraz odziwo bład czujnika nie wraca. kręci lepiej, ale wciąz nie zapala. Po podłaczeniu drugiej bateri i prostownika kręci wmiare. Cisnienie 35Mpa, obroty 200 do 300rpm. Momentami slyszałem cykanie wtryskiwaczy i probował chwytać i puszczał dym z tyłu.

    Co mnie nie pokoi to chwilowe kwiczenie dochodzace z okolic skrzyni lub sprzegła. Zdecydowalismy wyjac skrzynie i przyjzec sie dwumasie.

    Siwieje od tej roboty!
  • Poziom 19  
    Przepraszam że się wtrącę, a na samostarcie lub plaku odpala ?
  • Poziom 35  
    RsNeo napisał:
    Przepraszam że się wtrącę, a na samostarcie lub plaku odpala ?


    Nie
  • Moderator na urlopie...
    Niedokładnie ustawiony zapłon/pompa. Skoro Ci dymy puszcza to i paliwo dostaje (jest sterowanie) czyli tylko zostaje rozrząd/zapłon. Ja od tego zaczynałbym sprawdzanie. To odnośnie "palenia". A skrzynię już wyciągnąłeś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno, kiedy kopci to na jaki kolor i czy dużo?

    Dodano po 39 [minuty]:

    Jeszcze mi się przypomniało, że miałem gdzieś zapisane kto takie wtryski naprawia i znalazłem : http://www.autovat.pl/czytelnia/technika/common-rail.html
    Tak, więc czekamy na info. Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    po zdjęciu skrzyni obejrzyj dokładnie zęby na kole, możliwe że są pokrzywione
  • Poziom 39  
    Kolego zeimp mam pytanie do ciebie.
    Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac
  • Poziom 35  
    trans-serwis napisał:
    Kolego zeimp mam pytanie do ciebie.
    Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac


    Przestań:D
  • Poziom 39  
    Dlaczego przestań. Facet rozrzuca dobre porady na lewo i prawo. Może i mnie pomoże rozwiązać mój problem z którym borykam się już dośyć długo.Chciałbym dodać że przejżałem pólinternetu i nie znalazłem tej informacji. Dopiero tutaj na tym forum trafiłem na odpoweidniego człowieka.
  • Poziom 13  
    sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie czy oringi nie są podcięte ,jeżeli będą ok. to sprawdź zasilanie zaworu w momencie kręcenia czy napięcie jest cały czas takie samo 12 V czy też po kilku obrotach spada , jeżeli spadnie a auto nie odpali to problem będzie w serowniku w elemencie sterującym zaworem
  • Poziom 35  
    regulator tam jest raczej nie wykrecalny
    cisnienie jest 35 MPa
    obroty widzi
    błędów brak
    w CR nie reguluje sie zapłonu , pompy itd
  • Poziom 18  
    Regulator jest wykręcalny, zresztą w pierwszym poście napisałeś, że został wymieniony a w ostatnim piszesz, że jest raczej nie wykręcalny. Problemy z oringami i owszem ale w wcześniejszych wersjach sprintera 903 i904. w 906 nigdy nie spotkałem się z uszkodzonymi oringami. Jak już to cały zawór. Ciśnienie podczas rozruchu zdecydowanie za niskie, nie ma szans aby odpalił, także na początek dojdź do ładu z ciśnieniem, a później się okaże.
  • Poziom 39  
    35 MPa to jest 350 atm. jak to jest za niskie ciśnienie to ile ma być twoim zdaniem.
  • Poziom 18  
    Faktycznie Mpa racja pomyliłem jednostki, przepraszam. Skoro ciśnienie jest ok, zostają czujniki. Jeśli czujnik położenia wału jest ok, zostaje czujnik położenia wałka. Z czujnikiem położenia wałka jest problem związany z pojawiającym się dodatkowym impulsem na zboczu opadającym rysunek poniżej. Przy tego typu usterce silnik dopalał za 3-4 razem , lub nie odpalał wogóle.
    Sprinter 311CDI z 2007, nie pali, błąd CPW
  • Poziom 27  
    a co pokazuje oscyloskop na sterowaniu wtryskiwaczy pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Kolego czytam ten temat i zadano ci istotne pytanie "czy na PLACKU pali" . Jeśli nie to masz coś z silnikiem nie tak. ( brak kompresji spowodowany złym ustawieniem rozrządu)
  • Poziom 35  
    Regulator cisnienia pompy był wymieniany. listwy nie.
    na plaku, samostarcie i innym sprayu nie pali.
    nie sprawdzalem synchronizacji czujników i nie sprawdzałem pradu na wtryskiwaczach.
    Narazie czekam jak wyjma skrzynie i obejza dwumase.

    dam znac co sie dzieje.
  • Poziom 39  
    Obojętne co by się nie stało z czujnikiem , kołem sygnałowym to na plaku pali.