Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria słoneczna - energia

05 Lut 2011 22:34 4313 16
  • Poziom 11  
    Witam zakupiłem jedno ogniwo o parametrach:

Moc Maksymalna: 1W, znamionowa 0.8W
    Napięcie znamionowe: 5.5V
    Prąd znamionowy: 125mA
    Sprawność: 15%-17%
    Materiał: Polycrystalline Silicon - laminat

Chciałbym podłączyć do silniczka (3V-6V) czy czegokolwiek.
    Lecz kiedy podłączam, niestety silniczek nie reaguje.
    Domyślam się, że musiałbym podłączyć poprzez diodę prostującą napięcie i do jakiś akumulatorków i dopiero do urządzenia, jednak jestem zielony i prosiłbym o wytłumaczenie co bym musiał zakupić, (chciałbym żeby taki silniczek działał cały czas lub przez jakiś długi czas)
  • Poziom 18  
    Jaki ten silniczek masz? Może te ogniwo ma za mała wydajnośc prądową
  • Poziom 11  
    Taki silniczek jaki mocuje w zabawkach,
    silnik modelarski 3,6V do 6V o podwyższonej mocy, chociaż na bateryjce 1,5V paluszku dobrze też chodzi. Więcej informacji o silniczku nie było.

Bateria słoneczna - energia
  • Poziom 18  
    Jeżeli na zwykłym paluszku chodzi, to pewnie te ogniwo ma za mała wydajnośc prądowa i nie uciągnie tego silniczka.
  • Poziom 11  
    Hmm, a może za słabe oświetlenie, próbowałem przy halogenie małym lecz nic nie ruszało, a poprzez akumulatorek czy coś jak pisałem wyżej nie pójdzie, z tego co mi wiadomo to silniczek pobiera za dużo energii przy starcie lub coś w tym stylu.
  • Poziom 9  
    Podłącz to do diody. Tylko nie zapomnij o rezystorze. Jak podłączyć diodę, zobacz tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic490262.html.
    Zobacz czy zadziała. Tak jak wyżej wspomniano, zapewne nie jest wydajne prądowo. Dioda pobiera prąd w zależności od tego jaki dasz rezystor, ale najczęściej daje się taki, żeby prąd wynosił 10-20 mA.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    rexl napisał: